Toon posts:

Lycos mail ophalen met Thunderbird

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik gebruik nu sinds 2 weken Thunderbird als mailprogramma, voorheen gebruikte ik altijd outlook express. Het bevalt mij uitstekend, er is echter één probleempje dat ik nog niet heb opgelost; met outlook express kon ik mijn lycosmail automatisch laten ophalen zonder dat ik steeds naar de lycossite hoefde te gaan (pop3). Ik wil hetzelfde nu ook in thunderbird hebben, alleen ik heb geen idee hoe ik thunderbird hiervoor moet instellen. Ik heb al een aantal instellingen geprobeerd, maar het lukt niet om verbinding te maken en mail op te halen.Op de site van lycos is hierover ook niets over te vinden (alleen over IE en netscape). Is er iemand die toevallig iemand die weet hoe thunderbird moet worden geconfigureerd zodat mijn lycosmail automatisch wordt opgehaald??

Alvast bedankt!!

Verwijderd

als lycosmail pop3 is lijkt het me niet zon probleem, gegevens opzoeken en invullen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:35:
als lycosmail pop3 is lijkt het me niet zon probleem, gegevens opzoeken en invullen :)
En dát is nou het probleem! Op de LycosMail Website wordt bij geen enkel pakket (meer) gesproken over pop3/smtp·toegang, dusss de GROTE vraag is: Biedt LycosMail (nog) wel pop3/smtp ondersteuning vandaag de dag?

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:24
bekijk http://secure.mail.lycos....details&advsvc=advcompare eens, daar staat dat xtra en en max wel pop hebben maar free niet.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
@tweaty:
Dan kijk je niet goed genoeg:

Klik op pakketten > Lycos Extra
En dan staat er onder het kopje 'Account Informatie': 1 Popmail account

Sterker nog, het staat zelfs in de help:

http://help.lycos.nl/u_re...=&product=38&category=168

[ Voor 44% gewijzigd door NitroX infinity op 06-02-2005 19:41 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:24
NitroX infinity schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:38:
@tweaty:

Waar staat dat hij Lycos Xtra heeft?

Verwijderd

NitroX infinity schreef op zondag 06 februari 2005 @ 19:38:
@tweaty:

Oké, een half punt voor jou, maar voor LycosMail Free is er m.i. geen pop3/smtp·ondersteuning (meer). En ik schrijf "(meer)", omdat LycosMail Free volgens mij vroeger wél met pop3/smtp te benaderen was.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ja okee,daar heb je gelijk in.

[ Voor 171% gewijzigd door NitroX infinity op 06-02-2005 20:16 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Voor de duideijkheid: Lycos free heeft nog wel POP3, maar geen SMTP. POP3 gaat er echter over een week uit:
Beste POP3 gebruiker,
Zoals reeds aangekondigd, wordt POP3 toegang voor Lycos Free per 14 februari 2005 afgesloten.
Nogal vervelend vind ik zelf, ben dus ook op zoek naar een alternatief, maar dat terzijde.

Mocht je toch nog een week lang POP3 willen gebruiken dan zijn hier de gegevens:
Server name: pop.lycos.nl
User name: volledig e-mail adres (inc. @lycos.nl)

Als outgoing server kun je de SMTP server van je provider invullen.

Juist

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:07
Ik had vorige week 70 mailtjes (elke minuut controleerde outlook op nieuwe berichten, en bij elke controle kreeg ik het mailtje opnieuw), dat vanaf 14 februari pop3 niet meer wordt ondersteund door lycosfree. Moet je dat speciale programma voor ze downloaden, Lycos Inside, dan kan het wel weer met je Outlook (of Thunderbird etc).

