Hallo,
Na 2 à 3 jaar na de aankoop van mijn vorige PC is de tijd gekomen dat ik de laatste nieuwste games (Farcry, halflife2, ..) niet meer kan draaien.
Dit is dan ook de trigger om iets nieuw samen te stellen. Tevens wil ik omdat de PC in de woonkamer staat, toch een rustig systeem.
Budget: 1100 € (zonder monitor)
Dit is mijn keuze:
Processor AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB, Boxed)
Moederbord Asus AMD Socket 939 A8V deluxe/wifi-g
Koeler Zalman CNPS7000/B-Cu (of ineens de 7700 ?)
Geheugen Kingstone DDR 512M 400Mhz KVR400x64C3
Videokaart Sapphire Radeon 9800 PRO 128MB
Harde schijf MAXTOR 160G 7200RPM 8MB SATA
Dvd-brander NEC ND-3500 16x (zwart)
Dvd-speler LG DVD
Kaartlezer Digitus 5,25 multi media 8 in 1 ZW
Behuizing Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380 Watt)
Luidsprekers Logitech X-230 (2.1)
Muis Logitech MX510 Optical Mouse
Natuurlijk koos ik voor socket939 omdat ik dan binnen een jaar of 2 gemakkelijk kan upgraden.
Het moederbord van ASUS met WiFi en Cool 'n' Quiet lijkt me daarom een goede keuze. Via de website van ASUS heb ik dan het geheugen genomen dat ermeee compatible is, kwestie van zeker te zijn.
Waarom AMD 3200+ en DDR 512K ?: hogere snelheid of groter geheugen is te duur voor mijn budget en ik denk dat dit toch wel zal volstaan ?
Ik wou zeker een cool en rustige configuratie, vandaar de Antec LifeStyle Sonata. Eerst getwijfeld voor de Antec 3700-BQE (46.5cm) maar die kast is iets te hoog om onder de bureau te plaatsen (46.5cm)
.
Vragen:
1) De tray-versies van de AMD processors zijn echter moeilijk te vinden dus moest ik een boxed versie nemen. De heatsink van AMD zou ik eventueel willen vervangen door de Zalman maar ik vind nergens of ik zomaar de HS van de processor kan verwijderen ? De garantie van 3 jaar vervalt dan natuurlijk maar dat neem ik erbij.
2) Hebben jullie nog opmerking over deze configuratie voor dat ik de bestelling plaats ?
review Asus moederbord.
review Zalman CNPS7000-CU
Alvast bedankt voor jullie bemerkingen.
Na 2 à 3 jaar na de aankoop van mijn vorige PC is de tijd gekomen dat ik de laatste nieuwste games (Farcry, halflife2, ..) niet meer kan draaien.
Dit is dan ook de trigger om iets nieuw samen te stellen. Tevens wil ik omdat de PC in de woonkamer staat, toch een rustig systeem.
Budget: 1100 € (zonder monitor)
Dit is mijn keuze:
Processor AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB, Boxed)
Moederbord Asus AMD Socket 939 A8V deluxe/wifi-g
Koeler Zalman CNPS7000/B-Cu (of ineens de 7700 ?)
Geheugen Kingstone DDR 512M 400Mhz KVR400x64C3
Videokaart Sapphire Radeon 9800 PRO 128MB
Harde schijf MAXTOR 160G 7200RPM 8MB SATA
Dvd-brander NEC ND-3500 16x (zwart)
Dvd-speler LG DVD
Kaartlezer Digitus 5,25 multi media 8 in 1 ZW
Behuizing Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380 Watt)
Luidsprekers Logitech X-230 (2.1)
Muis Logitech MX510 Optical Mouse
Natuurlijk koos ik voor socket939 omdat ik dan binnen een jaar of 2 gemakkelijk kan upgraden.
Het moederbord van ASUS met WiFi en Cool 'n' Quiet lijkt me daarom een goede keuze. Via de website van ASUS heb ik dan het geheugen genomen dat ermeee compatible is, kwestie van zeker te zijn.
Waarom AMD 3200+ en DDR 512K ?: hogere snelheid of groter geheugen is te duur voor mijn budget en ik denk dat dit toch wel zal volstaan ?
Ik wou zeker een cool en rustige configuratie, vandaar de Antec LifeStyle Sonata. Eerst getwijfeld voor de Antec 3700-BQE (46.5cm) maar die kast is iets te hoog om onder de bureau te plaatsen (46.5cm)
Vragen:
1) De tray-versies van de AMD processors zijn echter moeilijk te vinden dus moest ik een boxed versie nemen. De heatsink van AMD zou ik eventueel willen vervangen door de Zalman maar ik vind nergens of ik zomaar de HS van de processor kan verwijderen ? De garantie van 3 jaar vervalt dan natuurlijk maar dat neem ik erbij.
2) Hebben jullie nog opmerking over deze configuratie voor dat ik de bestelling plaats ?
review Asus moederbord.
review Zalman CNPS7000-CU
Alvast bedankt voor jullie bemerkingen.