Toon posts:

Spontane reboot bij software vooor Hardware Detectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude laptop een Topline 8000 366mhz amdk6 proccesor met 64mb geheugen.
Was allang blij dat ik windows xp r op kreeg :+ maar nu wilde ik kijken of ik het geheugen kon upgraden maarjah ik moet dan wel weten wat voor geheugen ik nodig heb.

Heb toen cpu-z geinstalleerd en Hw32 maar bij het detecteren gaat hij over in een spontane reboot! hoe kan ik dit verhelpen? (cpu-z had het wel al een x gedaan :? )

(Heb al via google gezocht voor specs en hier op t forum of dit eerder was voorgekomen maar kont het niet vinden)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 11:51 ]

Verwijderd

XP heeft minimaal 128mb werkgeheugen nodig om te draaien, misschien vandaar de crash ? Verder kan je toch gewoon je laptop uitzetten en even de geheugen module eruit halen, beter en makkelijker kan het niet volgens mij ;)

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP is erg stabiel ondanks het 64mb geheugen kan zelfs mp3's afspelen met media player 10 :+ maar het geheugen zit onboard en staan verder geen gevens van op! dus kan daar verder niets aan zien en cpu-z werkte eerst wel en nu reboot hij bij t gebruik van hardware detectie software en wou weten waar dat mss aan windows of iets aan kon liggen..?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er zijn inderdaad cd's van XP in omloop welke installeren met een lagere hoeveelheid RAM toestaan. Heb je naast deze tooltjes al eens andere geprobeerd? Bijvoorbeeld AIDA32? [google=aida32 download]. Misschien een andere versie van de programma's die je hebt genoemd? Krijg je nog errors, misschien in het Event Log na rebooten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters