Toon posts:

Afstand router <> modem

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik 20 meter UTP kabel gehaald, omdat ik een xbox heb gekocht en op live wil. Ik heb de router verplaatst, er zit nu 20 meter patchkabel (is dit de juiste soort?) tussen de modem en mijn router. Is dat te veel?

Ik heb breedband...Wanadoo.

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Nee, dat moet gewoon kunnen met een goede kabel. Hoezo? Heb je problemen?

Verwijderd

Topicstarter
Jep,

mijn PPPoe van mijn sitecom router blijftt maar initializen en connect maar niet!

Ben nu even eten, reageer straks weer!

Verwijderd

Topicstarter
Is patch de juiste soort voor tussen een modem en een router?

Verwijderd

Ik denk dat het 20 meter straight is, 20 meter cross is vrij prijzig. :p
Normaal gesproken zou straight moeten werken tussen modem-router.
Zelf de stekkers erop gezet? Of kant en klaar gekocht?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 18:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kant en klaar gekocht.

Kabel is ok, want rechstreeks op internet (modem-> pc) lukt wel!

Iemand een idee waarom ie die PPPoe(wat is het eigenlijk) niet wil connecten?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:04

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:49:
Ik denk dat het 20 meter straight is, 20 meter cross is vrij prijzig. :p
Normaal gesproken zou straight moeten werken tussen modem-router.
Zelf de stekkers erop gezet? Of kant en klaar gekocht?
20 meter straight zou net zo duur moeten zijn als cross..

het verschil is tenslotte alleen de aansluiting op de pinnen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:51:
Kant en klaar gekocht.

Kabel is ok, want rechstreeks op internet (modem-> pc) lukt wel!

Iemand een idee waarom ie die PPPoe(wat is het eigenlijk) niet wil connecten?
PPPoe is het inbelgebeuren van je modem bij wanadoo.
Je password/username zijn goed?

• ZeilDude
Zit er in je modem toevallig ook geen router? Dan heb je namelijk 2 routers die elkaar waarschijnlijk in de weg zitten. Oplossing is dan waarschijnlijk het bridgen van je modem/router.

Geef eens duidelijk aan om welke hardware het gaat. Geef dus specificaties (merk, type) van je modem en je router. En wat voor soort breedband heb je? Kabel of ADSL?

@ Juz en Duinkonijn:
Theoretisch zou een cross-kabel niet duurder hoeven te zijn dan een straight, daar hebben jullie gelijk in. Het is maar net eventjes hoe de kabeltjes in het ene stekkertje gestoken worden.
Echter... straight kabels worden veel meer verkocht dan cross kabels. Het is dus gewoon een kwestie van de grote getallen. Dat is de reden waarom in de praktijk de cross kabels gewoon wat duurder zijn en het aanbod ook kleiner is. Geloof je fabio-c niet? Kijk dan inderdaad maar eens in een aantal winkels, dan zul je het zelf zien!

[ Voor 45% gewijzigd door ZeilDude op 11-12-2004 19:04 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kabel, wanadoo breedband. Met zo'n com 21 modem, is geen router.

En deze router heb ik: http://www.sitecom.nl/pro...p?product_id=237&grp_id=6

Eerst deed hij het goed, maar vandaag heb ik he mdus verplaatst en een neiuwe kabel tussenb modem en router.

• ZeilDude
Ok, sorry... :)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:05:

En deze router heb ik: http://www.sitecom.nl/pro...p?product_id=237&grp_id=6

Eerst deed hij het goed, maar vandaag heb ik he mdus verplaatst en een neiuwe kabel tussenb modem en router.
Wat voor kabel zat er eerst tussen het modem en de router? Werkt het met die nog wel? En is die straight of crossed?

Verwijderd

Topicstarter
Die kabel werkt nog, weet niet of dat cross of patch is, zal wel patch zijn.

• ZeilDude
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:18:
Die kabel werkt nog, weet niet of dat cross of patch is, zal wel patch zijn.
Check dat dan eerst even. Het is heel gemakkelijk te zien. Bij een straight zitten de draadjes in beide stekkertjes op precies dezelfde volgorden, bij een cross zitten ze 'door elkaar'. Zie FAQ Network Troubleshooting.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dat zo ff checken. Ik heb iets ontdekt.

Als ik mijn router weer op zijn oude plaats zet en hem verbind met de modem dmv een utp kabeltje van een meter. En ik leg die nieuwe utp kabel van 20 meter naar de verplaatste computer, dan doet ie het gewoon!

