Toon posts:

wat ze me nu toch weer geflikt hebben...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het een bekend probleem is hoor (volgens de helpdesk-meedewerkers van @home wel, maar wie zijn de helpdesk-meedewerkers van @home???) maar het zit zo:

door een 'technische storing' (op de een of andere manier weten die lui zich altijd kunstig te ontdoen van alle schuld, in plaats van zelf het boetekleed aan te trekken, geven ze de 'techniek' de schuld)
wordt er daar (bij @home dus) door 'die verdomde techniek' nogal kwistig gestrooid met ip-adressen. Even terzijde, voor de niet ingewijden. het @home netwerk vertoond vele rariteiten. Een daarvan: ze maken daar gebruik van een DHCP-server, die je, nagenoeg altijd, hetzelfde ip-adres toebedeeld bij het aanmelden. Je hebt dus zeg maar een semi-statisch ip-adres.
Nu denk jij, onschuldige internetter: niets aan het handje, kan ik mee leven. Totdat je er achter komt dat je op een dag NIET meer kan internetten, je de helpdesk belt, en te horen krijgt dat je zo'n EIGEN ip-adres niet al te serieus moet nemen. Je DEELT het nl. met andere gebruikers!?!?! Maar, niet getreurd, dat was een bekende bug, en al bijna helemaal verholpen. Ok, dan zit er niets anders op dan te wachten, de internet-kriebels zoveel mogelijk proberen te onderdrukken. Maarja, we leven nu al ELF dagen later, en je raadt het al, nog steeds geen NETTE oplossing. Ik kan overigens wel weer INTERNETTEN. Hoezee. Die lui (ja, van die helpdesk) hebben me nl. (gek als ze zijn geworden van mijn stortvloed aan telefoontjes?) aangeraden om de netwerkverbinding toch maar te configureren met een ECHT statisch ip (zelfde ip dat ik voorheen steeds ontving van de DHCP-server). Zo kan ik weer een tijdje vooruit. Todat mijn collega-ip-adres-eigenaar zich aanmeld, en ik er zonder pardon wordt afgemikt, en windows mij de melding in het gezicht smijt, dat er een 'ip-adressen conflict is opgetreden' enz... (een volkomen verwacht fenomeen, natuurlijk)
Ok, ik pak weer de telefoon, om nog één keer het 'orakel @home' te raadplegen, zijnde een hoogst naïeve internetter die oppeens allemaal rare meldingen kreeg enz. enz.
En wat schetst mijn verbazing: 'het orakel @home' raadt mij doodleuk aan 'gewoon even een paar andere ip-adresjes te proberen, dikke kans dat er een tussen zit die het wel doet'. En dan vinden ze het gek dat er ip-adressen-conflicten volgen!
Maargoed, voor mij zat er niets anders op. Ik internet nu dus met een nogal dynamisch ip-adres, heb zelf veel last van ip-conflicten, en bezorg bovendien andere @home gebruikers ook nog eens last. Als dit zo door blijft gaan mogen die jongens dat kabelmodem morgen weer komen ophalen hoor. Dit is echt beneden alle maat.

p.s. voor degene die moeite hebben genomen dit hele artikel door te lezen: zou ik d.m.v. het installeren van een firewall kunnen voorkomen dat het ip-adres waar ik op dat moment gebruik van maak, wordt ingenomen door die andere gebruiker, die op dat momement inlogd, en zodoende een ip-conflict veroorzaakt?

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Is inderdaad een kwalijke zaak, alleen denk ik dat een firewall in jouw geval niet helpt. Maar ik ben geen expert op dit gebied, dus als ik jou was zou ik gewoon een firewall als BlackICE of ZoneAlarm downloaden en dan kijken of je probleem weggaat. Succes d'r mee

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
'k heb recent hetzelfde probleem gehad (Groningen). Anderhalve week geleden Helpdesk gebeld, ik zou worden teruggebeld: is nog steeds niet gebeurd. :(
Ik had DHCP sowieso altijd uitstaan en gebruikte een vast IP-adres. 'k ben nu maar een nummertje hoger gaan zitten en dat werkt tot nu toe goed. Een Ping-scan laat zien dat m'n "ouwe" adres inderdaad regelmatig gebruikt wordt door 'n ander, terugzetten levert dus geheid een ip-conflict op.

Installeren van een fire-wall zal je niet helpen, de fout zit bij het toewijzen van IP-adressen, en daar gaat @home de fout in.

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Ehrm, PC niet meer uitzetten een oplossing?

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 02:18

DeTeraarist

#Boots2Asses

Het lijkt mij nutteloos om een firewall te installeren voor dat probleem.
Het probleem doet zich namelijk voor bij de provider en niet bij jou.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Goldme
  • Laatst online: 12:00
DHCP-servers zijn een grote probleem bij @home, die krengen werken voor geen meter.

Ik zat met oud en nieuw 4 dagen zonder internet. Hoe?
ik drukte in winipcfg op release en renew all.

Had ik niet moeten doen want zo heb ik mijn ip vrijgegeven. en wat ik ook probeerde(inclusief statische ip die ik voor de storing had) het lukte niet.

Nu ben ik weer online gelukkig en ik blijf wel weg bij winipcfg voorlopig.

Maar al met al is @home de beste provider in ned. eigenlijk horen we niet eens te klagen. ik heb vrijwel altijd een doorvoersnelheid van +-450KB/s. Gratis helpdesk en ik krijg ook nog eens krediet voor de tijd dat ik niet online was. Perfect geregeld dus(behalve van de DHCP-servers en mailservers in mindere mate).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 januari 2001 00:28 schreef Byzanthy het volgende:

Ik had DHCP sowieso altijd uitstaan en gebruikte een vast IP-adres. 'k ben nu maar een nummertje hoger gaan zitten en dat werkt tot nu toe goed.
Wat ik me nog afvraag: Wat gebeurt er als de gebruiker inlogd die oorspronkelijk gebruik maakte van dat ip-adres waar jij nu op zit (even ervan uitgaande dat die er is)?

