As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
*subtiel schopje*
Hier thuis heb ik geen kabel aansluiting, we kijken tv via een satteliet tuner/decoder. Nu zoek ik dus een een tv kaart die de decoder kan vervangen en werkt in MCE (of linux, ik twijfel nog). Eigenlijk is de primaire vraag: Bestaan er überhaubt pc-kaarten om digitale sat. tv te kijken? Dan natuurlijk wel kanalen als rtl4 sbs6 etc.
Hier thuis heb ik geen kabel aansluiting, we kijken tv via een satteliet tuner/decoder. Nu zoek ik dus een een tv kaart die de decoder kan vervangen en werkt in MCE (of linux, ik twijfel nog). Eigenlijk is de primaire vraag: Bestaan er überhaubt pc-kaarten om digitale sat. tv te kijken? Dan natuurlijk wel kanalen als rtl4 sbs6 etc.
Ze zijn er zeker wel, bijvoorbeeld de Hauppauge WinTV Nova-CI welke ook een smartcard reader heeft maar hiervan is niet bekend of hij met MCE 2005 werkt, zelfs niet bij Hauppauge mocht ik via de mail binnenkrijgenM-ThijZ schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:37:
*subtiel schopje*
Vandaar ook dat ik dit topic open
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Door MCE wordt niet een dvb-s kaart geondersteund daarvoor moet je bij linux zijn.
En dan daar het liefst een wat duurdere kaart met mpeg2 decoder en smartcardreader (ci genaamd)
En dan daar het liefst een wat duurdere kaart met mpeg2 decoder en smartcardreader (ci genaamd)
And this !! Is to go even further beyond!!!
Helaas, echt erg jammer. Ik ben totaal niet vies van Linux alleen ben ik bang dat je nooit helemaal het solide gevoel krijgt dat je met WinXP MCE ervaart. Mede door de goede intregratie met het OS. Het voordeel van Linux is dat je door wat tweaken een boot tijd onder de 15 seconden kunt krijgen. Als iemand zin heeft om een HTPC onder Linux op te zetten zou ik hier wel graag in mee willen gaan.