Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

excel, delimited txtlijst

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een excel sheet saven als .txt met | als scheiding tussen de velden ipv een , (komma).
Helaas kan ik die optie niet terug vinden in excel, weet iemand of ik daar een add-on voor nodig heb? Of een andere manier om dat te fixen?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:50
Opslaan als, CSV

Verwijderd

Topicstarter
Nee kan niet, want CSV is juist comma delimited.
CTRL+H en dan alle komma's vervangen met | kan ook niet, omdat mijn prijzen (euro's van de centen) gescheiden zijn met komma's.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 14:51 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:39

Dido

heforshe

Vaag, een net programma zet cijfers tussen aanhalingstekens in een CSV (vziw).
Excel dus inderdaad niet. Is text(tab delimited) een optie? Dan kun je, als je wilt, desnoods de tabs vervangen door iets anders :)

Wat betekent mijn avatar?

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:05

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Dido schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:02:
Vaag, een net programma zet cijfers tussen aanhalingstekens in een CSV (vziw).
Excel dus inderdaad niet. Is text(tab delimited) een optie? Dan kun je, als je wilt, desnoods de tabs vervangen door iets anders :)
Inhakend hierop, dat kan je doen, en dan de textfile in word openen, die kan namelijk met search and replace ook tabs vervangen.

Beetje kromme route, maar zo kom je er wel :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:43

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CSV's kan je vanuit Excel ook opslaan met ";" als scheidingsteken, lijkt me wel zo gemakkelijke en lijkt me ook een redelijk alternatief voor "|".

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Mr. Liu schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:28:
CSV's kan je vanuit Excel ook opslaan met ";" als scheidingsteken, lijkt me wel zo gemakkelijke en lijkt me ook een redelijk alternatief voor "|".
evt ; vervangen dan door l in kladblok ofzo

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 21:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Als je het perse met een | als scheidingsteken wilt hebben, moet je dat bij de landinstellingen van windows aanpassen:
Afbeeldingslocatie: http://www.kompjoefriek.info/images/tweakers/lijstScheidingsTeken.png
dan opslaan als CSV :)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Freee!!

Freee!!

KompjoeFriek schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:37:
Als je het perse met een | als scheidingsteken wilt hebben, moet je dat bij de landinstellingen van windows aanpassen:
[afbeelding]
Dat is inderdaad de truc (net getest).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Topicstarter
Haha wat een vage truc! Het zou gewldig zijn als dat werkt. Ik ga het nu even uitproberen, alvast bedankt.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
als je een bestand met onbekende extensie opent vanuit excel komt er toch uit zichzelf een wizardje waar je scheidingstekens ed in kan opgeven :?

iig in office 2000,XP en 2003 wel :)

edit: net nog eens getest (office 2003) en ja hoor: het werkt!

[ Voor 16% gewijzigd door the_stickie op 11-12-2004 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt, bedankt!
Alleen ik merk nu nog een probleem op. mijn file bevat verschillende kolommen, en de inhoud daarvan moet ingesloten zijn in " " <----. Is daar ook een optie voor?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:48:
Het werkt, bedankt!
Alleen ik merk nu nog een probleem op. mijn file bevat verschillende kolommen, en de inhoud daarvan moet ingesloten zijn in " " <----. Is daar ook een optie voor?
Nou bij mij komt er geen wizard tevoorschijn: office XP

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:48:
Het werkt, bedankt!
Dat moet door het aanmakende programma gebeuren.
Oeps, dat ben jij met Excel 7(8)7. Even spieken.

EDIT:
Dat gebeurt bij mij automatisch en ik kan niet vinden waar ik dat in en/of uit moet schakelen danwel aanpassen (Office 2000 Pro).
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:50:
[...]
Nou bij mij komt er geen wizard tevoorschijn: office XP
Vanuit Excel openen, niet bestand aanklikken en Excel laten starten, maar eerst Excel starten en dan het bestand openen (CTRL-O)importeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Freee!! op 11-12-2004 18:03 ]

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:39
KompjoeFriek schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:37:
[afbeelding]
Kan iemand mij uitleggen wat er op dit mysterieuze plaatje zou moeten staan? Ik heb namelijk ook een scheidingsteken probleem en gezien iedereen hier enthousiast reageert na het zien van dat plaatje ben ik wel erg nieuwsgierig!

Edit:
Laat maar, ik heb het gevonden. In de landinstellingen moet je de 'list separator' veranderen naar het teken dat je wil.

[ Voor 10% gewijzigd door Who Am I? op 13-01-2009 10:09 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Pagina: 1