Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:33

tijmeng

Panasonic 7J

Topicstarter
Ik was ene betje rond aan het surfen voor een nieuwe telefoon en ik kwam uit op www.gsmpartner.nl. Dit is ene bedrijf dat opereert op het kpn netwerk... Ze zijn zo goedkoop! je betaalt 7,95 per maand vast en dat doe je bv 2 jaar lang en je krijgt een gratis E800 of 6230 enz...

dit kan toch nooit waar zijn?? ik heb de site een beetje doorgeplozen en je kunt ook je abbo aan het begin helemaal betalen. Je betaald bv 24x 7,95 in een keer en dan heb je een E800 erbij..
Je abbo wordt automatisch opgezegd aan het ind en de sim zou je gewoon niet kunnen gebruiken.

Als het allemaal waar is ga ik daar binnenkort maar eens wat bestellen. Maar heeft en van jullie ervaringen met dit bedrijf en hoe betrouwbaar zijn ze denken jullie

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 13:23

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Indien tweakers ervaringen hebben met winkels wordt deze in shop-survey gepost. Aangezien het bedrijf er niet tussen staat verwacht ik dat het bedrijf of net nieuw is, of dat weinig tweakers er ooit wat gekocht hebben.

welkom op Got :w

[ Voor 9% gewijzigd door Tukk op 11-12-2004 17:38 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:33

tijmeng

Panasonic 7J

Topicstarter
kijk eens naar hun tariefplannen en hoe ze telefoons aanbieden. Het is ene nieuwe operator in Nederland. Voor 159 euro heb je een E800 of SL65. Dat kan toch nooit? Op telecomvergelijker staat al een thread over dit onderwerp. Ik vroeg me dus af wat vindne jullie hiervan? In de AV stat dat je normaal gebruik moet maken van je abbo.. hoe kunne ze dat controleen en vooral wat kunnne ze doen als je niet belt maar geoon supergoedkoop een telefoon wilt

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-10 15:15
Heb even een mailtje gestuurd naar hun met de vraag waar het addertje zit. Ik hoop toch antwoord hier op te krijgen.
Ik ben ook best bereid te bellen zo nu en dan, maar ik vind het gewoon een vreemde constructie :)

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-11 19:50
Op http://www.telecomvergelijker.nl worden die acties meestal ook wel besproken, misschien is daar al een topic over ?:)

Ze hebben iig ook zo'n 'afdeling' op hun site, met ervaringen van shops!
Succes!!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-10 15:15
Mediax schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:49:
Op http://www.telecomvergelijker.nl worden die acties meestal ook wel besproken, misschien is daar al een topic over ?:)

Ze hebben iig ook zo'n 'afdeling' op hun site, met ervaringen van shops!
Succes!!
Klopt idd, zijn threads over, maar geeft niet echt heel veel bijzondere info. Schijnt allemaal wel normaal en goed te zijn, maar mensen hebben net besteld. Even afwachten maar dan.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:34
Heren ik heb op de nacht van 17-2-2005 rond 02:30am het aanvraagformulier ingevuld en verstuurd, op dat moment kostte het Sony Ericsson S700i inclusief met een 2 jarig Plan Mobile (€ 7,95) abonnement kosteloos, toevallig bezocht ik vanmiddag hun website opnieuw en zag dat het bijbetaling van het toestel veranderd was naar € 99,- en vanmiddag las ik hun mail, waarin ze aangeven dat ik een bedrag van € 99.- bij moet betalen indien ik akkoord ga. Ik snap niet hoe dat kan, want op het moment dat ik aanvraagformulier heb ingevuld was Sony Ericsson S700i inclusief met een 2 jarig Plan Mobile (€ 7,95) abonnement kosteloos.

Ik heb geprobeerd telefonisch contact op te nemen met hun, maar ze waren tot maar 5uur open, ik heb meteen hun email beantwoord, ik vind dit gewoon niet kunnnen, op het moment dat ik het abbonement met het toestel had besteld, was het € 0,00.- , niet meer en niet minder, ze hebben vandaag, denk vanmiddag de prijzen veranderd, ik heb het besteld op het moment dat het € 0,00.- was, bedoel ze kunnen toch niet zo maar zeggen dat ik ineens een bedrag moet betalen van € 99.- voor het toestel?