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

I.R. Butcher schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:30:
Ik had vorige week 70 mailtjes (elke minuut controleerde outlook op nieuwe berichten, en bij elke controle kreeg ik het mailtje opnieuw), dat vanaf 14 februari pop3 niet meer wordt ondersteund door lycosfree. Moet je dat speciale programma voor ze downloaden, Lycos Inside, dan kan het wel weer met je Outlook (of Thunderbird etc).
Nu heb ik inmiddels én een LycosMail Free account én daarbij Lycos Live / Lycos Inside voor het synchroniseren van m'n Outlook Express mailclient met de Lycos webmailbox, maar toch wil ik er nog wel wat over weten: Normaal gesproken wordt, wanneer je pop3 gebruikt, je mail daadwerkelijk écht van de server van je isp gehaald. Zoals ik al eerder zei, LycosMail Free biedt geen pop3 (vandaar Lycos Live/Inside dus), maar wanneer ik m'n Lycos mail nu synchroniseer met/in m'n Outlook Express, dan blijft alle mail wél achter op de Lycos server. Is er bij Lycos Live/Inside een optie om je mail ná synchronisatie toch automatisch van de Lycos server af te gooien?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 17:59 ]

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 20:27

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Ik heb het probleem van het opheffen van Pop bij Lycos al opgevangen.

Installeer:
Freepops ( www.freepops.org )

geef op:
inkomende server: localhost
username: gebruikersnaam@lycos.nl
port: 2000

En hij doet ut weer :)

The only thing to fear is fear itself

Verwijderd

thegeronimo schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:18:
Ik heb het probleem van het opheffen van Pop bij Lycos al opgevangen.

Installeer:
Freepops ( www.freepops.org )

geef op:
inkomende server: localhost
username: gebruikersnaam@lycos.nl
port: 2000

En hij doet ut weer :)
Tering, zeg! Wat is dat idd. een geweldig simpel, klein en gemakkelijk prog'je voor mailadressen die alleen webmail bieden en pop3 moeten ontberen!

Nou ben ik een leek, dus daarom nog even een paar laatste vraagjes: werkt FreePOPs op álle webmailadressen en zo ook op Hotmail? En zijn de instellingen dan overal hetzelfde (server=localhost, port=2000)? En blijf ik verder voor mail verzenden gewoon gebruikmaken van de smtp·server van mijn eigen ISP?

• thegeronimo

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:58:
[...]

Tering, zeg! Wat is dat idd. een geweldig simpel, klein en gemakkelijk prog'je voor mailadressen die alleen webmail bieden en pop3 moeten ontberen!

Nou ben ik een leek, dus daarom nog even een paar laatste vraagjes: werkt FreePOPs op álle webmailadressen en zo ook op Hotmail? En zijn de instellingen dan overal hetzelfde (server=localhost, port=2000)? En blijf ik verder voor mail verzenden gewoon gebruikmaken van de smtp·server van mijn eigen ISP?
Alle vragen heel kort en krachtig: JA
op freepops.org staat een lijst met webmails die ondersteund worden.
Maar de meest gangbare staan er echt wel tussen:
Yahoo, Hotmail, Gmail, Operamail, Lycos, enz..

Verwijderd

Btw, kijk ook even naar MrPostman. Is denk ik nagenoeg hetzelfde, deze kan je ook als service gebruiken :). Is maar een tip weet verder neit de verschillende met programma dat jullie noemen, maar bij mij werkt het perfect als service.

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

thegeronimo schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:00:
[...]

Alle vragen heel kort en krachtig: JA
op freepops.org staat een lijst met webmails die ondersteund worden.
Maar de meest gangbare staan er echt wel tussen:
Yahoo, Hotmail, Gmail, Operamail, Lycos, enz..
Gmail ondersteunt tegenwoordig sowieso al POP3 dacht ik.

• thegeronimo

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Verwijderd schreef op Monday 14 February 2005 @ 20:15:
Btw, kijk ook even naar MrPostman. Is denk ik nagenoeg hetzelfde, deze kan je ook als service gebruiken :). Is maar een tip weet verder neit de verschillende met programma dat jullie noemen, maar bij mij werkt het perfect als service.
Heb ergens op de site gelezen van Freepops dat ie dat ook kan.
Mrpostman lijkt vergelijkbaar zover ik zie, maar ondersteund ietsje minder webmails: list van freepops
jk_warrior schreef op Monday 14 February 2005 @ 20:19:
[...]

Gmail ondersteunt tegenwoordig sowieso al POP3 dacht ik.
Ja, dat klopt ja, maar ter voorbeeld, dat dat ook ondersteund wordt.

Pagina: 1