Toon posts:

3-weg luidspreker wordt 2-weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een probleem met mijn 3-weg luidsprekers. Als ik mijn met mengpaneel (met kill-functie) de mid- en hoge tonen kill, dan hoor ik alleen uit mijn bass-luidspreker geluid. Als ik de mid- en lage tonen kill, dan hoor ik alleen hoge tonen uit mijn hogetonen-luidspeker. Tot nu toe klopt nog alles. Maar als ik de hoge- en lage tonen kill, dan hoor ik geen geluid uit mijn mid-luidspreker komen, maar uit mijn lage - en hogetonen luidsprekers! Ik heb ontdekt dat de elco van mijn mid-luidspreker kapot is, maar dan worden de mid-tonen toch niet automatisch door de filter naar de hoge- en lagetonen luidspreker gestuurd? Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor mijn probleem.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 22:43
Er zal (bijna) altijd een stuk van het geluid overlappen op je speakers in 3-weg systeem.
En normaal worden de middentonen grotendeels door de middenspeaker verbruikt (omgezet naar geluid). Door je kapotte filter (elco) zal dit gebied niet meer verbruikt worden door je middenspeaker, en omdat dat ergens naartoe moet zal het meer aanwezig zijn op je hoog en laag.
Normaal moet alles weer goed werken als je de elco uit je filter vervangt door een met dezelfde specificaties.

[ Voor 28% gewijzigd door naftebakje op 11-12-2004 21:17 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.