Denk dat ze mijn mail morgen zullen beantwoorden, vind het heel vreemd.
Iemand enige idee of ze dit wel mogen doen?

Groeten

Verwijderd

Ik heb ook een boze mail gestuurd
vind t een belachelijke actie

en dan ook nog de toon waarin de mail geschreven is:
Het door u gekozen type telefoon is alleen kosteloos in combinatie met een
> Plan Mobile Community abonnement. In combinatie met het door u gekozen
> abonnement wordt een eenmalige toeslag berekend ter hoogte van Euro 99,-
> (inclusief BTW).

Net alsof IK erover heen gelezen heb

:r

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ben benieuwd naar de reactie van de webshop :)

• EN-IS
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:57:
Ik heb ook een boze mail gestuurd
vind t een belachelijke actie

en dan ook nog de toon waarin de mail geschreven is:
> Plan Mobile Community abonnement. In combinatie met het door u gekozen
> abonnement wordt een eenmalige toeslag berekend ter hoogte van Euro 99,-
> (inclusief BTW).

Net alsof IK erover heen gelezen heb

:r
Ik ben het met je eens, ik heb aangegeven dat ik het toestel wou met de voorwaarden die gelden op het moment dat ik het aanvraagformulier heb ingevuld, en niet de dag erna, vind het vreemd, ben net als SYQ benieuwd naar de reactie van hun, heb het vermoeden dat ze hele lamme smoesjes zullen bedenken...

In ieder geval, blijf hopen dat ze realiseren dat het goed lullig overkomt, en de mensen die voor vandaag hebben besteld en die toch later een mail ontvangen met een bedrag van 99euro dat niet meer hoeven te betalen...

[ Voor 2% gewijzigd door EN-IS op 17-02-2005 21:21 . Reden: typo ]

Verwijderd

Dit had ik ze gemaild:
Wel flauw dat jullie een prijswijziging doorvoeren NADAT ik besteld
heb (namelijk gisteravond)
ik vind dit gewoon niet kunnnen, op het moment dat ik het abbonement
met het toestel had besteld, was het €179,00.- + €9,95 , niet meer en
niet minder.

Ook vind ik jullie mailtje van vanmiddag niet terecht:
Plan Mobile Community abonnement. In combinatie met het door u gekozen
abonnement wordt een eenmalige toeslag berekend ter hoogte van Euro 99,-
(inclusief BTW).

Zeg dan gewoon eerlijk dat jullie de prijzen gewijzigd hebben, maar
vertel me niet dat ik opeens 99 euro moet bijbetalen, en dat IK daar
overheen gelezen heb, want op het moment dat ik bestelde KON ik daar
niet overheen lezen omdat het er niet stond.

Ik hoop hierbij nog wel op een antwoord van jullie kant.
met dit als reactie:
Geachte heer Braam,

Een on line aanvraag is geen definitief contract. Deze sturen we u toe na
definitieve acceptatie van de aanvraag. Een opgestuurd contract kan
derhalve worden gezien als offerte.

Op het moment dat wij een contract versturen geldt de op dat moment
actuele prijslijst. Op het moment van het ontvangen van het contract kunt
u bepalen of u hiermee accoord gaat. Eventuele prijswijzingen worden u op
voorhand medegedeeld, dit om misverstanden te voorkomen.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
GSMpartner Servicedesk
Iemand die weet of wij sterk staan, of kunnen we t verder wel vergeten nu?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:18:
Iemand die weet of wij sterk staan, of kunnen we t verder wel vergeten nu?
Vergeet het maar. Het gaat er niet zozeer om of je gelijk hebt, maar of je gelijk krijgt en welke moeite je daar voor moet doen.

Een overeenkomst is een overeenkomst. Als er op hun site stond dat jij het abo met die telefoon voor die prijs kon kopen, en je hebt het via hun website besteld, is dat een overeenkomst. Geen offerte, tenzij ze specifiek van een offerte of informatie-aanvraag spraken.

