Toon posts:

Bijt U2W-SCSI een gewone SCSI?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus P2B-S MoBo (met onboard U2W SCSI) en ook een scanner (5p van HP) die SCSI is, maar een eigen SCSI kaart heeft.
1a)Volgens mij kan ik die SCSI kaart er niet gewoon erbij zetten (ivm hardware conflict) klopt ja of nee?
1b) als 1 is ja dan: ik hoorde iets over een U2W=> "gewoon" scsi converter, omdat het Mobo ook een U2W uitgang heeft, bestaan die??

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
1a) nee, kunt hem er gewoon bijzetten.
1b) Als het goed is kun heeft je adapter een aparte Ultra-uitgang, en dan kun je hem daar aanhangen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik was niet geheel duidelijk over 1b; die U2W-uitgang, zit aan de achterkant van de PD, boven de slots, maar de scanner-kabel, is veel smaller dan die U2W uitgang, is daarvoor een adapter?

Verwijderd

Death-Squad: je kan zeker een verloop-stekker krijgen van U@W naar SCSI-II, maar dat wil je gegarandeert niet: zet nooit Scsi2 spul op een U2W (=LVD) poort om de volgende redenen:
1) Je U2W poort schakelt terug naar scsiII snelheid (80 Mb/s -> 10 Mb/s ...dat wil je dus niet !).
2) Je krijgt waarschijnlijk allemaal rare problemen omdat de terminatie van scsiII nu eenmaal anders verloopt dan scsiIII
Kijk maar eens goed in de handleiding of op Internet bij de specs van de controller ...
Je kan trouwens zo er een scsi-II kaartje bijplaatsen voor de scanner, alleen wel even goed uitkijken welk scsi-id het kaartje heeft (meestal heeft de O/B of standaard-controller ID=7, voor het kaartje moet je dus de ID wijzigen).

Verwijderd

Topicstarter
Tnxs, dat ga ik een dezer dagen ff proberen!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Heeft de mamaplank geen 50 pins aansluiting (intern).
Zo ja, dan kan je daar een bandkabel opzetten. Deze bandkabel kan je weer aansluiten op een soort convertorkaartje, wat je als een kaart in een slot kan schuiven, maar verder geen contact met het mobo maakt. Is je kast groot genoeg, dan heeft deze meestal wel een "reserve" slot boven de AGP.
De meeste handige harry zaken hebben die dingen wel. Ik R dam heb ik er 1 gekocht bij Dunnet (duur!) maar ik zag ze een paar weken geleden ook bij Crazy Hans, Des of een van de anderen, maar dacht Gekke Hans.
De kaartjes zijn er in diverse smaken, oa DB25, narrow 50 etc.
ik denk dat dit een van de betere en goedkopere oplossingen is, welke goed werkt.

Op de rest van de bandkabel kan je dan SCSI-2 CDrom spelers, schrijvers, zipdrives etc aansluiten.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
Als het goed is draait U2W op een lager voltage (LVD) en is er om performance-problemen te voorkomen met langzamere apparaten, zit er standaard en Ultra-poort aan. Hij kan dus niet d.m.v. een adapter op de U2W-poort, want dan gaat waarschijnlijk je kaart verrot.

Verwijderd

die asus p2b-s heeft 3 aansluitingen op het moederbord U2W UW en een 50 pins aansluiting.
je mag er maar twee gebruiken. ik zou het volgende doen in de volgende situatie 1hd 1cd en de scanner.
De harddisk aan de u2w met die kabel met terminator. de cdrom speler aan de 50 pins en de scanner naar buiten gevoerd met zo een 50 pins naar 50 pins extern slotplaat daarvandaan een kabel naar de scanner en op de scanner een actieve terminatie.
Terminator(op de bij het moederbord geleverde u2w kabel)--HD(op de u2w)---controller---cd(op een 50 pins kabel)---Slotplaat(50pins->50pins extern)----Scanner---Termination(Actieve termination op scanner aangesloten).
let wel op kabel lengtes en op goede termination. ik hoop dat je hier wat aan hebt .
Veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
Aan die onboard SCSI hangt al een zonnebank (Plextor 4220) en een cd-rom speler (px-40).
ter info.
Ook zit er inderdaad bover de AGP een opening aan de achterkant waar een SCSI kabelaansluiting (68 pins als ik goed geteld heb).
Heb geen SCSI HD

Verwijderd

dan zou je gewoon de gele UW kabel (op je moederbord op de uw aansluiting) moeten nemen met die slot plaat eraan daaraan met een extere 68pins naar de aansluiting van de scanner en dan een actieve termination. dat moet werken.
ik heb zelf weleens aan mijn externe 68 pins van mijn 2940uw met een een kabel een extern scsi kastje die 50 pins was gehangen werk perfect met een externe 68pins->50pins kbel
Pagina: 1