Toon posts:

[JS] oneindig uitvoeren voorkomen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hieronder heb ik een script waarmee ik een pagina opnieuw laat openen met een bepaalde grootte. Vervolgens sluit het originele venster. Nu heb ik alleen het probleem dat zoiets oneindig gebeurt. Hoe voorkom ik dit?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<script type="text/javascript">

window.onLoad=open_win()
function open_win()
{
window.open((document.URL),"my_new_window","toolbar=no, location=no, directories=no, status=no, menubar=no, scrollbars=yes, resizable=no, copyhistory=yes, width=680, height=680")
}

this.opener = self;
opener.close();

</script>

Verwijderd

Als het tweede venster exact dezelfde informatie heeft als het eerste venster, dan gebeurt er iedere keer precies hetzelfde. Dat is niet zo vreemd. Het is een idee om naar window.opener te kijken, die is in het eerste venster waarschijnlijk nog niet ingesteld.

Overigens is het natuurlijk helemaal fout om aan vensters te komen die de gebruiker zelf heeft geopend. Laat het originele venster gewoon met rust.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

code:
1
window.blabla.close()
Overigens is het natuurlijk helemaal fout om aan vensters te komen die de gebruiker zelf heeft geopend. Laat het originele venster gewoon met rust.
Sterker nog, ik vind dat het bovenstaande codevoorbeeld om een gebruikerswindow te sluiten per definitie geweerd moet worden. Net als manieren om b.v. door popupblockers heen toch popups te openen is dit een schadelijk iets waarvoor er geen excuus of nut bestaat. Hoe meer mensen dit soort dingen te weten komen, hoe slechter het is. Dat het met google ook wel te vinden is is in mijn ogen geen reden het posten ervan toch te gedogen.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Clay schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:56:
(,,,(Hoe meer mensen dit soort dingen te weten komen, hoe slechter het is. Dat het met google ook wel te vinden is is in mijn ogen geen reden het posten ervan toch te gedogen.
Imo is dat iets wat mensen zelf moeten bepalen, ik zou het nooit suggereren, maar in mijn ogen is het werkelijk onzin om het geven van een javascriptje om een beeldscherm te sluiten te verbieden op een forum :) . Het is niet malicious, heeft ook wel mogelijk nuttige zaken*, en is gewoon common knowledge :) .

edit:

*Je opent bijvoorbeeld een popup met een form dmv JS, en nadat de waardes verstuurt zijn sluit je het venster weer. Best nuttig imo, ondanks dat ik vind dat browsergrootes, vensters, waar iets in opent, etc. door de browser / gebruiker bepaald moet worden en níét door de site :) .

Of, je hebt een afgesloten werkomgeving, je laat een ding openen dmv een hyperlink op de desktop, waarna de werknemer wat gegevens invult, waarna het venster weer dicht moet :) .

[ Voor 31% gewijzigd door JHS op 11-12-2004 15:23 ]

DM!

Verwijderd

JHS schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:20:

Imo is dat iets wat mensen zelf moeten bepalen, ik zou het nooit suggereren, maar in mijn ogen is het werkelijk onzin om het geven van een javascriptje om een beeldscherm te sluiten te verbieden op een forum :) . Het is niet malicious, heeft ook wel mogelijk nuttige zaken, en is gewoon common knowledge :) .
Ik ben het wel met Clay eens. Ik weet genoeg rotgeintjes waarmee je vanalles uit kunt halen waar de gebruiker niet op zit te wachten. Dit is er eigenlijk één van. Het is niet zomaar een scriptje dat een venster sluit, het is een scriptje dat het venster van de gebruiker sluit.

En als er één ding is wat je als webdeveloper moet respecteren, dan is dat de instellingen van de gebruiker.

Met vensters die je zelf probeert te openen kun je wat meer, maar kom nooit aan de zooi van de gebruiker. Ik heb mijn venster als gebruiker op een bepaalde plaats, met een bepaalde grootte, en dat heeft zo zijn redenen. Daar heeft een webdeveloper maar met zijn vingers af te blijven.

In de gevallen dat iemand het écht nodig heeft voor een bepaald doel, kan hij het makkelijk zelf vinden. Het is wat mij betreft een soort ongeschreven regel. We staan hier ook niets toe om popups, banners, ed. van gratis hosters weg te krijgen. Van mij hoeft het hier niet.

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Nogal offtopic, maargoed
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:29:
[...]In de gevallen dat iemand het écht nodig heeft voor een bepaald doel, kan hij het makkelijk zelf vinden. Het is wat mij betreft een soort ongeschreven regel. We staan hier ook niets toe om popups, banners, ed. van gratis hosters weg te krijgen. Van mij hoeft het hier niet.
Zit nogal een verschil tussen het verbieden om manieren aan te bieden om de voorwaarden van een gratis hoster te overtreden, en een manier aan te bieden om een scherm te sluiten ondanks dat je er zelf fel tegen bent .

Ja, als mensen het echt willen vinden, vinden ze het ook wel buiten GoT, waarom niet binnen GoT? ; het is imo een beetje raar om iets wat algemeen bekend is werkelijk te weren, juist is echter sowieso natuurlijk wel om het te ontraden. Topics waar gevraagd word naar een manier om browservensters te sluiten gaan zoiezo wel op slot, het is namenlijk nogal eenvoudig.

Bovendien, in een échte browser kan je dat zoiezo verbieden :P

[ Voor 4% gewijzigd door JHS op 11-12-2004 15:40 ]

DM!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Het is niet malicious, heeft ook wel mogelijk nuttige zaken*, en is gewoon common knowledge
Het gaat idd om het sluiten van een venster dat niet met script geopend is. Normaal krijg je dan een melding dat een script dat probeert, met de vraag of je dat toe wil staan. Dit script omzeilt dat, en imo maakt dat het wel degelijk malicious.
Echt common knowledge is het ook niet geloof ik. Maar door het truukje te verspreiden maak je het dat wel steeds meer, en daar ben ik idd tegen.

Het voorbeeld wat je aandraagt is een prima gebruik van popups verder :) maar daar heb je dit dus niet voor nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Clay op 11-12-2004 15:45 ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Clay schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:43:
[...]

Het gaat idd om het sluiten van een venster dat niet met script geopend is. Normaal krijg je dan een melding dat een script dat probeert, met de vraag of je dat toe wil staan. Dit script omzeilt dat, en imo maakt dat het wel degelijk malicious.
Mja, dát maakt het idd wel degelijk malicious, je hebt wat dat betreft gelijk :) .

DM!

Pagina: 1