[Debian-Sarge] nvidia drivers blijven een probleem

Pagina: 1
Acties:

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021
Werk nu sinds enkele dagen onder Debian, maar krijg nogsteeds de nVidia drivers niet goed geinstalleerd.
De nieuwe drivers ondersteunen netjes de 2.6.8-1-386 kernel (die draait hier). Maar hij werkt hier toch echt niet, heb ook kernel 2.4.27-1-386 geinstalleerd staan maar hier werkt hij ook niet onder.
Heb al een aantal read-me's geprobeerd maar heeft niks geholpen.
Voordat ik op Debian overgestapt was werkte ik altijd onder Mandrake 10.0, hierbij heb ik nog nooit problemen gehad met de nvidia drivers.

Iemand anders hier toevallig problemen mee gehad ? misschien zelfs een oplossing?
(ben dus nog vrij nieuw bij linux en heb weinig verstand van waar ik allemaal mee bezig ben.

heb o.a.deze readme gebruikt.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Misschien dat je kan aangeven wat er niet werkt? Krijg je een foutmelding? Laad de kernel module niet? Laad de X module niet? Wat zeggen je logs?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021
Niet meer nodig, had ook al iemand gevraagd zijn Xfree86-config even door te sturen... letterlijk overgenomen... alles werkt nu perfect :?

ik vermoed dat Xfree86 nog de default drivers probeerde te laden of een conflict met iets had (misschien is standaard pci ofzo, want heb nu overal nadrukkelijk bijstaan dat het om een AGP kaart gaat). Heb het nu dus NIET volgens de readme gedaan van nvidia zelf, waardoor het dus WEL werkt 8)7