Ik was eigenlijk benieuwd of er bekende architecturen zijn om generieke treeviews te onderhouden. Een voorbeeld hiervan is de windows explorer, er kan van alles aan worden toegevoegd, folders, files, webdav connecties, netwerk connecties, en ik kan me daarom goed voorstellen dat er niet een enkel object is wat de treeview samenstelt maar dat elk afzonderlijk object zijn eigen gedeelte treeview onderhoud. Ik zit nu zelf met een soortgelijke aanpak vast, ik ben aanbeland op een punt waar een enkel stuk business logic de treeview opbouwt. Als je nu het geheel aanvulbaar wilt houden moet je continue in de business logic gaan klooien,
if selectedNode.type == doe dit menu
if selectedNode.type == doe dat menu
if , if, if..
Daar moet toch iets generieks voor bestaan? Als ik in de toekomst bijvoorbeeld andere node typen wil gaan toevoegen, wil ik niet de achterliggende treeview code weer gaan aanpassen om dat nieuwe type te kunnen begrijpen.
if selectedNode.type == doe dit menu
if selectedNode.type == doe dat menu
if , if, if..
Daar moet toch iets generieks voor bestaan? Als ik in de toekomst bijvoorbeeld andere node typen wil gaan toevoegen, wil ik niet de achterliggende treeview code weer gaan aanpassen om dat nieuwe type te kunnen begrijpen.