Verbind ik de router en modem dmv die niewe kabel van 20 meter en verbind ik die verplaatste pc met het utp kabeltje van een meter, dan doet ie het niet! Ik wil mijn router bij de verplaatste pc hebben omdat ik daar nog een utp kabel nodig heb voor mijn xbox.

Conclusie??

• ZeilDude
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:42:
Ik zal dat zo ff checken. Ik heb iets ontdekt.

Als ik mijn router weer op zijn oude plaats zet en hem verbind met de modem dmv een utp kabeltje van een meter. En ik leg die nieuwe utp kabel van 20 meter naar de verplaatste computer, dan doet ie het gewoon!

Verbind ik de router en modem dmv die niewe kabel van 20 meter en verbind ik die verplaatste pc met het utp kabeltje van een meter, dan doet ie het niet! Ik wil mijn router bij de verplaatste pc hebben omdat ik daar nog een utp kabel nodig heb voor mijn xbox.

Conclusie??
Er voor de handliggen zou kunnen zijn dat de korte kabel cross is en de lange straight. Veel routers werken met een cross-uplink. Check het dus even zoals ik eerder omschreef!

Verwijderd

Topicstarter
netwerkkaart <-> netwerkkaart = cross
netwerkkaart <-> hub/switch poort = straight
netwerkkaart <-> hub/switch uplink = cross
hub/switch uplink poort <-> hub/switch gewone poort = straight
hub/switch gewone poort <-> hub/switch gewone poort = cross
hub/switch uplink poort <-> hub/switch uplink poort = cross

Daar vat ik weinig van, hub=router ofzo?

Maar, betekent dit dus gewoon dat ik nog een straight kabel van een metertje nodig heb?

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 04:42
Je Com21 werkt met een straight kabel. Ik heb hem zelf ook. Heb je je wanadoo niet laten omzetten op DHCP?

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• sMoKeFiSh
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:46:

Maar, betekent dit dus gewoon dat ik nog een straight kabel van een metertje nodig heb?
Of de kabel nou 1 meter of 50 meter is maakt niets uit. Zolang hij maar straight is.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Verwijderd

Topicstarter
Hm, smokefish, dat DHCP, moet ik dat uitzetten? Want daar kan ik iets van instellen op mn router.

• ZeilDude
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:46:

Ik ga er even van uit dat het korte kabeltje cross is, en de lange straight. Dan kun je die kabels inderdaad op 2 manieren aansluiten:

de werkende manier:
[MODEM] <-----(1m / cross)-----> [ROUTER] <-----(20m / straight)-----> [PC]

de niet werkende manier:
[MODEM] <-----(20m / straight)-----> [ROUTER] <-----(1m / cross)-----> [PC]

Waarom werkt de tweede niet? Nou, tussen de router en de pc moet een straight kabel zitten. Afhankelijk van je router werkt die meestal met een cross tussen modem en router, maar soms ook met een straight of allebei.

Maar - *zucht* - check nu die kabels eens. Is dat zo moeilijk????
sMoKeFiSh schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:47:
Je Com21 werkt met een straight kabel. Ik heb hem zelf ook. Heb je je wanadoo niet laten omzetten op DHCP?
Nee, want TS zei:
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:05:
(...)
Lijkt me dus zeker niet iets met DHCP. Beetje raar ook als je DHCP van de kabels zou afhangen.

[ Voor 26% gewijzigd door ZeilDude op 11-12-2004 19:56 ]

• sMoKeFiSh
jij hebt van Wanadoo ooit een mailtje gekregen waarin gevraagd wordt of je je verbinding op DHCP wilde zetten. Als je dat hebt gedaan dan hoefde je nooit meer met je pc verbinding te maken zoals dat vroeger altijd ging. Als je hem hebt omgezet naar DHCP dan moet dat inderdaad ook op je router ingesteld worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de kabels zo checken.

Het gekke is, als ik die niet werkende manier gebruik, kan ik mijn router wel gebruiken, en naar die paginas gaan waar ik van alles kan configureren.

EDIT: Smokefish, en anders moet ie PERSE uit?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 19:55 ]

• sMoKeFiSh
Ik bedoel DHCP aan de wan zijde he. Niet lokaal op je netwerk.

Verwijderd

DHCP uitzetten terwijl wanadoo dynamisch is? gaat je niet lukken hoor statisch een ip pushen op dat wan :+

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus dat 1 m kabeltje is niet goed?