Ik heb nl. herhaaldelijk meegemaakt (ook op een ander ip-adres dus) dat win. een ip-adressen-conflict meldde, halverwegen de internetsessie dus, maar dat ik ondanks dat conflict wel gewoon verder kon internetten (op het zelfde ip-adres). Dat kan in mijn optiek maar een ding betekenen: dat die oorspronkelijke gebruiker NIET kan internetten.

En nog iets: het is toch verschrikkelijk triest dat ik alle IP-adressen (ok, in de range van @home) kan kiezen die ik maar wil (en toevallig nog vrij zijn, tuurlijk).
Zo schop je zo'n netwerk toch gruwelijk in de war? Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik zou toch aannemen (desnoods met een apart inlog-scriptje)
dat ze bepaalde ip-adressen toch wel kunnen koppelen aan je username (computernaam dus), om zo te voorkomen dat die user van andere ip's gebruik gaat maken dan hij geacht wordt te doen?

• Byzanthy
Op donderdag 04 januari 2001 11:06 schreef Matistuta het volgende:
Wat ik me nog afvraag: Wat gebeurt er als de gebruiker inlogd die oorspronkelijk gebruik maakte van dat ip-adres waar jij nu op zit (even ervan uitgaande dat die er is)?

Ik heb nl. herhaaldelijk meegemaakt (ook op een ander ip-adres dus) dat win. een ip-adressen-conflict meldde, halverwegen de internetsessie dus, maar dat ik ondanks dat conflict wel gewoon verder kon internetten (op het zelfde ip-adres). Dat kan in mijn optiek maar een ding betekenen: dat die oorspronkelijke gebruiker NIET kan internetten.
Hmm. Ik heb het nooit zo meegemaakt als jij nu omschrijft. Bij mij was de complete internetverbinding weg/plat/pleite :( Wat ik heb begrepen is dat op het moment dat de "nieuwe" eigenaar van een IP-adres zich meld de "ouwe" eraf wordt geknikkerd, dat leek hier te gebeuren iig.

En het is inderdaad natuurlijk absurd dat je op die manier blijkbaar vanalles in het 100 kunt gooien. Veel mensen zullen namelijk een fixed-ip adres hebben ingesteld (DHCP werkte bij mij niet eens nota bene!).

Ben verder wel blij met de snelheid enzo ;)

Hmm, 'k zie op de scanner dat voor de zoveelste dag m'n ouwe adres niet bezet is... ik ga maar weer's overstappen :)

Verwijderd

Topicstarter
helemaal achterlijk: ik kan met iedere willekeurige computernaam inloggen, en gewoon internetten. Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij kun je daar bij Essent met een kabel-modem en geschikte coax-verbinding gewoon inloggen, zonder dat je abonnee bent. Van wachtwoord/username verificatie hebben ze iig nog nooit gehoord.

Nog iets vreemds: ik geloof dat Essent nu ook extra ip-adressen aanbied, tegen een meerprijs van f. 10,- per maand. Das ook wel heel bizar als je op deze wijze alle ip-adressen in kan pikken die je hartje maar begeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 januari 2001 14:16 schreef Byzanthy het volgende:

[..]
Hmm, 'k zie op de scanner dat voor de zoveelste dag m'n ouwe adres niet bezet is... ik ga maar weer's overstappen :)
welke proggie gebruik je daar voor? Denk dak m'n 'eigen' ip adres ook maar es in de gaten ga houden. Essent heeft me tenslotte beloofd dat alles nog goed komt....

• Byzanthy
'k gebruik proggie "superscan", heb zo snel effe geen linkje bij de hand.
Was de hele avond weg, kom net tot de ontdekking dat er tijdens 't DL van een divx WEER 'n IP-conflict is opgetreden (werkte dus onder m'n originele IP-adres)... geen film kijken dus vanavond :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 04 januari 2001 11:06 schreef Matistuta het volgende:

[..]

En nog iets: het is toch verschrikkelijk triest dat ik alle IP-adressen (ok, in de range van @home) kan kiezen die ik maar wil (en toevallig nog vrij zijn, tuurlijk).
Zo schop je zo'n netwerk toch gruwelijk in de war? Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik zou toch aannemen (desnoods met een apart inlog-scriptje)
dat ze bepaalde ip-adressen toch wel kunnen koppelen aan je username (computernaam dus), om zo te voorkomen dat die user van andere ip's gebruik gaat maken dan hij geacht wordt te doen?
Dat is dus een van de redenen dat Chello/A2000 met het MAC adres van je NIC werkt denk ik.
NIC niet goed, geen IP.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
en dat lijkt me geen gekke oplossing. als je dan van al die troubles af bent.
heb weer een vervolg op me story: ben even MIJN voormalige ip-adres gaan scannen met Superscan (handige app trouwens). Blijkt dat er doodleuk een kerel onder MIJN COMP.NAAM zit te internetten. Dus ik bel @home om dit kwaad eventjes te melden. Word ik getracteerd op de meest trieste verschijning die ik daar ooit getroffen heb, bij die helpdesk. Het enige wat zij (een zij nog wel!) te melden heeft: je heb gescand, dus je heb een ander ip-adres in gebruik, dat mag niet, dus wordt je vandaag nog gedisconnect!

en dat alleen omdat ik even wilde doorgeven dat er een grapjas onder mijn username zit te internetten!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
AAAaaargh. :'(

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1