Toon posts:

Best manier voor omzetten vidoe naar DVD incl menu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil heel graag mijn videobanden omzetten naar DVD.

Ik heb op dit moment een Videorecorder aangesloten op m'n Hauppauge PVR150. Opnemen gaat prima. uurtje video krijg ik 5,5 gb mpg file'tje. Geen enkel probleem, m'n schijf heeft ruimte zat (nog 130gb vrij).

Nu wil ik deze video hetl iefst in stukken delen. Eigenlijk gewoon dat je kan zeggen volgende en dan gaat hij naar de volgende scene. Nu had ik dit met "AVI MPEG ASF WMV Splitter" gedaan en die losse files op een DVD gebrand. Dat splitten kost al veel werk en daarna moet hij hem nog converteren wat op mijn computer met Ulead Moviefactory al gouw 4 uur in beslag neemt. Niet de ideala manier lijkt mij. Maar resultaat is er wel

Nu kani k ook met Ulead Moviefactory realtime branden. Dus afspelen en meteen branden! Maar dan kan ik niet daarskippen naar een volgende scene.

Wat is de beste manier voor mijn probleem? Dat splitten gaat nog wel, amar dan die 4 uur converteren :s Als hij ook in 1 uur realtime kan branden beetje onlogisch? HD ruimte geen gebrek, maar snelheid...... liefst zow snel mogelijk.

Met Audio cd's kan je een liveset branden een een cue file erbij stoppen. Dat is ideaal, kan dat ook met een DVD bijvoorbeeld?

Ik heb al gezocht op GoT maar nergens eigelijk specificiek antwoord.

Mijn Configuratie:
- XP 2000+
- 512MB geheugen
- 200gb HD Maxtor 7200rpm
- Hauppauge PVR 150
- Nec 3500A (writer)

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Ik denk dat de kwaliteit van je dvd een stuk beter is als je je pc er wat langer aan laat rekenen dan wanneer je het direct brand. Het converteren van video duurt gewoon erg lang.