Draadloos Netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:33
ik heb hier het probleem
ik zit hier met een buurman met een goede wireless router en ik heb hier ook een draadloze router staan

ik van SMC en de buurman een van Linksys

windows kiest zelf voor de beste verbinding en dit is dus de linksys :(
wat ik dus niet wil, hoe kan ik er dus voor zorgen dat windows geen verbinding meer kan maken met die linksys router ? en alleen met mijn SMC ?

Check dit en help mee!

Verwijderd

Dus beide beveiligingen zijn open en onbeveiligd? welke windows versie heb je? als je onder XP verbind kan je instelling dattie- alleen met bepaalde netwerken verbind. En iets meer info dus... =) client software, kaartjes etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 16:30 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
DaMoUsYs schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:29:
ik heb hier het probleem
ik zit hier met een buurman met een goede wireless router en ik heb hier ook een draadloze router staan

ik van SMC en de buurman een van Linksys

windows kiest zelf voor de beste verbinding en dit is dus de linksys :(
wat ik dus niet wil, hoe kan ik er dus voor zorgen dat windows geen verbinding meer kan maken met die linksys router ? en alleen met mijn SMC ?
Voorkeur aangeven met welke je wilt verbinden en welke niet.

Je heb zo te lezen geen beveiligd netwerk?(wep, wpa)
Want bij mij is het zo dat hij als voorkeur voor veilige netwerken kiest. Misschien eens overwegen?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• DaMoUsYs
inderdaad ik heb XP vergerten te vertellen sorry
het netwerk is nu nog voor beiden open maar ik ga dadelijk WPA in stellen
de kaartjes zijn van ASUS WL-138G en waar kan ik dat instellen dat hij maar met 1 netwerk verbind ?

Check dit en help mee!

• LED-Maniak
  • Nu online
DaMoUsYs schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:33:
inderdaad ik heb XP vergerten te vertellen sorry
het netwerk is nu nog voor beiden open maar ik ga dadelijk WPA in stellen
de kaartjes zijn van ASUS WL-138G en waar kan ik dat instellen dat hij maar met 1 netwerk verbind ?
Als je WPA heb ingesteld zal je er helemaal geen last van hebben. Dan kiest hij die gewoon.

Ik dacht dat bij: "change the order of preferred networks" staat.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:39

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Vriend van mij woont in een grote flat en heeft sinds kort een notebook met wifi,
hij heeft verder helemaal geen internetaansluiting of iets dergelijks en weinig verstand van computers.

Nu zag ik hem laatst vrolijk internetten, blijkt dus dat zijn notebook zelfstandig contact legt met een sterke bron die toevallig vrij toegankelijk is, hij internet dus draadloos met de aansluiting van iemand anders in zijn flat.

Hij heeft geen idee wie het is (hij dacht dat het gewoon bij zijn computer hoorde :P ) en blijkbaar heeft die persoon met zijn internetaansluiting ook nog weinig kaas gegeten van draadloze netwerken :D

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• LED-Maniak
  • Nu online
FUBAR schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:42:
Vriend van mij woont in een grote flat en heeft sinds kort een notebook met wifi,
hij heeft verder helemaal geen internetaansluiting of iets dergelijks en weinig verstand van computers.

Nu zag ik hem laatst vrolijk internetten, blijkt dus dat zijn notebook zelfstandig contact legt met een sterke bron die toevallig vrij toegankelijk is, hij internet dus draadloos met de aansluiting van iemand anders in zijn flat.

Hij heeft geen idee wie het is (hij dacht dat het gewoon bij zijn computer hoorde :P ) en blijkbaar heeft die persoon met zijn internetaansluiting ook nog weinig kaas gegeten van draadloze netwerken :D
Ik reed gisteren door een stukje denhaag en vond daar al meer dan 450 draadloze netwerken waarvan 2/3e onbeveiligd was :P

• DaMoUsYs
bedankt voor alle snelle reacties ik ben nu SP2 aan het download om WPA aan te kunnen en dan is het waarschijnlijk goed. dan werken we weer gewoon thuis en niet bij de buren.

Check dit en help mee!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 19:08
Zorg dat beide AP's goed beveiligt zijn, want dit klinkt wel erg onveilig zo.

Verder kun je gewoon de priority van de verschillende wireless netwerken aangeven in de windows software. Geef je eigen AP een hogere priority, en daar zal hij standaard op verbinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.