Maar goed, hoe wil je dat gaan afdwingen? De kosten wegen in zo'n geval nooit op tegen de baten.

• EN-IS
Zelfde reactie als die van jou Kikooooo
Geachte heer *****,

Een on line aanvraag is geen definitief contract. Deze sturen we u toe na
definitieve acceptatie van de aanvraag. Eem opgestuurd contract kan
derhalve worden gezien als offerte.
..............................................................................................................
Net zoals jij het al in je mail duidelijk had gemaakt, de prijzen zijn veranderd nadat jij en ik hadden besteld, ik bedoel, als ik op www.gsm.nl bestel, dan is het toch definitief, dan krijg ik toch niet eerst een mail waarin staat dat er ineens 99euro bij komt?

Misschien loop ik te hard van stapel, maar dit wel heel erg lullig. Misschien iets voor http://trosradar.nl/ ?

[ Voor 2% gewijzigd door EN-IS op 17-02-2005 21:34 . Reden: link ]

Verwijderd

Nou, ik geef dit topic eens een flinke schop.

Omdat ik bezorger van de lokale krant hier ben heb ik via m'n krant te horen gekregen dat gsmpartner.nl een speciale actie voor twentse courant tubantia bezorgers heeft.

De abonnementskosten van het plan mobile abbo zijn voor ons van 7,95 naar 6,95 gegaan.

Dan zou ik dus voor (24x6,95) 166,80 een nokia 6230i kunnen krijgen. Zie ik net op het aanvraagformulier dat ie iets verschilt met het standaard aanvraagformulier (waar de kosten 7,95 p/maand zijn) , het verschil: bij de actie voor tubantie staat bovenaan: "voor alle aansluitingen geldt: minimum belvolume 9,95 per maand". Ik daarheen bellen hoe dat zit.. "Ja, omdat we een actie regelen verwachten wij dat u toch wel voldoende gebruik maakt hiervan"..

ik: ja(schijnheilig als ik ben) maar ik bel nu ook maar voor zo'n 3 a 4 euro per maand. Ik heb ook een nieuw mobieltje nodig.

gsmpartner.nl: Dat is wel erg weinig..
Ik: Ja, maar wat gebeurt er als ik het toch neem en niet aan de gestelde 9,95 per maand kom?
gsmpartner.nl: Wij kijken ongeveer eens in de 3 maanden naar de gegenereerde data van onze klanten. Mochten wij het onvoldoende vinden dan kunnen we de rest in rekening brengen.
ik: Dus als ik maar 5 euro verbel in 3 maanden dan kan u de resterende 25 euro eisen?
gsmpartner.nl: zucht, hoe kan ik 't uitleggen(ja idd, wat een klotebeleid!) .. wij zijn genoodzaakt dit te doen doordat grote hoeveelheden mensen geen data genereren. Dit kan kpn niet accepteren. Ook moet u weten dat we niet zo nauw kijken, de grens is niet zo scherp.
ik: Dus als ik geen gebruik maak van de actie en 1 euro per maand meer betaal is de eis van 9,95 er niet?
gsmpartner.nl: *vaag gelul, niet helemaal bevestigend* en: is het niet beter om prepaid te nemen?

Nou bedenk ik me achteraf.. waarom ons met de actie wel naaien met belvolume van 9,95 terwijl er stukken minder mensen van de actie gebruik maken dan van de reguliere aankoop?

En: kunnen ze dit maken? geen duidelijke lijn stellen en EISEN (ongeveer) hoeveel je belt...

Verwijderd

Gewoon niet mee in zee gaan.

Verwijderd

Modbreak:kunnen we het een beetje normaal hoduen graag!

[ Voor 84% gewijzigd door bjck op 17-05-2005 23:03 ]

Verwijderd

Doe anders even normaal?
Gewoon niet mee in zee gaan is een tip van mij, omdat je in dit topic kunt lezen dat ik t een stel naaiers vind.

Mooie praatjes, maar intussen prijzen aanpassen :r

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 17-05-2005 23:04 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nou alles wat ik in dit topic lees is VERRE van betrouwbaar en profesioneel. Tuurlijk een nieuwe dienst kent opstartproblemen, maar daar moet je ook flexibel mee omspringen. Ennuh ik vind de voorwaarden waar hun mee werken wel heel krom zeg...

