CF kaart > SD (van groot naar klein ;)

Pagina: 1
Acties:

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een soort adapter met aan de ene kant een CF slot en aande andere kant een SD 'stekker'. Waarom? Mijn Fotocamera gebruikt CF (hoera!) - Mijn PDA heeft een SD slot.

De oplettende lezer begrijpt ongetwijfeld wat de bedoeling is, maar soms zijn er ook andere oplossingen dus vandaar toch maar de vraag: Ik wil de inhoud van de CF kaart op mijn PDA kunnen bekijken. Bestaat zo'n adapter? Andersom heb ik ze wel gezien, maar dat is geen optie.

Ik ken ook de usb>usb kopieer apparaatjes, maar ik weet niet of dat zo super werkt, aangezien dan ALTIJD de hele kaart gekopieerd moet worden, right?

Mn pda (yakumo delta300gps) heeft niet zo'n usb master host (:Y)) functie of hoe heet het, dus een standaard kaartlezer wil ook niet :/

Opties?

[ Voor 7% gewijzigd door BaRF op 11-12-2004 11:29 . Reden: host! ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Een CF->SD adapter bestaat wel, maar hoe die precies heten en wat ze moeten kosten is ook bij mij een vraag.

De betere camerawinkel zou je er mee moeten kunnen helpen, voor hun is het ook een kwestie van bellen natuurlijk. :)

Bericht hierboven

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik denk niet dat ze bestaan, de meeste adapters zijn om een klein kaartje in een groter gat te kunnen krijgen, en jij wilt een groot kaartje in een klein gat krijgen.

In de pricewatch kan ik namelijk wel andere varianten vinden.
pricewatch: Digitus xD to SmartMedia Card Adapter
pricewatch: Fuji Compact Flash Adapter voor xD Picture Card
pricewatch: Fuji xD Card Adapter Compact Flash
Die zijn volgens mij allemaal klein kaartje in groot gat :)

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 11-12-2004 14:08 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Resistor schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:53:
Ik denk niet dat ze bestaan, de meeste adapters zijn om een klein kaartje in een groter gat te kunnen krijgen, en jij wilt een groot kaartje in een klein gat krijgen.

In de pricewatch kan ik namelijk wel andere varianten vinden.
pricewatch: Digitus xD to SmartMedia Card Adapter
pricewatch: Fuji Compact Flash Adapter voor xD Picture Card
pricewatch: Fuji xD Card Adapter Compact Flash
Die zijn volgens mij allemaal klein kaartje in groot gat :)
Volgens mij heb ik het verkeerd gelezen inderdaad.

Hij wil CF aan een SD-kaartje hangen, dat gaat niet werken. Wat wel kan, maar ik niet aanraad, is de oplossing die ik al aandroeg.

SD is kleiner qua formaat en een stuk doorder dan CF, maar het is ook veel sneller. (Mijn SD kaartje is bijna 3x zo snel met schrijven!)

Bericht hierboven

Verwijderd

Floris schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:17:
SD is kleiner qua formaat en een stuk doorder dan CF, maar het is ook veel sneller. (Mijn SD kaartje is bijna 3x zo snel met schrijven!)
Zoveel doorder is een sd toch niet, geloof dat de prijzen nagenoeg gelijk zijn.
Ook de snelheid vergelijken is niet helemaal juist. Je hebt zowel snelle cf/sd als langzame cf/sd...

Maar goed... een oplossing voor ts:
Je kunt een sd2cf adapter kunnen gebruiken in je camera. Zodoende kun je de sd die in deze adapter op de camera is aangesloten heel simpel in je pda stoppen...

een nadeel is ongetwijfeld de reeds aangeschafte cf kaart. Nu ja, die zou je misschien kunnen verkopen. Anyway, mocht er een adapter de andere kant op bestaan, dan is die ongetwijfeld vele malen duurder dan een 'normale' adapter... kom je toch nog op hoge kosten uit. plus dat het natuurlijk geen gezicht is zo'n vreemd uitstulpsel aan je pda, wat het ongetwijfeld moet zijn...

