Toon posts:

CPU cooler gaat niet sneller

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Titan CPU cooler die super silent is.
als ik lekker in windows bezig ben is alles goed en gaat hij iets langzamer draaien, tussen de 4100 RPM en de 4500 RPM.
Alleen de Socket diode (ofzo) blijft erg hoor zo'n 50 graden.,

En als ik een spel wil spelen gaat hij niet harder draaien, en schiet alles omhoog :S

Wat kan ik er tegen doen?

Systeem:
ASUS A7NX8-X
AMD athlon XP 3000+
Geforce 6800 LE
512 DDR RAM

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat voor Titan is het? Misschien is een 3000+ wel het maximum dat hij kan koelen, dan draait hij in idle al op volle snelheid om de boel enigzins koel te houden en kan hij niet harder als je de boel gaat belasten.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:32:
Wat voor Titan is het? Misschien is een 3000+ wel het maximum dat hij kan koelen, dan draait hij in idle al op volle snelheid om de boel enigzins koel te houden en kan hij niet harder als je de boel gaat belasten.
hmm staat er niet op :S

Ik dacht deze
http://www.titan-cd.com/e...model_no=TTC-D9TB/CU35/R1

Verwijderd

Het is normaal dat je temperaturen omhoog gaan als je je systeem belast. Loopt je systeem vast dan?
Je zou een betere koeler kunnen kopen en/of betere airflow in je kast kunnen creeeren.
// temp sensors geven zelden de goede temps aan. Maar je kan er wel aan aflezen hoeveel de temp stijgt onder load.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:35:
Het is normaal dat je temperaturen omhoog gaan als je je systeem belast. Loopt je systeem vast dan?
Je zou een betere koeler kunnen kopen en/of betere airflow in je kast kunnen creeeren.
Als mijn systeem stressed is gaat hij zo lekker omhoog, me systeem loopt niet vast,

Maar ik heb inderaad nog niet echt een airflow gemaakt.
Wat zou ik het beste doen in deze kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.hbit.nl/productimg/10746808560.jpg

Verwijderd

Intake fan laag (koude lucht) outtake fan hoog (warme lucht stijgt), ook kun je gebruik maken van de koeler in het window, die blaast koude lucht op de CPU

Frequently Asked Questions CME

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 19:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:40:
Intake fan laag (koude lucht) outtake fan hoog (warme lucht stijgt), ook kun je gebruik maken van de koeler in het window, die blaast koude lucht op de CPU

Frequently Asked Questions CME
Hmm ja, maar zal de temp. dan echt lager worden ?!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:43:
[...]

Hmm ja, maar zal de temp. dan echt lager worden ?!
Ja, dat had je al geweten na het lezen van die faq. Kijk maar eens rond naar wat anderen hebben gedaan.

Er wordt hier trouwens wel verwacht dat je zaken eerst zelf zover mogelijk probeerd uit te zoeken. Ik wil niet vervelend zijn, maar als een moderator komt kijken sluit ie je topic.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:55:
[...]

Ja, dat had je al geweten na het lezen van die faq. Kijk maar eens rond naar wat anderen hebben gedaan.

Er wordt hier trouwens wel verwacht dat je zaken eerst zelf zover mogelijk probeerd uit te zoeken. Ik wil niet vervelend zijn, maar als een moderator komt kijken sluit ie je topic.
En die tijd is nu gekomen ;)

Je topic is idd makkelijk op te lossen door het gebruik van de search, ik zou je dus ook aan willen raden om dit voortaan te doen...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.