• ZeilDude
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:13:
Ok, dus dat 1 m kabeltje is niet goed?
DUS? Nee, niks DUS! Ik suggereer alleen dat het aan de kabels kán liggen, dat vind ik namelijk voor de hand liggen. Het enige wat je hoeft te doen is naar de stekkertje te kijken en te vergelijken. Is dat nou zo moeilijk? |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb ze gecheckt. Ik heb de stekkers van de 20m met de stekkers van de 1 m vergeleken. De draadjes zijn hetzelfde.

• ZeilDude
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:46:
Ok ik heb ze gecheckt. Ik heb de stekkers van de 20m met de stekkers van de 1 m vergeleken. De draadjes zijn hetzelfde.
Concludeer je dus ze zijn allebei straight?

[ Voor 5% gewijzigd door ZeilDude op 11-12-2004 20:58 ]

• ZeilDude
Nou, je bent wel erg snel met kicken zeg, en twee post na elkaar is ook niet de bedoeling (zie forumregels).

Inhoudelijk heb ik echter geen ideeën voor je. Als het allebei straight kabels zijn, dan zie in niet in waarom de 1m tussen modem en router en de 20m tussen router en pc wél werkt, maar de 20m tussen modem en router en de 1m tussen router en pc niet. Erg vreemd. Maar vreemde dingen komen ook wel voor. Heb weleens gezien dat het omdraaien van de kabels hielp, de uiteindjes wisseln. Vraag me niet waarom, maar het bood soelaas.

Verwijderd

Offtopic replies trashed. En graag even aandacht van Lauwietje voor de editknop waarmee je iets aan je bericht kan toevoegen. Zomaar tig berichten onder elkaar is niet de bedoeling.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:39
En even om alle DHCP-vragen uit de wereld te helpen. TS zegt duidelijk dat hij een COM21 modem heeft. Alle Wanadoo COM21 modems werken met pppoe en NIET met DHCP. Tussen mijn COM21-modem en mijn router zat ook ruim 15 meter straight kabel. Het zou dus gewoon moeten werken.

De omzetting naar DHCP is alleen voor de Motorola-modems die voorheen met het L2TP-protocol moesten inloggen.

Verwijderd

Topicstarter
Aaaah, kijk ik net op www.xbox.nl bij het live gedeelte, vind ik de vereisten voor live via een router:

Breedband internetverbinding met kabel- of ADSL-modem
Xbox Videogamesysteem en Xbox Live Starter Kit
Ethernet-kabel (RJ-45) van het type 'cross-over' (geen normale Ethernet-kabel, maar een gekruiste Ethernet-kabel)
USB-kabel
PC waarop Internet-verbinding delen (Internet Connection Sharing) kan worden uitgevoerd
Ethernet-kaart in de pc

Godvernonde, heb ik dus TOCH een crossed nodig? Oja, voor meer info zie mijn andere xbox topic bij netwerk troubleshooting.

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-05 18:42
com21 en DHCP is vragen om problemen

op je router moet je op de wan een vast ip invoeren als het goed is en op de lan zet ie een dhcp server.

com21 <-> router = wan
router <-> pc = lan

router zou dus 2 vaste ipadressen moeten hebben

en nee xbox router is gewoon straight heb hier nu 3 xboxen op me lan werkt prima

[ Voor 18% gewijzigd door hidden op 12-12-2004 18:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Snap er weinig van, ik zal morgen eens sitecom opbellen...

EDIT:

Klopt idd dat ie een DHCP zet op de lan, dat moet zou blijven neem ik aan?

Internet doet het wel gewoon op een pc met dezelfde kabel die ik op de xbox aansluit, wat kan het dan gvd zijn? Iets instellen bij dat networking menu van de xbox misschien?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 18:45 ]

• hidden
wat is het ip van je router laptop en xbox ?

Verwijderd

Topicstarter
Ip van mn laptop lokaal is 192.168.1.101 en ip van die computer die nu ff de kabel van de xbo gebruikt is 192.168.1.100, dus van de xbox ook lijkt me.

• hidden
voer eens een manual ipadres in op je xbox

ip 192.168.1.10
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1
DNS 192.168.1.1

PPPoE moet uit op de xbox als ik het goed heb

(als je hetzelfde kabeltje in je xbox doet moet ie een ander ip krijgen)

[ Voor 16% gewijzigd door hidden op 12-12-2004 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het doen, heb alleen nog een vraag. Hoe weet je mijn DNS (heb je ook wanadoo) en krijgt de xbox altijd .10 achter zich?