• BaRF
  • Nu online

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
heh nou een vremd uitstupsel vind ik niet zo erg, dat is toch maar tijdelijk dan. Maar ik heb idd al wat cf kaartjes (ultra2) en ik vind cf op de 1 of andere manier toch fijner werken (misschien psychisghc) Toch maar eens bekijken die optie. Is er geen manier btw om van een gewone usb aansluiting op een pda een soort host convertor aan te sluiten ofzo? dus dat je pda bv een kaartlezer (of je camera zelf!) kan aansturen?

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 12:18
BaRF schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 11:27:
Ik ben dus op zoek naar een soort adapter met aan de ene kant een CF slot en aande andere kant een SD 'stekker'. Waarom? Mijn Fotocamera gebruikt CF (hoera!) - Mijn PDA heeft een SD slot.

De oplettende lezer begrijpt ongetwijfeld wat de bedoeling is, maar soms zijn er ook andere oplossingen dus vandaar toch maar de vraag: Ik wil de inhoud van de CF kaart op mijn PDA kunnen bekijken. Bestaat zo'n adapter? Andersom heb ik ze wel gezien, maar dat is geen optie.

Ik ken ook de usb>usb kopieer apparaatjes, maar ik weet niet of dat zo super werkt, aangezien dan ALTIJD de hele kaart gekopieerd moet worden, right?

Mn pda (yakumo delta300gps) heeft niet zo'n usb master host (:Y)) functie of hoe heet het, dus een standaard kaartlezer wil ook niet :/

Opties?
Een SD-adapter waar je CF-geheugen in kan stoppen bestaat in ieder geval niet, dus die zoekactie kan je stop zetten.

Ik weet niet hoeveel je al hebt geïnvesteerd in CF-geheugen, maar een goed alternatief zou zijn om wat meer te investeren in SD-geheugen en dit in een CF-adapter stoppen. Er bestaan hier vele kleuren en geuren in, maar wat je in ieder geval nodig hebt, is een adapter waarbij de SD-kaart VOLLEDIG in de adapter gaat en totaal niet uitsteekt. Als dit niet het geval is, past de CF-kaart niet volledig in je camera en kan ie er ofwel neit in, ofwel kan het deurtje niet dicht.
Ik heb er zelf een van Minolta die perfect werkt. Ik heb 'm wel via Amerika besteld en het heeft me echt teveel geld gekost als ik eerlijk ben. In totaal iets van $80 of $100 of zoiets. Besteed dat geld liever aan CF-geheugen, zou ik zeggen ;)

Echter, ik vraag me af waarom je ze op je pda wil bekijken. Als ik je sig bekijk, gaat het om een D70. Die pics worden zo ongeveer 3 Mb groot. Tegen de tijd dat je die op je pda hebt geopend, ben je alweer een eeuwigheid verder (tenminste, dat is mijn ervaring met mijn D70 en een ipaq 2210).

Andere opties zou ik niet weten, tenzij je bijvoorbeeld een image-tank gaat kopen met hierop een LCD-scherm en ingebouwde CF-reader. Prijzen weet ik niet, maar deze komen ook in vele geuren en kleuren.

• BaRF
  • Nu online

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Ok bedankt voor de input. Ik moet zeggen dat ik nog niet echt nagedacht had over de grootte van de fotos (idd de d70 :)) Het zou vooral zijn om af en toe een foto gewoon beter te zien. En dat is ook meteen de reden waarom ik niet zo graag wil overstappen op SD kaartjes in een adapter: Ik zou het daar te weinig voor gebruiken. Een Image-tank heb ik al, en daar heb ik juist 1 gekozen zónder scherm ivm batterijgebruik (en het niet nodig vinden van zo'n scherm destijds :P) (ik heb een xs-drive II)

Anyways, bedankt, ik denk dat ik het maar vergeet :)

Pagina: 1