Toon posts:

[Fifa 05] Gat in je buik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet, ik iets in de titel verzinnen om de aandacht te trekken.

'k heb namelijk nogal 'n probleem =/ 't spel ziet er grafisch gewoon niet te harden uit, en ook heb'k gaten in spelers zitten tijdes niet spel momenten [opkomen etc.] Ik had dit probleem bij Fifa '04 niet. Ik heb een Matrox Millenium G400 met de (voor zover ik weet) nieuwste drivers. [zie screen voor gaten in spelers [printscreen van psv-ajax na goal vennegoor, maar dat terzijde]]

Afbeeldingslocatie: http://img59.exs.cx/img59/2207/fifa_problems.th.jpg

Ik heb gezocht naar gelijksoortige problemen op dit forum maar kon niets vinden wat hielp.

Alvast bedankt,
Bram M

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

De rest van je systeem?..heb je DirectX9.0? Heb je het wel op Direct3D staan? Zijn er mss patches die je zou kunnen proberen? Wordt wellicht de Matrox videokaarten niet (of deels) ondersteund?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Direct X 9.0 ja.
Ik zou niet weten wat voor patches ik voor m'n matrox zou moeten hebben. (heb er hellaas niet echt verstand van)

Overige gegevens computer (daar zou 't ook aan kunnen liggen?)
Intel Pentium III-processor
600MHz (ligt 't daaraan?)
128 MB RAM

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Volgens mij is die Matrox Millenium G400 videokaart niet DirectX9.0(b) compitable... hoe is die kaart? 4 jaar ofzo?

Edit: Heb even gezocht, en volgens mij is je kaartje idd niet compitable met DirectX9.0(b) ... Maar of dit alleen de oorzaak is van jouw problemen..?

[ Voor 40% gewijzigd door Yellowneck op 11-12-2004 18:54 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
YellowNeck schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:51:
Volgens mij is die Matrox Millenium G400 videokaart niet DirectX9.0(b) compitable... hoe is die kaart? 4 jaar ofzo?

Edit: Heb even gezocht, en volgens mij is je kaartje idd niet compitable met DirectX9.0(b) ... Maar of dit alleen de oorzaak is van jouw problemen..?
Welke DirectX moet ik dan downloaden? (linkje?)

Verwijderd

Mja zou wel erg makkelijk zijn als je dat ff kon downloaden :D

Het is denk een combinatie van je systeem (die is namelijk echt niet meer van deze tijd om spellen te spelen die tegenwoordig uitkomen) en dat je videokaart geen directx 9.x ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
M'n systeem kan ik niet echt veranderen, behalve als iemand van jullie iets leuks op m'n giro zou willen storten ;).

Maar directX eventueel wel, ik zal zelf wel even gaan googlen. :)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

DirectX valt neit zo gemakkelijk te downgraden... Microsoft heeft dat gedisabled... enige manier is het formateren van je hdd en reinstallen van Windows met DX6. Er bestaan wel tools ervoor maar kosten geld.

Ook al lukt je het om te downgraden naar een eerdere versie van DX dan houd je nog steeds je problemen, gezien het feit dat je videokaart nog steeds geen DX9.0 ondersteunt :P. Andersom DirectX9.0 ondersteunt wel DirectX6.0 features... Volgens Microsoft is DirectX altijd backwards compitable...
offtopic:
ik heb nl ook een probleempje met een spel en wil eens DX8.1 proberen om et op te lossen, alhoewel ik sterk mijn twijfels heb dat et daaraan ligt

Verwijderd

Topicstarter
Wat flauw van bill. Ik toch nog even wat proberen. Bedankt voor de info alvast.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:14
Je kaart zit ook niet tussen de ondersteunde videokaarten die in de readme staan, dus dit verklaart al het een en ander. Verder is het niet zo dat directx hier de schuldige van is. Of je nu directx 9a, b, c of 8.1 geïnstalleerd hebt, dit heeft niets van doen hiermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam dus net op de site van DirectX om te kijken voor eventuele versie 8, nu zie ik daar dat versie 9.0c uit is, ik dacht ach laten we 't maar proberen, en wat schets mijn verbazing? de gaten zijn weg.

Nu heb ik nog wel de slechte graphics tijdens 't gewoon spelen (screen als 't nodig is?) is dat op de lossen? Anders is 't wel acceptabel hoor, doet me denken aan de goede oude tijd. ;)

Verwijderd

je pc is nou niet echt van "de laatste tijd" en ondersteunt een heleboel nieuwe technologien niet die bij dit spel gebruikt worden. Ik zou niet verwachten dat het er veel mooier op wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan weet ik in ieder geval dat 't echt aan de pc ligt en dat ik d'r zelf niks aan kan doen. (scheelt weer slapenlozenachten) als iemand toch nog op 'n idee komt, graag. anders bedankt voor de info.
Pagina: 1