• hidden
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:58:
Ik ga het doen, heb alleen nog een vraag. Hoe weet je mijn DNS (heb je ook wanadoo) en krijgt de xbox altijd .10 achter zich?
als het goed is is het ip van je router 192.168.1.1 en kan je die ook gebruiken voor DNS
en nee de xbox krijgt niet een .10 adres maar heb die gekozen omdat die buiten de range van je DHCP server zit van je router dat is meestal 100 - 150

Verwijderd

Topicstarter
Misschien heb je hier wat aan, mijn instellingen, van mijn router?:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bluekens/r1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bluekens/r2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bluekens/r3.JPG

Heb trouwens geen idee of dit risicovol is, plaatsen van mn instellingen,

EDIT:

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=10243

Kan ik dat dns nummer gebruiken of is dat bij anders?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 19:08 ]

• hidden
dan word het dus 192.168.1.254 in plaats van 192.168.1.1
gateway 192.168.1.254
DNS 192.168.1.254

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik ga het proberen, kan ik zomaar de kabel uit die pc trekken en in de xbox doen, of moet ik hem dan ook ff bij de router eruit doen?

• hidden
kan zo ook wel

dan zal ik nu weer even verder met me xbox lan :)

[ Voor 67% gewijzigd door hidden op 12-12-2004 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, geprobeerd. Werkt niet. Als ik die stekker in de pc stop brand er een lichtje achter, zichtbaar zie je dat ze contact hebben, dat is bij de xbox niet het geval. Het lampje op mn router die de verbinding tussen xbox en router aangeeft knippert, maar is constant als ik m op de pc aansluit(zelfde kabel)!??

• hidden
dat probleem heb ik ook gehad hier

is de xbox orgineel ? of heb je er een andere chip in

Verwijderd

Topicstarter
Ja, xbox is origineel, 1 dag oud, geen modchip, nieuw.

Ik heb misschien mijn poorten niet openstaan, KAN dat het zijn?

Zo goed, die poorten openen:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bluekens/r4.JPG

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 19:40 ]

• hidden
stop er eens een spel in en probeer het dan eens

Verwijderd

Topicstarter
EDIT:

Heb in BU3 gekozen een nieuw account te maken, toen zei ie ten eerste al: Updating your console via live ofzo(dat balkje liep gewoon helemaal vol., succesvol), het leek erop of ie contact had(of gaat dat updaten niet via internet ??!), maar toen in het menu om een account te maken kwam hij weer aan met dat de kabels weer niet ok zijn.

Iemand nog een idee, of moet ik gewoon cross hebben?

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben wat verder. Heb vandaag een utp koppelstuk gekocht zodat ie crossed in de xbox gaat ,en dan kan ie de kabels wel vinden! Alleen, blijft ie nu op het tweede punt hangen(zeg niet dat het fout is maar blijft maar draaien zonder resultaat), dit wordt er gezegd op xbox.nl:

Foutbericht in Connect Status (Verbindingsstatus): IP Not Confirmed/IP Settings Incorrect (IP niet bevestigd/onjuiste IP-instellingen)

Details: Gateway

Er kon geen verbinding worden gemaakt met de netwerk-gateway. Controleer of de IP-adressen overeenkomen met de instellingen die je hebt gekregen van je internetprovider.

Mogelijk zijn de IP-adresgegevens die je hebt ingevoerd in het gedeelte Network Settings (Netwerkinstellingen) van het Xbox Dashboard onjuist. Stel de IP-instellingen in op Automatic (Automatisch).

Als het probleem hierdoor niet wordt opgelost, en je weet dat een statisch IP-adres is toegewezen door je internetprovider, sluit je de Xbox rechtstreeks aan op je modem (zonder je router te gebruiken) en configureer je het IP-adres in het gedeelte Network Settings (Netwerkinstellingen) van het Xbox Dashboard.

Als het probleem daardoor wordt opgelost, sluit je de router opnieuw aan, zet je de IP-instellingen terug op Automatic (Automatisch) in het Xbox Dashboard en configureer je de router ten slotte voor het gebruik van het statische IP-adres.

Raadpleeg de documentatie bij je router voor informatie over het configureren van verbindingsinstellingen op je router.

Dus moet de xbox uit de DHCP server blijven of niet? Want automatisch geeft ie hem xxx.xxx.xxx.102 !
Pagina: 1