[smp]Debian en dual P3

Pagina: 1
Acties:

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:07
Hoi,

Ik heb hier een dual P3 die ik graag op linux wil hebben.
Hiervoor had ik een single P2 die op Debian liep en dat beviel me erg goed, zodoende wil ik deze ook graag op Debian hebben.

Nu had ik gezocht met de search en het kwam er op neer dat Dual en Linux niet zondermeer samenwerken :? ?
Dus mijn vraag is nu wat moet ik nu verder aan mijn linuxinstall veranderen zodat ook de tweede cpu gebruikt wordt.

Alvast bedankt _/-\o_

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
je moet een kernel download/bouwen/instaleren die met smp werkt, dat is het enige

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gewoon installeren, en daarna een nieuwe smp kernel installeren als
de 2de cpu niet al door de default kernel gezien wordt.
Misschien kun je tijdens de installatie stap waar een kernel geinstalleerd wordt
een smp kernel selecteren.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:07
Ik heb nu eerst gewoon debian geinstalleerd met X. Maar nu loopt het ding om de haverklap vast (alleen onder X, zonder X heeft ie al de hele nacht staan draaien). Iemand enig idee waardoor dit kan komen?

verdere specs:

Dell 410M mobo
2x p3 450
320mb ecc reg sdram
s3 trio 64+ videokaart
realtek nic
Maxtor 80 gb hdd

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
Je moet een dergelijk kernel hebben: kernel-image-2.X.X-X-686-smp.

De vastlopers onder X kunnen ook goed te maken hebben met je software (versies).
Of met brakke hardware, hoewel dat minder voor de hand ligt als die zonder X niet crasht.

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Kijk is naar de laatste regels in /var/log/syslog en /var/log/dmesg als er iets fout gaat zou dat daar inkunnen staan. En anders is in de logs van X kijken maar ik weet zo niet hoe die heten.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Probeer ook eens er naar toe te ssh-en als hij vastgelopen is. Mijn PC (acorp 6a815epd , dual PIII 1GHz, debian unstable) is dan vaak nog te bereiken omdat alleen X vast zit.
Als kernel heb ik 2.6.8-1-686-smp.

ieeeepppppp :P

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:25
Hoe crasht het? Kun je de muis nog bewegen? Werkt Ctrl-Alt-F1 en dan Ctrl-Alt-Delete nog (reboot na een seconde of 10)? Gaat numlock nog aan/uit op dat moment? Kun je het ding nog pingen vanaf een andere computer?

Een SMP kernel zou je niet zelf hoeven bouwen als het goed is, die staat ook wel gewoon op de CD/internet. Je hebt de computer niet overgeklokt neem ik aan? (Edit: dat zal wel niet als je regged ECC mem hebt ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Wilke op 14-12-2004 16:42 ]

Pagina: 1