Toon posts:

[InternetVerbindingXP]Afgelopen tijd traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Chello Classic internetverbinding is sinds een paar dagen trager dan normaal. Op sommige momenten valt de connectie gewoon weg. Soms helpt het om de adapter van de kabelmodem eventjes van het stroomnet te halen, maar internet blijft traag.

Mijn notebook maakt gebruik van Windows XP Pro, en maakt verbinding door middel van een wireless connectie. Mijn AccesPoint/Router is van het merk Conceptronic, type C54BRS4.

Nieuwste Ad-Aware en Spybot heb ik vandaag gedownload en gedraaid. Twee families van Alexa werden ontdekt en zijn verwijderd, en één over webads (die steeds terugkomt). Spybot vond nog een entry Alexa Related, die is nu ook verwijderd.

Alexa die volgt toch al je sporen die je achterlaat op het internet? Dus ik dacht eindelijk, misschien gaat het internet nu weer snel.

HiJackThis gedraaid, en een guide op GoT gevolgd, en de lijst lijkt me clear.

Ik heb geen idee waar het kan aan liggen, zat zelf te denken aan de volgende drie punten:

• de chello verbinding zelf, maar een vriend die een straat achter die van mij woont, heeft nergens last van;
• of is er iets mis met mijn AccesPoint/Router / Kabelmodem;
• of heeft het iets met spyware, adware zaken te maken?

Als ik nog meer info moet posten of opzoeken zeg maar.

[Edit] Speedtest resultaten vallen ook tegen na tientallen keren meten. MaxSnelheid van 300 KByte/sec kan bereikt worden, maar daalt dan vaak naar de 200/100. Conn/minn is soms boven de 1200/1400 en soms onder de 100. Ping kan 10 ms zijn maar soms ook boven de 100 ms.

Dit is slechts een observatie en zeer subjectief:
GoT is meestal snel bereikbaar en andere forums. Google.nl is slecht bereikbaar, het google plaatje load echt sloom. Forums laden redelijk, en veel andere sites laden echt langzaam.

Wat ik van Chello normaal gewend ben is dat pagina's binnen 1 seconde zijn geladen.

OMG, net weer Spybot gedraaid. De standaard DSO exploit (moet ik deze nou wel of niet verwijderen?), hitlink, fastclick, mediaplex.

Die laatste drie verwijder ik gewoon.

[Edit]AP/Router net gereset, maar nog steeds geen resultaat... Heb wel in het "Chello weer brak" topic vernomen dat meerdere mensen hier onlangs last van hebben. Wel raar dat een vriend die achter mij woont er verder geen last van heeft. Heb gister daar nog zitten internetten op zijn wlan, en ging lekker snel.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 01:07 ]

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:38

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Heb je toevallig een Terayon modem?

Hier had ik nl. dezelfde problemen, en na meerdere keren met de helpdesk gebeld te hebben (die het probleem trouwens niet konden vinden), werd er een monteur gestuurd. Die had binnen 2,5 seconden de oorzaak gevonden.

Het ligt aan het Terayon modem. Er schijnt een paar weken terug iets veranderd te zijn bij Chello (iets met blades?), waardoor de Terayon modems niet goed meer werken.Na de modem vervangen te hebben door een motorola zijn de problemen hier als sneeuw voor de zon verdwenen.

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

vermeld idd ff wat voor modem er bij jou staat.
Als het een docsismodem is (behalve terayon-docsis modellen) kun je in het modem ook wat te weten komen over de kwaliteit van het ontvangen signaal via 192.168.100.1

De signaal ruisverhouding zou >30dB moeten zijn en de ontvangen signaalsterkte zou tussen de +10 en de -10 dBmV moeten liggen. (vermeld deze waarden als ze niet goed zijn in een evt gesprek met de helpdesk, ook als ze er niet naar vragen ;) )

vwb upstream, het power level zou niet boven de 58 uit moeten komen.

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik heb zo'n thomson modem, maar het lag inderdaad aan chello. Ik heb de frequentie veranderd naar 130750000 en nu kan ik weer redelijk internetten.

SNR is nu: 32.0 dB
en de received signal strength is nu: 7.0 dBmV

Alleen na twee dagen op die frequentie gewerkt te hebben, sprong ie gisteren automatisch weer over op de oude frequentie, misschien omdat de modem uitviel. En het weer terugzetten naar de frequentie die wel goed werkt, duurt meestal een tijdje, want hij springt meestal weer terug. Pas als je verschillende channel ID's hebt geprobeerd blijft ie staan. Nu zit ik weer een dag op de juiste frequentie. Ik vraag me af of je die frequentie kan locken.

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

nee die is niet te locken,
de uBR (het "modem/gateway" aan de ISP kant) kan een modem de opdracht geven om een andere upstream te gebruiken.
Je kunt er vanuit gaan dat een ISP dat doet om de belasting per upstream zo gelijk mogelijk te verdelen.

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"