Toon posts:

[access] Queries combineren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in access twee queries gemaakt die totalen berekenen per portefeuille, laten we zeggen "begroting" en "realisatie".
Nu wil ik deze gegevens naast elkaar in een rapport zetten, dus totaal-begroting (per portefeuille) tegen totaal-realisatie. Ik moet dus, lijkt me, één query hebben die alle info bevat. Met een union kom je nergens, want portefeuilles die geen info bevatten (begroting of realisatie) verdwijnen dan helemaal uit de query, en ik wil natuurlijk dat er dan gewoon niets of nul komt te staan.

Wat te doen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zoek eens op outer joins. Ik denk dat dat je wel verder kan helpen. Maar ik denk dat we je beter zouden kunnen helpen als je je queries ook eens zou posten.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
De queries hebben de volgende velden:

Query realisatie:
- portefeuille
- totaal baten
- totaal lasten

Query begroting:
- portefeuille
- totaal baten
- totaal lasten

Nu is het zo dat q-realisatie bijvoorbeeld de portfeuilles 1,2,3,5 bevat en q-begroting 1,3,4. Wat ik nu wil is een query die voor portefeuille 1,2,3,4 en 5 totaal baten en lasten bevat, en dat dit nul is wanneer er geen gegevens bekend zijn.

Verwijderd

* Eerste Query gaat Alle unieke portefeuille's opsporen (naam = Q1)

(SELECT T1.portefeuille FROM T1;) UNION (SELECT T2.portefeuille FROM T2;);

* Tweede Query gaat de gegevens op halen.

SELECT Q1.portefeuille, T2.[totaal baten], T2.[totaal lasten], T1.[totaal baten], T1.[totaal lasten]
FROM (Q1 LEFT JOIN T1 ON Q1.portefeuille = T1.portefeuille) LEFT JOIN T2 ON Q1.portefeuille = T2.portefeuille;

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me suf zitten staren op die JOIN, maar ben er nu uit, werkt als een trein!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:40:
Ik heb me suf zitten staren op die JOIN, maar ben er nu uit, werkt als een trein!
En de uiteindelijke oplossing is??

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Excusez moi; zoals ie er staat bij Ike Crazy.
Pagina: 1