Toon posts:

Kayak boot knoppix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een HP Kayak pc met een Xeon p2 450 gekregen, en ik wil er een server van maken, en wil windows 2003 erop zetten, in het bios staat alles goed, ik cd erin doen, hij is bootable, het lampje knippert wel, maar er gebeurd niks, hoe lang ik ook wacht. als ik een knoppix cd erin doe, boot hij hem gewoon, en start hij knoppix op, vreemd. Ik heb ook al andere versie van windows geprobeerd, maar dat mag ook niet baten. Dus dacht ik, ik maak een win 98 bootdisk, en start daar de installatie mee op, hij start de installatie, dan gaat hij files kopieren, rechts onderin zie je dan welke files hij aan het kopieren is, en dan staat er op gegeven moment niks meer, staat alleen dat hij files aan het kopieren is, wie kna mij helpen, heb ik ook andere cd-rom spelers geprobeerd

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:57:ik cd erin doen, hij is bootable, het lampje knippert wel, maar er gebeurd niks, hoe lang ik ook wacht. als ik een knoppix cd erin doe, boot hij hem gewoon, en start hij knoppix op, vreemd.
De cd is bootable zeg je, ook getest (op een ander systeem)?
Ik heb ook al andere versie van windows geprobeerd, maar dat mag ook niet baten. Dus dacht ik, ik maak een win 98 bootdisk, en start daar de installatie mee op, hij start de installatie, dan gaat hij files kopieren, rechts onderin zie je dan welke files hij aan het kopieren is, en dan staat er op gegeven moment niks meer, staat alleen dat hij files aan het kopieren is, wie kna mij helpen, heb ik ook andere cd-rom spelers geprobeerd
Niet meer verdergaan met kopiëren kan verschillende oorzaken hebben. Ik zou in ieder geval je geheugen en harddisk eens goed nakijken. Knoppix spreekt je harddisk eigenlijk niet aan, dus dat zou een oorzaak kunnen zijn.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini