Toon posts:

PDF pagina's apart opslaan

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De topic titel zegt het al, ik heb een pdf van 90 pagina's, elke pagina wil ik graag in een apart pdfje. en dan genummer 01,02 enz.

Weet iemand of en hoe dat kan?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
mijn idee is dat het niet op een eenvoudige manier kan (ik kan er zwaar naast zitten)
Wat alleszins wél kan is op zoek gaan naar een tooltje dat er bijvoorbeeld een word document (of afbeelding zelfs) van maakt en dat weer omzetten in pdf's...
maar voor 90 pagina's zal dat behoorlijk wat werk zijn vrees ik :/

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Makkelijkst: steeds 1 pagina printen naar een PDF printer. Meer werk: in het (dure) volledige Acrobat steeds alle blz op 1 na verwijderen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien al eens [google=split pages existing pdf ] :) Ik zie erg veel mogelijkheden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even een nutteloze reactie: ik weet dat dit mogelijk moet zijn aangezien ik @ work gebruik heb gemaakt van een pakket dat 1 PDF van 3000 pagina's genereerde; waar vervolgens verschillende 'views' van op te vragen waren die elk 1 pagina besloegen. Echter geen idee hoe je deze functionaliteit losstaand zou moeten kunnen gebruiken? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 12:53

terabyte

kan denken als een computer

Gewoon in Bash het volgende intikken:

(je input file heet hier source.pdf)
code:
1
2
3
4
5
6
7
for ((i=1;i<=90;++i))
{
   CPAGE=`printf "%02i\n" $i`
   echo $CPAGE
   gs -sDEVICE=pdfwrite -dNOPAUSE -dQUIET -dBATCH  -dFirstPage=$i \
     -dLastPage=$i -sOutputFile=$CPAGE.pdf source.pdf
}

Getest en het werkt

[ Voor 88% gewijzigd door terabyte op 11-12-2004 15:37 . Reden: Nieuwe versie gebaseerd op gs en het werkt ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx, ik ga het even uitchecken allemaal. Alleen Bash zegt me nix, al klinkt het goed. B)

• terabyte

terabyte

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:51:
thnx, ik ga het even uitchecken allemaal. Alleen Bash zegt me nix, al klinkt het goed. B)
Dat is gewoon een shell dat bij de meeste Unix achtige OS wordt meegeleverd. Denk aan *BSD, MacOS X, Linux, Solaris, etc etc etc. Het zit ook bij Cygwin.

(Elke Tweaker die Windows gebruikt zou ook Cygwin moeten hebben voor taken zoals dit)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

^^ bovenstaande kan trouwens ook met de windows NTx shell prima - als gs daar ook deze paramaters ondersteunt maar dat is even checken en klaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• terabyte

terabyte

F_J_K schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:28:
^^ bovenstaande kan trouwens ook met de windows NTx shell prima - als gs daar ook deze paramaters ondersteunt maar dat is even checken en klaar.
Ondersteunt Windows ook `` backticks waarin de output van een commando in terecht komt (om zo op te slaan in een variabele?) -- zie printf statement

[ Voor 4% gewijzigd door terabyte op 11-12-2004 17:05 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

terabyte schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:04:
Ondersteunt Windows ook `` backticks waarin de output van een commando in terecht komt (om zo op te slaan in een variabele?) -- zie printf statement
Dat is helemaal niet nodig?
code:
1
FOR /l %%i in (1,1,4) DO gswin32 -sDEVICE=pdfwrite -dNOPAUSE -dQUIET -dBATCH  -dFirstPage=%%i -dLastPage=%%i -sOutputFile=%%i.pdf source.pdf

en je bent er :)

edit:

met voor 4 natuurlijk 90, ik heb het lui met maar 4 getest :+

gs is trouwens te vinden op www.cs.wisc.edu/~ghost maar dat is logisch google werk :P

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 11-12-2004 17:49 ]

• terabyte

terabyte

F_J_K schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:47:
[...]

Dat is helemaal niet nodig?
Worden de eerste 10 pagina's (output pdfs) dan ook 01.pdf 02.pdf 03.pdf 04.pdf 05.pdf etc zoals de TS wilde ? (dus met een 0 ervoor?), zoja dan: _/-\o_ Windows _/-\o_ O-)

[ Voor 43% gewijzigd door terabyte op 11-12-2004 20:04 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Nee, maar dan is 1 loop voor 1-9 en een voor 10-90 net zo makkelijk :P O-)

Pagina: 1