Toon posts:

pc kaarten in de mac (geluidskaart enz.)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een mac (g4dp) en ik vroeg me af hoe het zit met pci kaarten in de mac stoppen. bijvoorbeeld een geluidskaart, ik wil graag een 5.1 kaart met digitale uitgang in de mac stoppen, maar hoe zit het dan met bijvoorbeeld drivers? zijn die allemaal een beetje up to date? en verschilt het nog per merk welke dan beter zijn?

en ik heb een prachtige 120 gig s-ata schijf, daar kan ik nu ook niks mee... kan ik dan (enigzins veilig voor mijn bestanden) gewoon een s-ata pci kaartje bij de mediamarkt kopen en lekker aan de slag met die schijf?

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Voor de Mac is er een M-Audio Revolution 7.1 PCI geluidskaart, kost rond de 100 euro en is te te bestellen bij: Mafico. Voor een Creative Sound Blaster Live! 5.1 zijn er beta drivers voor Mac OS X te vinden, maar het is dus de vraag of dit goed werkt.

Om je S-ATA kaart te gebruiken is er een FirmTek SeriTek controller: FirmTek versie (rood) of Sonnet versie (paars). Heb zelf zo'n kaart gehad en werkt erg goed, of een PC S-ATA kaart werkt met de Mac weet ik niet, denk het niet, misschien als je er een Mac firmware in kan laden...maar dat ben ik nog niet tegengekomen.

Verwijderd

Topicstarter
zijn die kaarten van m-audio de enige kaarten speciaal voor de mac? weinig keus dan he? vooral omdat die ene an 100 euro is... terwijl een sounblaster kaartje zo rond de 40 zit... of zijn er nog andere mogelijkheden?

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 17:11
volgens mij leverd Terratec ook support voor Mac's..maar dat weet ik niet helemaal zeker

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

m-audio is trouwens niet alleen voor de mac, ook voor pc's. En ze leveren erg mooi geluid :) Ik vind het die 100 euro zeker waard, in ieder geval.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Topicstarter
hmmm maarja ik heb net al zo veel aan die mac uitgegeven :) ik heb nie zo veel geld meer..

maar misschien iets om voor te sparen!

maargoed ik vond net deze: Philips Aurilium hij schijnt ook op de mac te werken, heeft iemand ervaring met deze, op de mac/pc?

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:36:
hmmm maarja ik heb net al zo veel aan die mac uitgegeven :) ik heb nie zo veel geld meer..

maar misschien iets om voor te sparen!

maargoed ik vond net deze: Philips Aurilium hij schijnt ook op de mac te werken, heeft iemand ervaring met deze, op de mac/pc?
Dat is een externe geluidskaart, dat is weer wat anders. Overigens is die op z'n goedkoopst 69 euro, als je dan toch gaat doorsparen kun je net zo goed even wachten, scheelt maar 30 euro (en wat ruimte op je bureau) :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Kijk hier ook eens; http://osxaudio.com/

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Dat van Terratec heb ik ook gehoord, alleen onder OS X zijn er nog wat problemen, onder OS 9 perfect, dat heb ik gehoord. Logisch gezien moeten externe USB/FireWire oplossingen gewoon werken, als ze standaarden goed volgen. Ik zelf heb b.v. een externe USB Yamaha geluidskaart/versterker.
Pagina: 1