geheugen niet op 400mhz

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb 2 reepjes kingston pc3200 512mb gekocht met 3-3-3

als ik ze ieder apart in mijn mobo zet doen ze het goed op 400mhz. zet ik ze er samen in dan doen het nog maar op 333 terwijl dat ook op 400 hoort. ik het het ook al handmatig proberen in te stellen op 200 maar dan springt ie toch terug naar 166. ik heb bios versie 1001 t/M 1006 geprobeerd maar toch blijft hij het doen.

amd athlon 64 3200+
asus k8n-e deluxe
2x 512mb kingstond valueram pc3200 512mb 3-3-3

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Steekt er een derde latje ram? Dan zorgt bij vele mobo's ervoor dat het teruggeklokt word.

• Avvd
  • Niet online
nee slecht 2 plaatjes. het mobo zorgt inderdaad dat als er een derde latje wordt bij geprikt dat ie dan op 333 loopt maar er is niet een derde geheugenlatje

Verwijderd

Toevallig al geprobeerd de bios te updaten?

en probeer ook eens reepje voor reepje, misschien is er wat aan de hand met één van de reepjess

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Zijn het gepairde reepjes kingston of 2 appart gekochte. kep dit probleem al 3x gehad met kingston reepjes.

En ik kreeg het ook niet weg met BIOS updates. dus ik zal even terug gaan naa de computerboer? :)

Verwijderd

Mijn vnf-3-250 nforce3 bordje had dit ook, in de bios geeft hij 333 aan met 2 reepjes. Met 1 reepje zag het er goed uit. Ik kon geen performance verschil merken en omdat ik hem toch harder liet lopen maakte het voor mij niet uit. dus heb ik er niets aan gedaan.

Pas nadat chaintech een nieuwe bios uitbracht was dit opgelost. En gaf de bios het goed weer. Ik weet het niet zeker maar het kan een eigenschap zijn van de nforce3 want ik heb 4 verschillende geheugen types geprobeerd van corsair voordat ik erachterkwam dat mijn mobo het soepelst met de value select omging. Ik weet dat corsair anders is dan kingston maar het verhaal klinkt zo bekend dat ik dit ff moet vertellen O-)

Als je met everest ofzo de snelheid uitleest wat zegt deze dan?

Verwijderd

mmm lol normaal 1 reep van 400mhz werkt maar op 200mhz enkel in dual zoude ze op 400mhz draaien dus aan u uitlezing klopt iets niet

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zitten de ram-bankjes wel in de goede slots, want dat is bepalend voor het feit of het werkt op 400 mhz of niet namelijk.

Probeer slot 1 en 3 eens.

Ik dacht dat dat zou moeten werken. Maar kijk je handleiding er even op na.

[ Voor 31% gewijzigd door Hooglander1 op 12-12-2004 13:34 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Avvd
  • Niet online
het is ddr geheugen dus 400mhz klopt wel.. en de reepjes zitten in bank 1 en 2 wat gewoon zou moeten werken volgens het boekje. bios update heb ik gedaan zoals beschreven in de TS. het zijn gewoon 2 op hetzelfde moment los gekochte reepjes.

P.S. dit mobo ondersteunt geen dual channel geheugen. dus ik zou ook niet weten waarom je een pair moet kopen. dat zou dus betekenen dat je nooit kunt uitbreiden in geheugen omdat ie dat op een lagere snelheid gaat lopen. of wordt het gewoon aangegeven in de bios en looopt die eigenlijk wel gewoon op 400mhz

[ Voor 40% gewijzigd door Avvd op 12-12-2004 14:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:29:
mmm lol normaal 1 reep van 400mhz werkt maar op 200mhz enkel in dual zoude ze op 400mhz draaien dus aan u uitlezing klopt iets niet
Zoek de definitie van dual channel eens op zou ik zeggen. En dan kijken of dit mhz'en verdubbelt. Stel dat dat wel zo is ga ik voor de pc 6400, oh nee ik heb een bord met 4 slots dual channel dat is pc 12800. woohoo ddr2 is overbodig op die manier :D

Alle gekheid op een stokje dual channel heeft niets met snelheidsverdubbeling te maken maar met banbreedte verdubbeling.

Het maakt voor socket 754 geen bal uit of je een dual channel kitje koopt ik heb het wel omdat ik naar socket 939 wil. Dual channel scheelt wel vind ik maar amd is in mijn optiek met de 64 echt wel erg goed bezig (na 10 jaar intel was dit ff slikken btw :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 19:26 ]

• Avvd
  • Niet online
ik heb even sisoft sandra 2005LE erbij gepakt en die zegt 157mhz maar als ik dan mijn muis erop zet dan zegt ie (cl3 tot 200mhz) (cl2.5 tot 167mhz) en (cl2 tot 133mhz)
en bij de andere: (cl2.5 tot 200mhz) niks erachter verder

ik heb dus toch op 1 of andere manier een geheugen plaatje gekregen van cl2.5 terwijl het 3 moest zijn.
ik heb in de bios de latency al handmatig op cl3 gezet maar toch blijft ie op 167mhz draaien.

Verwijderd

toch ff geheugen proberen te ruilen denk ik.
Pagina: 1