Netwerkgoeroes !,
Ik heb een werkgroep, die bestaat uit een Laptop (Windows 2000, pentium III, 800 Mhz, 256mb) en een desktop (Windows XP,Pentium II 350 Mhz 256 Mb).
Dit alles wordt verbonden door een Sitecom Broadbandrouter/Switch DC207 met de standaard instellingen ( geen aanpassingen gedaan in de configuratie ).en een Speedtouch ADSL-Modem.
Nu is er het volgende aan de hand:
Vanaf de Laptop gaat alles Flex, volledige bandbreedte en nog meer plezier, maar de desktop haalt gemiddeld nog geen 20% van die bandbreedte. het laagte record staat nu op 0,8 kb en er is een tijd geweest dat ie 50 van de 128 Kb heeft gehaald.
Hierbij maakt het ook niet uit of beide pc's aan staan of dat alleen de desktop aan staat.
De verbinding van de desktop blijft om te huilen.
Als ik de gateway ping, verliest hij ongeveer 25% ( 3 x reply, 1x Time-out en dan weer een paar replies enz enz.. als ik het loop-backadress ping krijg ik 100% reply))
Ik ben echter een vrolijke hobby-ist, dus heb ik zelf wat testjes gedaan.
- Firewall disabled en instellingen nagekeken ( je moet ergens beginnen)
- Internet explorer settings bekeken.
- Netwerkverbinding opnieuw binnen windows aangemaakt.
- Router gereset.
- Router instellingen bekeken. (kom ik niet uit)
- Handleiding gelezen. (Tja...)
- Sitecom support gemaild ( nog geen antwoord mogen ontvangen )
- Got en Google bekeken
- Netwerkkabel van de desktop vervangen.
- Desktop direct aan de modem gehangen; verbinding was gelijk weer goed.
- Laptop aan de netwerkkabel van de desktop gehangen; resultaat gehele bandbreedte en 100%
ping- reply.
- Netwerkkaart van de desktop vervangen.
Dit alles heeft niet tot het gewenste resultaat geleid en volgens mij kan ik redelijk constateren dat het probleem ergens in de DC207 moet zitten.
Nu ben ik geen veteraan met routers etc, dus het kan best zijn dat ik qua instellingen het een en ander moet aanpassen.Het lijkt wel of de Laptop als " hoofdgebruiker" ziet en de desktop als een soort parasietje dat blij mag zijn met 0,8 Kb..
Ik hoop dat iemand mij de goede kant op kan sturen en ben benieuwd naar de oorzaak..
Groet'n
Ik heb een werkgroep, die bestaat uit een Laptop (Windows 2000, pentium III, 800 Mhz, 256mb) en een desktop (Windows XP,Pentium II 350 Mhz 256 Mb).
Dit alles wordt verbonden door een Sitecom Broadbandrouter/Switch DC207 met de standaard instellingen ( geen aanpassingen gedaan in de configuratie ).en een Speedtouch ADSL-Modem.
Nu is er het volgende aan de hand:
Vanaf de Laptop gaat alles Flex, volledige bandbreedte en nog meer plezier, maar de desktop haalt gemiddeld nog geen 20% van die bandbreedte. het laagte record staat nu op 0,8 kb en er is een tijd geweest dat ie 50 van de 128 Kb heeft gehaald.
Hierbij maakt het ook niet uit of beide pc's aan staan of dat alleen de desktop aan staat.
De verbinding van de desktop blijft om te huilen.
Als ik de gateway ping, verliest hij ongeveer 25% ( 3 x reply, 1x Time-out en dan weer een paar replies enz enz.. als ik het loop-backadress ping krijg ik 100% reply))
Ik ben echter een vrolijke hobby-ist, dus heb ik zelf wat testjes gedaan.
- Firewall disabled en instellingen nagekeken ( je moet ergens beginnen)
- Internet explorer settings bekeken.
- Netwerkverbinding opnieuw binnen windows aangemaakt.
- Router gereset.
- Router instellingen bekeken. (kom ik niet uit)
- Handleiding gelezen. (Tja...)
- Sitecom support gemaild ( nog geen antwoord mogen ontvangen )
- Got en Google bekeken
- Netwerkkabel van de desktop vervangen.
- Desktop direct aan de modem gehangen; verbinding was gelijk weer goed.
- Laptop aan de netwerkkabel van de desktop gehangen; resultaat gehele bandbreedte en 100%
ping- reply.
- Netwerkkaart van de desktop vervangen.
Dit alles heeft niet tot het gewenste resultaat geleid en volgens mij kan ik redelijk constateren dat het probleem ergens in de DC207 moet zitten.
Nu ben ik geen veteraan met routers etc, dus het kan best zijn dat ik qua instellingen het een en ander moet aanpassen.Het lijkt wel of de Laptop als " hoofdgebruiker" ziet en de desktop als een soort parasietje dat blij mag zijn met 0,8 Kb..
Ik hoop dat iemand mij de goede kant op kan sturen en ben benieuwd naar de oorzaak..
Groet'n