Rare Artifacts?

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zit met een probleem. Wanneer ik mijn kaart heb overclocked is het beeld nog altijd perfect artifact vrij (ook volgens ati tool) maar wanneer ik dan in Rome Total War op esc druk en het menutje te zien krijg staat er rond elke letter zwarte puntjes :? iemand een idee hoe het komt dat het enkel bij letters is (zo ook bij NFS U2 nergens in het beeld problemen maar men tijd of KMH staan puntjes rond)
Het gaat om de volgende kaart een mobile 9700
nog wat extra info:

Stock

VGA Memory Clock 202.5 MHz
VGA Core Clock 452.5 MHz
3D Mark 05 1374

OC

VGA Memory Clock 248.00 MHz
VGA Core Clock 545.40 MHz
3D Mark 05 1607

Alvast bedankt

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

langezwieper schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:24:
Ik zit met een probleem. Wanneer ik mijn kaart heb overclocked is het beeld nog altijd perfect artifact vrij (ook volgens ati tool) maar wanneer ik dan in Rome Total War op esc druk en het menutje te zien krijg staat er rond elke letter zwarte puntjes :? iemand een idee hoe het komt dat het enkel bij letters is (zo ook bij NFS U2 nergens in het beeld problemen maar men tijd of KMH staan puntjes rond)
nog wat extra info:

Stock

VGA Memory Clock 202.5 MHz
VGA Core Clock 452.5 MHz
3D Mark 05 1374

OC

VGA Memory Clock 248.00 MHz
VGA Core Clock 545.40 MHz
3D Mark 05 1607

Alvast bedankt
Heb je de nieuwste drivers en doet ie het op stock speeds ook?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Sjoerd
  • Niet online
Ik gebruik de Omega drivers en op stock snelheden doet hij het ook maar veeeeeel minder maar zijn het artifacts of niet? .O'P:T;I.,O"N,;S:' zo ziet het er ongveer uit rond een letter.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:35
Draai eens 2 of 3x achter elkaar 3dmark05. Dan stress je hem pas echt goed.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

... iemand een idee hoe het komt dat het enkel bij letters is...
Kan best zijn dat er een aparte functie van je gpu wordt aangesproken, of een bepaald onderdeel van je mem dat niet helemaal meewerkt. Ook het verhaal van drivers en eventueel je DirectX-versie kan van belang zijn. Daarnaast kan je es kijken of er voor de game een update is, aangezien je waarschijnlijk niet de enige bent die dit probleem heeft ;)

LinkedIn
Instagram

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Remy schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:44:
[...]
Kan best zijn dat er een aparte functie van je gpu wordt aangesproken, of een bepaald onderdeel van je mem dat niet helemaal meewerkt. Ook het verhaal van drivers en eventueel je DirectX-versie kan van belang zijn. Daarnaast kan je es kijken of er voor de game een update is, aangezien je waarschijnlijk niet de enige bent die dit probleem heeft ;)
Letters worden vaak anti aliased, dus misschien zit daarin het probleem.
Kijk eens in je driver instellingen of in je dxdiag.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:12

sapphire

Die-hard pruts0r

Zoiets had ik ook met me GF 2 TI toen ik em OCed had staan. Allerlei vage Arctifacts rond letters en de letter op bv. de T.net FP werden gedeeltelijk blauw :P
Waarschijnlijk helt iets terug clocken wel :)

Gabriël AM5

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48
langezwieper schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:24:

OMG. heb jij de videokaart van je laptop overgeklokt? })

• Sjoerd
  • Niet online
Uhm ja ;) nu loopt HL2 een stuk lekkerder :P ondertusse is het probleem van de letter stipjes opgelost door AA uit te zetten (als je het echt een opl kan noemen)

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Dit is volgens mij te wijten aan de hitte, een labtop heeft zowiezo al niet veel over. Overklok je het kaarte je dan nog eens (nette overklok overigens ;) ) wordt het waarschijnlijk allemaal iets te heet.

• Sjoerd
  • Niet online
Naja ik ben blij met het behaalde resultaat en snap niet waarom mensen altijd zo moeilijk doen het gaat gewoon goed dat oc'en op een laptop zolang je maar een actie koeler erop hebt een geen heatsink zoals bij de meeste

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Als je de core van vele gewone VGA's met +/- 90 Mhz verhoogt gaat het bij velen ook al mis. Logisch toch dat er gedacht wordt dat dit overkill is in een labtop? :)

• kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 09:14

kaas-schaaf

Beunhaas

offtopic:
ik vind 1300 + 3d05 marks vrij veel voor een 9700 mobile.
mijne haalt de 800 net (240 / 450 aKa acer core) met omega's.
Zal wel aan me cpu liggen dan zeker.

Heb hetzelfde gehad met m'n Nvidia 5700. Vond het niet erg dus gewoon door laten draaien. Nadat ik op h2o koeling was overgegaan was het probleem weg dus ik neem aan dat het gewoon het overclocken is dat het probleem veroorzaakt in de gpu.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:51

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mythrill schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 21:24:
[...]

OMG. heb jij de videokaart van je laptop overgeklokt? })
Hier een GeForce 420 go (Toshiba-laptop) overgeklokt met 25%, lekker artifact-free. 30% gaat ook, maar 35% geeft duidelijke artifacts.

Je hebt dus artifacts in praktijk gezien, tooltjes renderen wat beeld en vergelijkt dat met wat er zou gerenderd word.

• Sjoerd
  • Niet online
Geheugen ff helemaal terug geclocked en draait nu op 240 zonder problemen clock heb ik weer kunnen verhogen naar 553 (100mhz meer dus) en men score is nu 1621 en ook gamen gaat perfect zonder warmte problemen :7

Pagina: 1