Toon posts:

6800 GT start niet op na drivers geinstalleerd te hebben .

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in "veilige mode"opstart doet ie het wel, vervolgens installeer ik de nieuwe drivers , vervolgens sluit ik de computer af en start weer op, als ik krijg het windows logo er wel voor maar als je het "welcome"van windows ervoor moet krijgen gaat ie slaat het scherm op zwart beeld.
Ik heb er een 450 wat voeding in en ook alleen op een molex rechtstreeks uit de voeding.....
ehhhh doe ik iets fout..?

Ace :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
De helpdesk vertelde mij dat ik misschien een schone windows nodig had, met service pak 2 en zo.
heeft iemand een 6800gt die het wel doet met zonder die service paks ?

grrrrr Ace. :(

Verwijderd

Probeer AGP is op 4x ipv. 8x te zetten in het BIOS.

Verwijderd

Topicstarter
van mijn moederbord, hmmmm niet gevonden dat ik dat kan instellen (p4b533-e)

(8>

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heb je wel de oude drivers van je vorige kaart verwijderd ?

Verwijderd

Topicstarter
ja........en ik start hem dan weer opnieuw op en instaleer dan de driver voor de 6800gt kaart
.
Dat gaat goed an dan vraagt die om weer opnieuw optestarten, ik doe dat hij geeft het xp logo en als ie dan naar zeg maar je desktop gaat met bv je achtergrond dan gaat mijn scherm uit. :O

Ace

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het eerst op een andere computer.......

Ace

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 23:36
Heb ik ook gehad. Je zou eens moeten proberen (als je dat hebt) een tv er langs te zetten en op de TV-out aan te sluiten, of je gebruikt de verkeerde DVI-aansluiting. Start anders opnieuw op in veilige modus, en stel daar de drivers goed in op de door jou aangesloten kabel. Grote kans dat het helpt.

Hoor je het windows opstartgeluid wel gewoon ook al is het beeld zwart? dan is het namelijk 100% zeker het bovenstaande.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem op een andere computer geinstalleerd en hij wil wel installeren en ook wel weer opstarten maar als ik dan bij apparaatbeheer kijk zie ik dat ie niet goed is geinstalleerd.
als ik dan kijk bij wat het probleem is staat er .: het apparaat start niet.

Ace

Verwijderd

Topicstarter
En hij ziet de 6800gt ook niet als nieuwe hardware....bij de andere kaarten die ik heb doet hij dat wel..(ti 4200, fx5200)

Ace }:O

Verwijderd

Er zit een edit knopje, en je hoeft ook niet steeds te groeten.
Maar oke, wat voor een scherm heb je, want als de resolutie op de kaart te hoog staat ingesteld geeft hij onder het opstarten ook zwart beeld. Dus probeer het op een andere monitor als je er eentje hebt, en adners kan je nog je agp op 4x zetten omdat je mobo waarschijnlijk 8x niet ondersteund, en hij niet backwards compitable is. Heb je je molex er wel in gedaan di direct uit je voeding komt? Of heeft een 6800 gt er zelfs twee?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

lijst van probeersels:

• start in veilige modus op
• verwijder de grafischestuurprogramma uit apparaatbeheer
• deïnstalleer de forceware drivers (niet rebooten)
• verwijder je monitordriver uit apparaatbeheer
• reboot naar normale modus
• installeer forceware drivers
• reboot
• hopen dat 't werkt :P

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Wat nightorius zei, en vertel eens wát voor 450watt voeding? Met een Q-Tec kun je het shaken, en heb je zelfs meer aan een Enermax van 350 watt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een 2e systeem met een zalman 400 watt geprobeerd, ik installeerde de kaart en dat leek goed.
hij gaf beeld maar toen ik bij apparaat beheer keek zeg ik het bekende uitroepteken er staan
ik kijken wat dan het probleem was, hij gaf aan dat het "apparaat start niet"
ik heb toen het apparaat verwijderd en weer opgstart, maar hij zag gewoon geen nieuwe hardware, ook niet als ik naar nieuwe hardware ging zoeken.
na een weekend hier mee om kloten word ik al aardig zenuwachtig...

:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op 2 verschillende systemen geprobeer hem aan de gang te krijgen, ook de tips die jullie gaven heb ik geprobeerd.maar na een heel weekend niks !!!!! :'(
Ik stuur hem terug......

bedankt... _/-\o_
Ace

ik probeer het met de detonater destroyer

Nee hielp ook niet, stond geen versie op..!! |:(

Ik stuur hem morgen met de postbode terug.....ik laat wel weten hoe en wat....

Thanks ya all !!

:7

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 00:17 ]

Verwijderd

Dat 2e systeem zou zéér goed kunnen dat dat systeem een dusdanig oude Forceware/detonator versie had, dat die de kaart niet pakt. En ook al installeer je een nieuwe, de oude moet er eerst af (search detonator destroyer), anders pakt windows die alsnog, en die werkt niet ja, en dan verschijnt er een geel uitroepteken met "apparaat start niet", omdat-er geen driver is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart opgestuurd en kreeg vandaag een mail dat de kaart DEFECT is !!
Heb nu een msi 6800gt gekocht.

Bedankt allemaal !! :) ;) :*) 8)7

Aopen aeolus 6800GT (ze zeiden dat ie niet meer geleverd wordt...)

:Z

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 17:15 ]

Verwijderd

Mag ik juist uit nieuwsgierigheid weten van welk merk die defecte 6800 gt was?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 17:11:
Mag ik juist uit nieuwsgierigheid weten van welk merk die defecte 6800 gt was?
Aopen aeolus 6800GT (ze zeiden dat ie niet meer geleverd wordt...) :X
Pagina: 1