[xp] bsod bij aanmaken bestand over netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
De volgende situatie: een netwerk met vele pc's met verschillende versies van Windows (XP en 98) over het Alcatal ADSL-modem.

Alle pc's zijn lid van dezelfde werkgroep en hebben bestands- en printerdeling geinstalleerd. Nu is het volgende gekke aan de hand.

Wanneer ik van pc1 met XP Home op pc2 met XP Home een bestand probeer aan te maken, loopt pc1 vast. Op de andere pc zie ik dan wel het bestandje staan 'naamloos tekstbestand.txt' (of zoiets, in ieder geval die standaard naam voor een nieuw txt-bestand). Bij een poging het bestand te hernoemen tot test.txt werd de pc gereset (dus de client).

Daar is echter niks in de logboeken te vinden. En het bestand kan dus blijkbaar prima worden aangemaakt, dus ook qua rechten zie ik geen probleem.

Wat er op het blauwe scherm staat is niet te lezen, want de pc herstart automatisch.

Iemand enig idee?

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Oh ja, omgekeerd gaat prima. Ik kan dus wel bestanden aanmaken vanaf de pc die in bovengenoemde situatie server was op de pc die client was.... :?

Ik heb al iets meer, het gaat om het bestand SAVRT.sys

Ik ga Norton eens opnieuw installeren....

[ Voor 27% gewijzigd door TromboneFreakus op 11-12-2004 15:49 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

hee, die is van den week al langs gekomen:

Op netwerk verplaatsen of rename = BSOD

ga daar maar verder.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 19:08

Dit topic is gesloten.