[MCE 2005] Internet Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mister Advance
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-06-2023
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen Windows Media Center Edition 2005 geinstalleerd.
Alles werkte perfect totaan gisteren....
Ik heb nogal problemen dat mijn internet pagina's nogal langzaam laden....
Als ik de zelfde pagina's open bij mijn broertje (die met een netwerk ook op de router gekoppelt is) dan werkt alles vlekkeloos.....
Ik had hiervoor windows XP met service pack 1 (omdat ik 2 nogal haten met ingebouwde firewall blabla).
Maar goed ik heb het in deze windows uitgezet - ook Windows update - en virus protection.

Ook het downloaden gaat nogal langzaam.....(of blijft hangen), Met torrents heb ik ookal problemen dat ik nogal langzaam download terwijl er genoeg seeders zijn.

Als ik eigenschappen van een TORRENT doe staat er onderaan:

Secuirity: This file came from another computer and might be blocked to help protect this computer.
Je kan achter deze text wel klikken op: UNBLOCK maar ik vindt het nogal een vreemd iets :/

Iemand ervaring met deze fouten? of zijn er tools om die gekke Security Center uit windows te slopen?

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Mister Advance schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:34:
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen Windows Media Center Edition 2005 geinstalleerd.
Alles werkte perfect totaan gisteren....
Ik heb nogal problemen dat mijn internet pagina's nogal langzaam laden....
Als ik de zelfde pagina's open bij mijn broertje (die met een netwerk ook op de router gekoppelt is) dan werkt alles vlekkeloos.....
Ik had hiervoor windows XP met service pack 1 (omdat ik 2 nogal haten met ingebouwde firewall blabla).
Maar goed ik heb het in deze windows uitgezet - ook Windows update - en virus protection.

Ook het downloaden gaat nogal langzaam.....(of blijft hangen), Met torrents heb ik ookal problemen dat ik nogal langzaam download terwijl er genoeg seeders zijn.

Als ik eigenschappen van een TORRENT doe staat er onderaan:

Secuirity: This file came from another computer and might be blocked to help protect this computer.
Je kan achter deze text wel klikken op: UNBLOCK maar ik vindt het nogal een vreemd iets :/

Iemand ervaring met deze fouten? of zijn er tools om die gekke Security Center uit windows te slopen?
Je kan Security Center er zeker wel uit slopen, en dat is maar goed ook :)
Je kan het doen met XPLite, een van de laatste versies, maar moet je wel kopen, geloof dat je het met de trial versie niet werkt, of nLite, die is freeware, maar dat kan alleen met nieuwe installatie :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-04 13:52
je kan ook gewoon securtiy center zo instellen dat je er geen last van hebt en dat het toch veilig is

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Ja schakel gewoon de Security Center meldingen uit.
In Security Center kan je in de taakbalk kiezen voor "Change the way Security Center alerts me" en schakel gewoon de drie vinkjes uit.
Vanuit datzelfde Security Center (overigens het snelst te bereiken via Start-->Run, type "wscui.cpl") kan je ook de ingebouwde Windows Firewall uit te schakelen, door gewoon op de desbetreffende link te klikken, en dan te kiezen voor "Disabled (not recommended)". Dan zou je meteen ook van die "Unblock"-venstertjes verlost zijn.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Laden je internet pagina's ook langzaam als je geen peer 2 peer programma's open hebt staan (en ook niet hebt gehad - dus eventueel even rebooten als je die afsluit)? :)

Staat er misschien meldingen in je eventlog over connection limit reached? :)

• Mister Advance
Security Center heb ik al zo aangepast dat het zich met NIKS bemoeid, maar ik vertrouw het gewoon niet :P

Ik heb ook alles uitgevinkt dat het geen alerts geeft over iets dat out of date is.

@elevator

ik heb soms dat mijn internet browser wel snel reageert, maar op een gegeven moment wilt het kreng gewoon niet meer snel werken :/

het lijkt net alsof ik gewoon 2min. snel mag interneten en dat er daarna iets aan mijn connectie loopt te zuigen ofzo :/

Ik heb mijn computer al op ad-ware gescant maar nix gevonden en mijn register heb ik ookal na gelopen met wat die allemaal opstart.

Ik heb inderdaad nu wel gemerkt dat als ik mijn download programma's uitzet mijn internet wel gewoon werkt......

[ Voor 9% gewijzigd door Mister Advance op 12-12-2004 16:16 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dan is dit een duidelijk gevalletje TCP/IP SYN limit. (de welbekende 10 nieuwe connecties queue per sec.).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mister Advance
Hoe kan ik zoiets veranderen :D?

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik denk dat je upload gewoon opgebruikt is ? Dit is toch veel voorkomend bij P2P. Installeer Netlimiter eens en limiteer zo de upload snelheid van je P2P software

• Mister Advance
heb netlimiter geinstalleerd, en als ik mijn download programma aanzet en ga downloaden dan is de upload minimaal.
zou iniedergeval MAKKELIJK snel moeten kunnen surfen op internet...

Ik heb me eigen nog eens verder verdiept in dat: TCP/IP SYN limit, en had op het internet een aantal site's gevonden die een oplossing voor dit probleem gaven.
Paar veranderingen in het register gemaakt, maar nog steeds problemen.....

http://www.winguides.com/registry/display.php/1236/

http://www.winguides.com/registry/display.php/878/

Ik heb nu ookal een andere browser geprobeerd met dezelfde problemen en ook diverse download programma's

[ Voor 62% gewijzigd door Mister Advance op 13-12-2004 02:44 ]

Pagina: 1