Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Centraal topic voor alle Interactieve Kerst 2004 Sites!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er bestaan nu meerdere topics over dit onderwerp, dus het leek bij wel zo overzichtelijk om er één centraal topic voor te openen.

Eerst een beetje historie:
De allereerste sites met dit onderwerp waren XMas4All en Danovitsch's projectje. Naar aanleiding daarvan ben ik ook iets gaan proberen en heb hier een tutorial over gemaakt. Kort daarna was jwbagger ook met een vergelijkbaar project gestart, waar hij voor dit jaar weer mee bezig is. Toendertijd was mijn script érg simpel, maar nu is het een stuk geavanceerder (lees: top 100, stats, flood protectie, ban functie, automatische melding als server down is, etc.)

Dit jaar zijn er weer een aantal bijgekomen, o.a. n.a.v. mijn tutorial :*) . Leuke projecten allemaal!

Hoe heb je dat dan gedaan?
Een beknopte tutorial is op [dode link]te vinden. Uiteraard kan het ook op andere manieren, zolang je maar kennis van VB en PHP hebt moet het allemaal lukken ;) .
In tegenstelling tot vorig jaar gebruik ik nu normale (klik) relais i.p.v. solid state relais. Waarom? Tsja, ik had nog een printplaat liggen met een stuk of 15 relais erop, en ik had maar 5 SSR's. Ok, het klikt nu wel, maar dat vind ik niet zo'n probleem.

En de webcam?
Daar heb ik dit jaar een heuse analoge video8 camera voor gebruikt i.c.m. een capturekaart en WebcamXP.

En jij?
Ook ik heb dit jaar weer wat gefabriceerd: [dode link] . Helaas bestaat de mogelijkheid dat de webcam soms wat traag wordt bij een flink aantal bezoekers, dit i.v.m. een snelheidsverhoging van mijn ISP welke nog niet is doorgevoerd.

Wat ga je er nog aan doen?
Ik maak morgen even een scriptje waarmee ik de site multilanguage kan maken, en dus ook een engelse versie kan maken. Ook ben ik al een tijdje aan het stoeien met VB om een leuk progsel te maken waarmee ik de lampen direct van het PHP script kan besturen, zónder Apache :) .

Ook lijkt me het leuk om dit project ergens in een openbare gelegenheid te maken, waardoor je ook kan zien hoe de mensen het ervaren. Zelf ben ik iig. niet bereid om 24/7 mijn kamer over het internet te streamen, aangezien ik een douche op mijn kamer heb wat niet zulke prettige beelden op gaat leveren :P

Wie weet maak ik de verlichting buitenshuis ook bestuurbaar, echter moet ik daar nog even over nadenken...

Mocht iemand nog vragen hebben, ik beantwoord ze graag!

Veel plezier :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2016 21:50 . Reden: [dode link] ]

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Ik zie geen webcam beelden op je site. Maar het ziet er weer allemaal erg netjes uit. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, toch weer dat probleem. Hebben meerderen hier last van?

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:13:
Hmm, toch weer dat probleem. Hebben meerderen hier last van?
ik niet, doet het gewoon goed bij mij, leuk dat als iemand hem aanzet dat dan de andere hem weer uitzet O-)

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

bij mij werkt ie perfect hoor, knap gedaan !! _/-\o_

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, net waren er 7 tegelijk bezig, dus kijk dan niet raar op dat de lamp die je net uitgezet had weer aangaat ;)

Iemand al tot de floodprotectie gekomen?

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ik moet voortaan sneller typen en niet gaan googlen tijdens het typen van een kick in m'n eigen topic..... nou staan er twee topics bovenaan over interactieve kerstverlichtingen :X

sorry dat ik dit topic niet vantevoren tegen was gekomen :P

Ziet er cool uit, jouw page trouwens :) vrees dat de mijne niet zo gelikt zal worden, maar zal m'n best doen om er in ieder geval wat mooiers van te maken dan dat groene vlak van vorig jaar :P

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:20:
Tsja, net waren er 7 tegelijk bezig, dus kijk dan niet raar op dat de lamp die je net uitgezet had weer aangaat ;)

Iemand al tot de floodprotectie gekomen?
Nope, heb je al een relais horen schakelen op 15hz dan? :P

Verwijderd

Hij zegt : Kan de pagina niet weergeven

Verwijderd

Topicstarter
Jij bent er ook snel bij! Heb net mijn router even gereset voor een nieuw IP, gare sweex routers bleken niet met mijn oude IP, eindigend op .255, te werken en het te zien als smurf attack waardoor verkeer in beide richtingen geblockt werd.

Raar.

Nu werkt alles weer iig, ook aan de lichten te zien ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 21:44:
Jij bent er ook snel bij! Heb net mijn router even gereset voor een nieuw IP, gare sweex routers bleken niet met mijn oude IP, eindigend op .255, te werken en het te zien als smurf attack waardoor verkeer in beide richtingen geblockt werd.

Raar.

Nu werkt alles weer iig, ook aan de lichten te zien ;)
Je site ligt er uit iig ben ik nu al 7 min. aan het wachten..

Verwijderd

Topicstarter
Dat ligt aan jou dan, misschien eens ctrl+f5 doen? Hier werkt alles perfect, en aan het klikken te horen ook bij de 9 anderen atm.

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Hier (bij m'n vriendin) werkt het wel goed. Erg mooi gedaan allemaal. Maar de nieuwheid is er een beetje af he. Maarja het blijft echt een super ruig stukje techniek!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Atmoz op 12-12-2004 11:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig maar :) . Oja, de multilanguage-functie is nu ook af, dus buitenlandse bezoekers kunnen het nu ook wat beter begrijpen hoop ik.

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
leuke site, leuk gedaan :Y)

[ Voor 168% gewijzigd door Mr.Nonflex op 12-12-2004 22:30 ]

What is impossibility but a challenge

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 20:36
wouter, je staat op volkomenkut.com !

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik germerkt ja; weet niet of ze al bestonden, maar het is iig. één manier om een kerstdisco te maken... 8)7

• Mr_Ozio
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04-2022

Mr_Ozio

Kawaaai! (@ lan)

Lol, zit er leuk uit! Maar:
Zelf ben ik iig. niet bereid om 24/7 mijn kamer over het internet te streamen, aangezien ik een douche op mijn kamer heb wat niet zulke prettige beelden op gaat leveren :P
Wordt je dan ook niet gek van al dat geknipper van al die lampjes in je kamer? Of slaap je gewoon heel vast? :P

Misschien een id om er wat bewegende dingen bij te zetten ofzo, zoals zo'n salsakerstman, dikke pret. Maar misschien komt dat niet helemaal streamend over.

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Ozio schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:27:
Lol, zit er leuk uit! Maar:

[...]

Wordt je dan ook niet gek van al dat geknipper van al die lampjes in je kamer? Of slaap je gewoon heel vast? :P

Misschien een id om er wat bewegende dingen bij te zetten ofzo, zoals zo'n salsakerstman, dikke pret. Maar misschien komt dat niet helemaal streamend over.
Hmm, waar heb ik dat gezegd :P ?

Ach, heb er geen last van. Iets bewegends... lijkt me idd. wel leuk ja. Zal eens kijken of ik iets kan maken waarmee je de kerstman alle hoeken van de kersthoek kan laten zien ;) .
Pagina: 1