Kan wel internetten maar ik kan de router niet in!

Pagina: 1
Acties:

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:57
Zoals de topic titel al zegt:
Ik kan wel Internetten maar kom me router niet in :(
ik heb eeb E-Tech router en normaal als ik 10.0.0.2 intik zou ik de router moeten gaan.
maar dat werkt dus niet.
Als ik in firefox intik krijg ik:
The connection was refused when attempting to contact 10.0.0.2

Als ik in Internet Explorer intik krijg ik:
Search MSN er zijn geen zoekresultaten gevonden voor 10.0.0.2

ik probeer in Windows XP een ftp servertje op te zetten maar ik moet eerst een poort in de router open zetten.
Ik heb al een tijdje gezocht maar kan het nergens vinden!
Ik hoop dat iemand een oplossing hier voor heeft want ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
welke e-tech heb je precies?

• Tripwire999
http://www.routershop.nl/nl/dept_61.html

Die 1ste denk ik want die 2e gaat over ISDN en dat heb k niet hier.

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Router al eens ge-reset?
Probeer je normale internet ip-adres eens. Waarschijnlijk kom je in je modem, maar het is te proberen. Mijn-ip.nl
En sinds wanneer is het precies? Heb je veranderingen gedaan?
Zit er ook software bij waarvandaan je er ook ik kan komen?

offtopic:
w00t! :P CABAL! precies 1337 posts 8) :+

[ Voor 11% gewijzigd door Drawer op 11-12-2004 22:41 ]

Verwijderd

Ik denk dat je het foute IP pakt. Check de status eens van je netwerkverbinding, daar zie je een gateway adres staan. Tik dát in in je URL balk, dat moet hem zijn.

offtopic:
shit, maak net m'n 1338-e, toch vier ik het met een biertje (of 2, 3, 4...)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 22:32 ]

• ZeilDude
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik heb dezelfde, nou ja bijna dezelfde (ISDN). De router is inderdaad standaar benaderbaar via 10.0.0.2, tenzij je dit adres hebt gewijzigd. Zolas je het probleem omschrijft, zit ie niet op 10.0.0.2. Tenzij er misschien een vuurmuurtje dit tegenhoudt.

Indien je de fabrieksinstelling terug wilt halen (je moet dan dus wel weer alles opnieuw instellen), dan moet je met een paperclip in het gaatje aan de voorkant (zit rechts) steken om het resetknopje in te drukken.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Kijk eens via ipconfig/all wat je standardgateway is. Als die niet 10.0.0.2 is, is je probleem opgelost.
Dat zei CABAL dus ook al...

[ Voor 13% gewijzigd door Henk007 op 11-12-2004 22:42 ]

• ZeilDude
  • Laatst online: 19-02-2022
Henk007 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 22:40:
Kijk eens via ipconfig/all wat je standardgateway is. Als die niet 10.0.0.2 is, is je probleem opgelost.
Ter verduidelijking, dat doe je door in start-->uitvoeren cmd in te tikken. Vervolgens tik je in het dosscherm: ipconfig/all. Zoek dan het IP van je standaard gateway (of dhcp-server of dns-server). Met dat IP zul je dan in je modem/router komen.

Lukt het niet met dat IP, controleer dan toch even of je geen firewall hebt aanstaan.

Aanvullend:
Het je geen andere computer in je netwerk, waarmee je kunt proberen om je modem/router te benaderen?

[ Voor 11% gewijzigd door ZeilDude op 11-12-2004 22:45 ]

• Tripwire999
T probleem is opgelost me standaard gateway stond verkeerd nadat ik me router gereset had deed ie ut weer!
maar ik krijg het alleen niet voor me kaar om een FTP servertje op te zetten in XP (zonder andere third-party software)
maja k zoek dat wel ff uit!
Pagina: 1