Toon posts:

Bios gevraagd Hercules 8500 LE 64MB serienummer 631 5058891

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Korte samenvatting: Ik heb dus zo'n kaartje (een keer tweedehands overgenomen) maar de frequenties lagen lager dan 250/250. Dus ik dacht "hij is gemod, maar ik heb nog een normaal geklokte hercules 8500 le, dus ik gooi zijn bios op die van het gemod kaartje". Omdat ik dacht dat alles wel soepel zou verlopen heb ik geen back-up gemaakt van de originele bios). Jawel, het gaat natuurlijk mis en strepen waren het gevolg :(
Ik vroeg me af waar dat aan kon liggen dus ik ben op zoek gegaan naar op internet beschikbare biossen en ik kwam erachter dat ik een van de gelukkigen was met een kaartje met serienummer 631 5058891...... Daarvoor bestaat een bios, maar in de vorm van een executable file die me fijntjes zegt dat deze kaart niet geflasht hoeft te worden; het maakt niet uit wat voor een bios erop staat; ik heb zelfs een 8500 275/275 bios erop gehad (geforceerd erop gezet). Wat ik dus graag wil is dus de originele bios van deze 8500 le 64MB kaart met serienummer 631 5058891 zodat ik die met flashrom erop kan zetten. Ik heb gezocht op GoT maar ik kwam hier ook niet verder dan de file 8K5FDX.zip met de executable erin. Je mag 'm me sturen naar tsjaaa@hotmail.com. Bij voorbaat dank ;)

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
http://www.techpowerup.com/bios

Hier staat wel iets bij denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hercules 8500 le bios van die site uitgeprobeerd, hoewel er niet bij stond dat het voor kaarten was met dit serienummer. Ik moest hier ook geforceerd flashen wat geen goed teken is. Strepen zijn niet weggegaan. Standaardfrequenties waren ook 250/250 op deze site.
Ik had ergens gelezen over versie met 230/230 core/clock. Ik kan echter niet bevestigen dat er officiële versies met deze frequenties in omloop waren. De oude frequenties van mijn kaart weet ik ook niet meer.......

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 21:58:
[...]

Ik heb de hercules 8500 le bios van die site uitgeprobeerd, hoewel er niet bij stond dat het voor kaarten was met dit serienummer. Ik moest hier ook geforceerd flashen wat geen goed teken is. Strepen zijn niet weggegaan. Standaardfrequenties waren ook 250/250 op deze site.
Ik had ergens gelezen over versie met 230/230 core/clock. Ik kan echter niet bevestigen dat er officiële versies met deze frequenties in omloop waren. De oude frequenties van mijn kaart weet ik ook niet meer.......
Kick

Via "advanced" (vlak boven de download-link) kun je op die site de clocksnelheden van de mem en core instellen voordat je het bios download.
Ik zou gewoon ff een 200/200-bios proberen, dan zit je in ieder geval niet te hoog.

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Euhm, ik heb je bios gevonde :Y)

http://www.ati-news.de/HTML/Download/r8500-bios.shtml

Gewoon met google: "8500LE 631 5058891 bios" ingegeven en de allereerste hit was al raak... In die link met je even naar onder scrollen en dan staat er dit:
3D Prophet 8500LE
Beschreibung: 3D Prophet FDX 8500 LE 250/250 MHz

This bios is only valid for cards with the following serial numbers:
631 5058891
631 5058888
Version: 7.68 Dateigröße: 230 KB
Eingetragen am: 15.05.2001 Download

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:48
Wanneer je die normale .exe van hercules hebt, kun je uhm forceren te flashen door er -f achter te plaatsen, net als bij de normale flashtools.

hradflsh.exe -f

[ Voor 7% gewijzigd door AttiX op 14-12-2004 12:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht, ik kijk nog eens even of er toch nog iemand gereageerd zou hebben.

@Alexio: Het probleem is dat de pro bios die ik er maar op heb laten zitten de enige is die geen strepen geeft in Windows. Helaas is 3dmark net niet stabiel.

@skyline: Die had ik al geprobeerd. In mijn topicstart heb ik aangegeven dat deze versie doodleuk zegt dat er niet geflashed hoeft te worden, maakt niet uit welke bios er in zit.

@skategoat: Dat ga ik vanavond eens proberen :)

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:48
Het is nu een dag later :)

Is het gelukt? Zoja, geef hier dan aan hoe het gelukt is.
Zodat mensen, wanneer ze de search gebruiken, ook antwoorden vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Verdorie, door een combinatie van luiheid, gebrek aan tijd en vergeetachtigheid heb ik hier geen reactie meer geplaatst over de afloop. Mijn excuses aan mijn medetweakers die me hebben geholpen _/-\o_

De flash is gelukt op de manier die skategoat beschreven heeft, geen strepen of andere rare dingen meer :) Blijkbaar heeft het geen zin om met andere biossen de snelheden te verlagen om zodoende de problemen te verhelpen. Alleen de ati 8500 pro bios had ook geen artifacts, maar als je de geheugenfrequentie lager ging zetten naar 250MHz waren er alweer strepen. Ietwat lagere frequenties dan 275/275 instellen liet de instabiliteit bij 3dmark2001se niet verdwijnen :|

De offciële frequenties van de huidige bios zijn trouwens 250/240. Het geheugen loopt dus maar een beetje langzamer. Ik dacht echter dat de bios corrupt was of iets dergelijks.

Offtopic: Ik ben uiteindelijk de kaart gaan flashen op het moment dat de letters tot twee keer toe niet meer leesbaar waren. Omdat de flash niet het gewenste resultaat opleverde kwam ik op het idee om te kijken of de fan wel draaide. Deze draaide dus niet meer :(
De koeler was echter niet van de kaart af te krijgen. Ik had 'm een 'n hele poos in de diepvries gelegd en vervolgens geprobeerd de koeler er vriendelijk af te krijgen, maar ik was denk ik te vriendelijk en ik had wellicht de temperatuur van de kaart teveel laten oplopen voordat ik het probeerde te verwijderen (waardoor het plakspul weer wat beter plakte).
Ik heb het nogmaals in de diepvries gelegd en meteen bij verwijdering uit de diepvries met de "platte kop schroevedraaier + telefoonkaart" techniek op grovere wijze verwijderd. Vervolgens kwam er echter bij terugkeer in een warmere ruimte een hoop condens op, waardoor ik de kaart een tijdje heb moeten laten liggen om de condens te laten verdwijnen. Ik vertel dit omdat de DVI poort het niet meer doet en ik heb het idee dat ie het nooit meer zal doen :(
De plaktroep die er nog opzat heb ik zoveel mogelijk proberen te verwijderen met wasbenzine, maar er bleef toch nog een hoop zitten. Dit heb ik toch op zachte wijze met een klein schroevedraaiertje met platte kop weg moet drukken en vervolgens heb ik de kleinere restjes met wasbenzine weer verwijderd. Een paar licht ingekerfde streepjes op de core waren echter niet te vermijden op deze manier :/
Tenslotte heb ik een klein coolermaster chipset koelertje van 5 euro erop geplaatst met zalman thermal adhesive. Wat stinkt dat spul zeg :X

In ieder geval heb ik nog een goed back-up kaartje :) Jammer van die DVI-poort. Dit maakt het bv lastig om de kaart nog te verkopen tenzij ik 'm aanbied voor een tientje ;)

Nogmaals bedankt voor alle hulp die ik heb gekregen en natuurlijk extra dank voor de gouden tip ;)
Pagina: 1