[Win95] full install van recovery CD mogelijk? *

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik heb hier een originele licentie liggen van windows 95 maar heb alleen een recovery-CD. Ik wil graag een eigen installatie doen dus heb hier weinig aan dus ben ik opzoek naar een ISO of kopie van de windows CD.

Aangezien Microsoft zelf al aangeeft dat je als je een windows XP Licentie draait op dat zelfde systeem je ook oudere versies onder die licentie zou mogen draaien zit ik dus helemaal safe.

Ik heb emule al geraadpleegd maar ik zie hier geen NL-versie :(

Nu ik dit zo zit te typen komt er ineens de vraag bij me op of het destijds niet mogelijk was om een normale install te runnen van een recovery-cd...... er werd toen nog niet echt met images gewerkt toch ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titeledit, ik neem aan cq. hoop dat je niet vraagt naar copyrighted CD's dus 'Windows 95 CD/ISO gezocht' is niet handig ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

maar dan zit je nog met het probleem voor welke versie van win95 je een licentie hebt, als ik me niet vergis zijn er minimaal 3 veschillende versie (dit kunnen er meer zijn). Als je dan voor de eerste versie een licentie hebt mag je geen hogere versie gebruiken.

Als je wilt mag je bij mij altijd effe een cd'tje met win95 komen lenen, zo vaak heb ik die toch niet meer nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 15:11 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

BacardiBreezer schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:02:
......

Nu ik dit zo zit te typen komt er ineens de vraag bij me op of het destijds niet mogelijk was om een normale install te runnen van een recovery-cd...... er werd toen nog niet echt met images gewerkt toch ?
Dat kun je gewoon checken toch? Staat er een zooi CABS en een SETUP.EXE ofzo op?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 18:01
volgens mij hadden wij een recovery cd die:
A ) Je hele hdd formateerde,
B ) de cd naar de HDD kopiereerde
C ) PC resette

Dus imho moet het wel mogelijk zijn
vergeet niet: alle windows versies zijn gewoon gui's voor dos, dus als je een bootable dos partitie hebt kun je daar windows iig gewoon bij plakken :)

[ Voor 2% gewijzigd door Da Fox op 11-12-2004 15:14 . Reden: B) ]

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Da Fox schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:13:
volgens mij hadden wij een recovery cd die:
A ) Je hele hdd formateerde,
B ) de cd naar de HDD kopiereerde
C ) PC resette

Dus imho moet het wel mogelijk zijn
vergeet niet: alle windows versies zijn gewoon gui's voor dos, dus als je een bootable dos partitie hebt kun je daar windows iig gewoon bij plakken :)
@ F_J_K: Je hebt wel gelijk hoor maar het gaat microsoft in dit geval eerder om de licentie ;)

Het is een compaq CD. Kreeg het ding net mee maar heb geen zin om de hele boel weer te moeten deinstalleren enz.

Ik zla hem zo eens even checken, full 95 CD/ISo was handiger geweest :)

Kan iemand hem niet even sharen op FTP ? ;)

edit:

Ik hbe al wat gevonden :9

[ Voor 4% gewijzigd door BacardiBreezer op 11-12-2004 17:58 ]

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

BacardiBreezer schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:52:
Ik zla hem zo eens even checken, full 95 CD/ISo was handiger geweest :)
Kan iemand hem niet even sharen op FTP ? ;)
Dit mag dus absoluut niet op GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.