Toon posts:

Geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb vandaag mijn cpu heatsink vervangen aangezien deze kapot was. Nu start ik de pc op (alles blaast, dus gewoon goed) maar mijn monitor gaat niet aan. Hij staat zeg maar in stand by modus. Weet iemand wat het probleem kan zijn? zoja hoe kan ik dit dan fixe

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:50

Steef

GoT's Most Eaten

Dat kan heel veel oorzaken hebben. Je zegt "alles blaast -> dus gewoon goed"... maar krijg je ook de vertrouwde systeem piepjes bij het aanzetten van je pc ? Ik vraag dus eigenlijk of je PC helemaal doorstart of niet :)

Vervangen van de heatsink zou verder geen problemen moeten leveren, maar de kans is er altijd dat je pasta kortsluiting staat te maken op je mobo, te veel warmte geleidende pasta tussen CPU en heatsink kan dit veroorzaken.

Haal je kaartje even uit zijn slotje en steek hem weer terug, doe die ook even bij je geheugen stripjes

we horen het wel weer als dit het niet oplost :)

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO | Sigma 85 F1.4 DG DN Art

Verwijderd

ff geheugen eruit halen en opnieuw aanzetten, als hij niet piept is het waarschijnlijk je cpu.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over wat voor een systeem hebben we het hier. Als de heatsink kapot is (in hoeverre een heatsink kapot kan zijn) en je vervangt die maar daarbij sloop je de core van je cpu dan is de kans groot dat hij niets doet.
Trek eens alles los van het systeem op vga, ram en cpu na en kijk wat hij vervolgens doet. zie verder ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40

Xof

In een andere topic zag ik dat je een intel proc hebt, die verniel je niet zo snel.
Maar alle pinnetjes zijn recht gebleven?