DVD film van HDD hapert

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-02 06:24

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
DVD film van HDD hapert :s

hallo,

het drijft mij tot het uiterste!

als ik een film kijk op mn pc krijg ik om de 2/3 min een hapering. het beeld stopt en schiet dan razend snel door om z'n verloren tijd weer in te helen, het geluid loopt wel gewoon door....
dit probleem het ik met Xvid, Divx gewoon geripte DVD en in wat mindere maten als ik ze van een schijfje lees

systeem:

P4 2600 op P4P800
2GB PC4000 dual channal
9800XT 4.11 drivers
audigy 2, nieuwste drivers
Maxtor diamond max 10 300 GB 16 MB SATA

media players:
PowerDVD 5 en 6
media player

Bij alle players heb ik dit probleem

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:37
zelf geript of gedownloade bestanden?

Als je ze zelf hebt geript zou ik de oorzaak zoeken bij het rip-programma.

Verwijderd

Doet hij het wel fatsoenlijk bij orginele DVD's?
Zo ja, dan denk ik idd dat je iets verkeerd hebt gedaan met het rippen.

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
hallo,

ik rip met DVD decryptor maar hij doet het met ongecomprimeerde DVD's en gedownloade Divx xvid ed films als ik een orginele film rip doet hij dit ook wat me wel opvalt is dat als ik onder een fim het power DVD configuratie scherm opstart en hij heeft dit scherm opgestart hij als een gek begint te haperen. ik kan me niet heugen dat ik daar vroeger last van had, ik heb wel sinds kort een Sata schijf misschien dat het daar iets mee is, of de video kaart.

zijn er nog ATI instellingen doe dodelijk zijn voor DVD bijv zet trippel buffering aan af forc 24 bit buffer, dat soort instellingen...

Ik hoop dat het nu eens opgelost is heb nml mn stand alone dvd speler aan mn broer verkocht en die lacht mij nu uit :( :'(

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
Ik snap er geen KK hol van is het soms die SATA schijf?

Ik heb mn geluids kaart er itgekikkerd en mn onboard geinstalled

ik heb omega ATI drivers geinstalled

Opgestart met alle stratup apps en nietmicrosoft services uit.

Ik heb mn geluidskaart in een ander PCI slot geprikt!

gegoogeld totdat ik zelf een konijn werd

Ik wordt leip hier. en vroeger keek ik wel vaker DVD's op mn PC. waarom haat Bill mij altijd zo 8)7

dus hij hapert met orginele films om de 30 min vanaf de HDD om de 5 min en een schermpje opstarten en mn hele PC loopt vast voor een paar sec en in taskmanager is niets bijzonders waar te nemen alhoewel als hij hepert staat mn CPU op 2% :s

Op mn p3 450 IBM liep een DVD nog beter |:(

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
=======UPDATE=======BREAKTROUGH=====

Ik heb eens een DVD rip naar mn PATA schijf gekopieerd en die lijkt zonder haperingen af te spelen

feiten:

vanaf S-ata haperingen (Maxtor diamond max 10 300GB 16MB cash)
vanaf PATA geen haperingen (merk WD 120 gb ofzo)

Maar nu is het de schijf? of is het het moederbord. Ik gebruik de schijf niet als raid maar in de bios staat i dr bij als third IDE device, ik kan ook nergens nieuwe drivers vandaan halen ervoor.

Vroeger had ik hier ook al zo'n gezeik mee als ik windows installeerde op een sata schijf (die ik had terug gebracht) dan waren allerlei bestanden corrupt en konk windows installeren en 1x herstarten. nu heb ik die problemen niet maar toch weer gezeik dr mee. Ik neem aan dat maxtor een goed product levert ik twijfel dan ook een beetje aan het moederbord. is het misschien beter zo'n schijf vast te knopen aan raid of een raid controller (pci) die wat beter met drivers onderhouden word?

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
Pagina: 1