Verwijderd

Alleen: wat zijn mijn en hun rechten? mogen ze dit nou zomaar of niet?

kikoooo sorry, maar was toch ff geirriteerd :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:47:
Alleen: wat zijn mijn en hun rechten? mogen ze dit nou zomaar of niet?

kikoooo sorry, maar was toch ff geirriteerd :P
Natuurlijk mogen ze eisen stellen. Net zoals je in sommige pretparken zelf geen eten en drinken mee mag nemen stellen zij de eis dat je minimaal een bepaald bedrag moet bellen. Denk je dat ze met plezier die 6230i weggeven en er maar € 170 voor terug willen hebben?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:24:
Natuurlijk mogen ze eisen stellen. Net zoals je in sommige pretparken zelf geen eten en drinken mee mag nemen stellen zij de eis dat je minimaal een bepaald bedrag moet bellen. Denk je dat ze met plezier die 6230i weggeven en er maar € 170 voor terug willen hebben?
Dit hangt natuurlijk wel van het contract af en de reclame die ze er voor maken. Als er in het contract niets over een minimale afname staat, mogen ze dat ook niet eisen.

Verwijderd

Keb dus het volgende in de algemene voorwaarden van het "gewone" contract(zonder de tubantia actie) gevonden:
ARTIKEL 20 GEBRUIK SIMKAART
In de afgesloten Overeenkomst is Contractant niet verplicht om gebruik te maken van de
door GSMpartner uitgeleverde SIMkaart danwel een minimum aantal belminuten per
maand op de geleverde Aansluiting te genereren. Indien GSMpartner gedurende de looptijd
van de Overeenkomst signaleert dat Contractant gedurende 3 achtereenvolgende
maanden geen verbruikskosten heeft gemaakt van de bij de Overeenkomst geleverde
simkaart behoudt GSMpartner zich het recht voor om de simkaart zonder nadere
aankondiging te blokkeren waarbij de aan Contractant geleverde Aansluiting, inclusief het
toegekende mobiele telefoonnummer, komt te vervallen.
Nadrukkelijk wordt er op gewezen dat het blokkeren van een SIMkaart Contractant niet
ontheft van alle financiële verplichtingen die jegens GSMpartner uit de wederzijds
afgesloten Overeenkomst voortgekomen zijn of gedurende de looptijd van de
Overeenkomst nog voortkomen.
Boete's kunnen ze me dus niet geven... en laten bijbetalen lijkt me ook niet..

En tuurlijk snap ik wel dat ze niet graag die mobiel zo goedkoop weg doen zonde dat je belt...tis alleen: ze zijn er niet zo duidelijk mee. Toch bedankt allen ;)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 06:52

Nik

Tja, het is toch ook zo bij prepaid? Je koop een telefoon (erg goedkoop, goedkoper dan de "los" prijs), krijgt er vaak nog gratis beltegoed bij, en tja, de reden waarom ze het doen, is klanten binding, marktaandeel pakken, en vooral, zorgen dat de beller vaker gaat bellen :) Ze moeten verdienen op het beltegoed. De telefoon is een kado :)

ZO gaat het ook bij een abo, alleen is het goedkoper dan prepaid, maar zitten er wel maandelijkse vaste kosten aan vast (wat je dus bij prepiad niet hebt).

P.S.:

Let wel op de kosten van je mobieltje dan he. 7.50 per maand aan abo kosten, + 9.90 aan belkosten = 17.40 per maand --> 12 maanden maal 17.40 = 208 euro! Dan is het nog goedkoop, alleen denk ik dat je met prepaid een stuk voordeliger / beter uit bent.

[ Voor 22% gewijzigd door Nik op 18-05-2005 15:17 ]

Verwijderd

nee, dit is niet hoe ik het doe...

ik neem een 2 jarig plan mobile met 6230i.. wanneer je de abbo kosten in 1 keer betaalt kost dat je 179 euro.. dus heb je voor 179 euro een mobiel. In de voorwaarden staat niet dat je voor een bepaald bedrag moet bellen.
Pagina: 1