Wat doet een ISDN lijn als er geen randapparatuur is...

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Ik zit met het volgende probleem. Zo nu en dan doet mijn ISDN verbinding (telefoon) het niet meer

Aan de NT1 zit een oude KPN Moduvox, waarop op 1 kanaal een analoge telefoon zit aangesloten.

- Als ik de hoorn van dat toestel oppak krijg ik geen kiestoon.
- Als ik naar 1 van de nummers die bij de ISDN verbiniding horen bel, krijg ik de melding "Dit telefoonnummer is, om technische redenen, tijdelijk niet bereikbaar. U wordt verzocht uw oproep enige tijd uit te stellen".

Nu kan dit natuurlijk een storing in de ISDN lijn zijn, veroorzaakt door KPN. Echter dit heb ik de afgelopen week al een aantal keer gehad. Het lijkt spontaan op te treden, en ook spontaan weer te verdwijnen. Als ik op de NT1 kijk, brandt het lampje continue, ten teken dat ik verbinding heb met de buitenwereld. Ook op de moduvox brandt het lampje normaal.

Weet iemand wat er gebeurt als je van buiten naar een ISDN aansluiting belt waarop geen randapparatuur is aangesloten? Krijg je dan ook die melding?. Ik heb nl het idee dat het aan de Moduvox ligt, maar kan het niet testen omdat ik nu geen andere ISDN apparatuur voorhanden heb,

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 12:04

tweakerbee

dus..?

Als er een NT1 is aangesloten zonder randapparatuur zal de telefoon wel gewoon overgaan. Zonder NT1 krijg je de meldig die jij krijgt a.f.a.i.k.

You can't have everything. Where would you put it?

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 20:33

SambalBij

We're all MAD here

Als je met een voice telefoon belt naar een ISDN lijn waarop geen voice apparatuur is aangesloten (maar bijv helemaal niks of alleen een router ofzo) dan krijg je inderdaad een bandje te horen. (Of hij gaat meteen in gesprek, weet het niet exact, weet wel dat ie in ieder geval niet normaal over gaat)

[ Voor 22% gewijzigd door SambalBij op 11-12-2004 17:38 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• labtech
Allebei bedankt voor het antwoord, maar ik ben nog niet echt veel verder.

De ene zegt: Geen telefoon aan de NT1: Dan ingesprektoon

de andere zegt: Geen telefoon aan de NT1: Dan een bandje, maar geen ingesprekstoon.

Iemand die er wat meer licht op kan schijnen ?

• Haan
  • Laatst online: 21-02 15:55

Haan

dotnetter

Heb je geen mobiel dan? Dat je gewoon jezelf belt en het op die manier zelf uitvindt?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb hier een Webvox aan een NT1, met aan de Webvox een aantal analoge toestellen. Het gebeurt heir vrij regelmatig (tenminste eens per 1 á 2 weken) dat de lijn gewoon dood is, geen kiestoon en we kunnen ook niet gebeld worden. Een reset van de Webvox doet in zo'n geval wonderen, maar vrolijk wordt ik er niet van :/

🖥️ | 🚗

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Alleen de NT1 er aan heb zitten krijg je tudu toon die steeds hoger word dan opnieuw begint (ben effe de naam kwijt)

Dit krijgen we ook als we alles van de lijn af halen ADSL en NT1

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Wat voor configuratie heb je? Heb je wel 100 ohm afsluit weerstanden in je configuratie zitten?

Je moet in het NT1 kastje de weerstanden dan op korte s-bus zetten!

Speedtouch freak

• labtech
Heb je geen mobiel dan? Dat je gewoon jezelf belt en het op die manier zelf uitvindt?
Das een goeie, alleen is de lijn nu weer dood dus moet ik weer wachten
Een reset van de Webvox doet in zo'n geval wonderen, maar vrolijk wordt ik er niet van
Reset van de mocuvox helpt bij mij in ieder geval niet. Wat zegt KPN in jouw geval ?
Wat voor configuratie heb je? Heb je wel 100 ohm afsluit weerstanden in je configuratie zitten?
Configuratie is als volgt: NT1 -> Moduvox2a -> Analoog toestel in Poort 1.

Moet hier dan nog een afsluitweerstand tussen ? Dat hoeft toch alleen als je zuivere ISDN apparatuur aan je NT1 hebt hangen ?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Welke type NT1 heb je dan? S1 S2 t/m S6 ?

Speedtouch freak

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

labtech schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:53:

[...]

Reset van de mocuvox helpt bij mij in ieder geval niet. Wat zegt KPN in jouw geval ?
De eerste keer dat het gebeurde heb ik met m'n mobiel de KPN helpdesk gebeld. Daar werd me het advies gegeven om effe de stroomstekker uit de Webvox te halen (brak ding :r)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

labtech schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:23:
Ik zit met het volgende probleem. Zo nu en dan doet mijn ISDN verbinding (telefoon) het niet meer

Aan de NT1 zit een oude KPN Moduvox, waarop op 1 kanaal een analoge telefoon zit aangesloten.

- Als ik de hoorn van dat toestel oppak krijg ik geen kiestoon.
- Als ik naar 1 van de nummers die bij de ISDN verbiniding horen bel, krijg ik de melding "Dit telefoonnummer is, om technische redenen, tijdelijk niet bereikbaar. U wordt verzocht uw oproep enige tijd uit te stellen".

Nu kan dit natuurlijk een storing in de ISDN lijn zijn, veroorzaakt door KPN. Echter dit heb ik de afgelopen week al een aantal keer gehad. Het lijkt spontaan op te treden, en ook spontaan weer te verdwijnen. Als ik op de NT1 kijk, brandt het lampje continue, ten teken dat ik verbinding heb met de buitenwereld. Ook op de moduvox brandt het lampje normaal.

Weet iemand wat er gebeurt als je van buiten naar een ISDN aansluiting belt waarop geen randapparatuur is aangesloten? Krijg je dan ook die melding?. Ik heb nl het idee dat het aan de Moduvox ligt, maar kan het niet testen omdat ik nu geen andere ISDN apparatuur voorhanden heb,
Als er geen randapparatuur op de NT1 is aangesloten krijg je de melding dat het nummer niet bereikbaar is. Als de moduvox binnen 10 meter van de NT1 zit hoef je de So bus niet af te sluiten, de weerstanden in de NT1 dienen dan wel aan te staan.
Waarschijnlijk is de moduvox defect?!?!
Pagina: 1