Domain tijdelijk op twee plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Sike
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 12:55

Sike

Simply$ike | Nachtvlinder

Topicstarter
Situatie schets: Ons bedrijf heeft een nieuw pand gekregen, dus moet alles nu verhuisd worden, ook het netwerk. Het netwerk ziet er als volgt uit.
Mail: exchange en DC
Web: Webserver en DC
Server1: Administratie database en DC

Omdat onze ISP nog geen lijn heeft geregeld voor onze nieuwe locatie moeten in ieder geval Mail en Web op de oude locatie blijven. Server1 moet eigenlijk meteen naar de nieuwe locatie omdat onze administratie juf nu niks te doen heeft. Probleem is echter dat waneer ik server1 uitzet op de andere twee DCs allemaal bellen gaan rinkelen, email autorisatie werkt niet meer de smtp kan opeens geen mail meer versturen enz.
Wat ik dus wil is server1 op de nieuwe locatie en mail en web op de oude locatie en dat allemaal zonder dat ik straks het complete domein opnieuw mag inrichten.

Heeft iemand een leuke suggestie?

[ Voor 4% gewijzigd door Sike op 11-12-2004 16:06 ]

snachts werkt alles beter .....

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:43
Je kan eventueel de server met administratie en DC in een aparte site stoppen en deze een héél erg uitgestelde replicatie geven. Ik denk dat het echter niet makkelijk wordt. En je zal je heel goed moeten verdiepen in de verschillende roles binnen AD, sites en replicatie.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarschijnlijk is je 2e domain controller niet juist opgezet, maar met omschrijvingen als 'bellen gaan rinkelen' kan niemand er veel meer van maken.

Exacte probleemomschrijvingen en foutmeldingen hebben we nodig, en daarnaast is het belangrijk dat je vertelt hoe het allemaal in elkaar zit. Welke rollen hebben welke DC's (zijn er wel 2 GC's bv.), en is er wel meer dan 1 DNS server?

Verder - vertel even welke Windows versie je gebruikt - dan kan ik dat in je topic titel zetten, zie de Windows Operating Systems Policy :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:22
Sike schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:00:
Situatie schets: Ons bedrijf heeft een nieuw pand gekregen, dus moet alles nu verhuisd worden, ook het netwerk. Het netwerk ziet er als volgt uit.
Mail: exchange en DC
Web: Webserver en DC
Server1: Administratie database en DC

Omdat onze ISP nog geen lijn heeft geregeld voor onze nieuwe locatie moeten in ieder geval Mail en Web op de oude locatie blijven. Server1 moet eigenlijk meteen naar de nieuwe locatie omdat onze administratie juf nu niks te doen heeft. Probleem is echter dat waneer ik server1 uitzet op de andere twee DCs allemaal bellen gaan rinkelen, email autorisatie werkt niet meer de smtp kan opeens geen mail meer versturen enz.
Wat ik dus wil is server1 op de nieuwe locatie en mail en web op de oude locatie en dat allemaal zonder dat ik straks het complete domein opnieuw mag inrichten.

Heeft iemand een leuke suggestie?
Ik zou op server1 tijdelijk een ander domein draaien.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.