Toon posts:

QP-server op netwerkpad onvindbaar*

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb QP-server geinstalleerd in een netware omgeving. Draait als een tierelier. Nu wordt de netwareserver vervangen door een windowsserver en daar begint de pret.

Alles is nieuw geinstaleerd. Windows2003 server draait perfect. QP-server 2.62 op windows 98se draait ook prima in zijn dos-box. Handboek doorgespit van voor naar achter en weer terug.

Het probleem is dat ik de queue's niet kan benaderen. Volgens de handleiding is dit bijvoorbeeld : \\QPSERVER\PRINTQUEUE
De QPserver is echter onvindbaar.

Dus dacht ik: Er is nog zo'n stukje software als VNS (Virtual Network Service) waarmee een NetwareServer2.2 wordt gesimuleerd. Ook deze is niet te vinden.

Het QP-server station is geconfigureerd met uitsluitend TCP/IP

Op een regulier werkstation, valt de qp-server dan onder Netware of compatible netwerk (wegens die vns) of onder microsoft netwerk (wegens tcp/ip)

Verwijderd

Ik ben QP-server voor het laatst zo'n 4 jaar geleden in een een Netware 3 omgeving, welke toen gemigreerd werd na windows server 2000.
QP-server is niet meer leverbaar en is opgevolgd door QPro (zie http://www.qpro.nl/)
Weet je zeker dat je geen IPX/SPX meer nodig hebt voor de betreffende queues?
Als er alleen maar geprint wordt en alleen maar TCP/IP gebruikt wordt zou ik de printers gewoon als gedeelde printers via de server definieren in de windows omgeving, dit is waarschijnlijk minder werk dan QP weer aan de praat te krijgen (of te upgraden)

Verwijderd

Je titel is niet bedoeld als contactadvertentie. Gewoon een probleemomschrijving is genoeg.