Toon posts:

Glasvezelkabel en Internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een glasvezelkabel (Kenniswijk Nuenen), waarop een modem is aangesloten voor internet. Ik heb ook nog een ADSL-verbinding. Ik heb een Wireless SMC-Barricade 7804WBRA, met 1 ADSL/RJ11 poort en 4 lan-ingangen. Dit is een modem-router, met 8 LED's: PWR, Syn, Data, Wlan (Syn en Data zijn voor de ADSL-verbinding), en 4 Lan LED's.
Ik heb geprobeerd de RJ45 kabel te verbinden met mijn Barricade (allebei in LAN1), ik heb de RJ11 kabel verwijderd, maar ik krijg geen verbinding (wel met de barricade, maar niet met internet). De een zegt dat ik een adere router moet kopen, en de ander zegt dat het moet werken. Als ik de RJ45 kabel verbind, dan branden de LED's: PWR, Wlan en Lan1.
Ik werk volledig draadloos, moet ik nog instellingen wijziging in mijn router ???
Het lijkt of ik er verstand van heb maar dat is niet zo, maar met hulp heb ik destijds ook mijn ADSL-lijn aan de praat gekregen. Wie kan mij op weg helpen.

Verwijderd

Je router is een adsl-modem met router, dus niet een router met als extra een modem.. Zit niets anders op dan een router te kopen...

Verwijderd

Topicstarter
Oef, dat was snel, jammer, ik had nog gehoopt dat ik het ADSL gedeelte kon uitschakelen.
Maakt het nog wat uit wat voor router ik koop (voorkeur is een SMC modem) ???

Verwijderd

geen modem... ethernet router... evt. met Wifi.. maar die heeft SMC ook wel ;)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Die aDSL modem is niet uit te schakelen.

Je moet die router-met-modem even transparant zien: aan de ingang een rj11 waarop het ongefilterde internet binnenkomt, en een lanpoort als uitgang.

Je kan dus niet het switch gedeelte (modem-router-5poorts switch 5e poort is uitgang router intern) als router gaan gebruiken :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je uitleg, het is altijd interessant om te weten waarom iets niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb wat routers gezocht op www.smc.com
Is de SMC2804WBR een juiste keuze ? of is een andere meer geschikt (SMC2804WBRP-G)?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 11:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:18:
Heb wat routers gezocht op www.smc.com
Is de SMC2804WBR een juiste keuze ? of is een andere meer geschikt (SMC2804WBRP-G)?
Heb je die USB-printserver nodig? Voor zover ik kan zien, is dat het enige verschil tussen de door jou genoemde modellen. Verder lijken ze mij allebei even geschikt, maar ik ben persoonlijk niet echt een voorstander van wireless.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Voor zover ik weet wordt bij het glasvezel-project in Nuenen een snelheid van 10 Mbit (zowel up als down) aangeboden. Veel (goedkope) consumentenrouters, gemaakt voor kabel/ADSL verbindingen, hebben echter een te trage CPU om de volle 10 Mbit te routeren en zullen niet veel hogere snelheden dan zo'n 6 Mbit behalen; dit is misschien wel een punt om rekening mee te houden bij de aanschaf. Ik heb het dus puur over NAT, niet over de maximale snelheid van het LAN (switch) gedeelte (wat meestal gewoon 100 Mbit is). :)

#

Pagina: 1