[PHP/HTML] Meerdere vars in text field?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om een textfield meerdere vars mee te geven?

Ik wil namelijk een productnummer meegeven, de oude waarde, en de nieuw opgegeven waarde... Kan dit allemaal met 1 veld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Dat ligt er nogal aan hoe die waardes eruit zien, en hoe je denkt die binnen het veld te gaan onderscheiden. Bijvoorbeeld:

123 <- wat staat hier? Staat hier projectnummer 1, oude waarde 2, nieuwe waarde 3?
1234 <- en hier dan? Project 1 of 12? oude waarde 2? of 23, of 3? nieuwe waarde 34? of 4?

Echter, "1 2 34" ofzo kan je best parsen naar wat jij wil. PHP heeft daar functies genoeg voor.

[ Voor 4% gewijzigd door ATS op 11-12-2004 11:16 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:22
Waarom zou je 't in 1 veld willen meesturen? Voor het uiterlijk van de site? dan kan je beter hidden fields gebruiken.

code:
1
2
<input type=hidden name=productnummer[] value="oude productnummer">
<input type=text name=productnummer[]>

dan in php, volgende pagina is $productnummer[0] het oude en $productnummer[1] het nieuwe nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja daar had ik ook al aan gedacht, maar ik denk netter is het om het in een veld mee te sturen, maar ik moet je inderdaad gelijk geven, dan los ik het gewoon zo op.

Probleem is wel is dat het geen uniek nummer is, het is een aantal stuks. Ik heb het veld er nu zo uit zien:

<input name='aantal[$productid]' type='text' value='$aantaltotaal'>

Dit verwerkt ik al volgt:

foreach($_POST[aantal] as $id => $correctie_aantal)
{

query

}

Ik wil met die oude waarde die ik dus extra wil mee sturen, kijken of de waarde aangepast is en of deze dus opgeslagen moet worden, maar hoe handel ik dat erbij af ?

// Ik heb het al gefixt:

<input name='aantal[$productid]' type='text' value='$aantaltotaal'>
<input type='hidden' name='aantaltotaal[$productid]' value='$aantaltotaal'>
<input type='hidden' name='product[$productid]' value='$productid'>

PHP:
1
2
3
for($i=1;$i<count($_POST['aantal']);$i++) { 
echo "Vorige aantal:".$_POST['aantaltotaal'][$i]." Nieuwe is ".$_POST['aantal'][$i].". Product ".$_POST['product'][$i]."<br/>";
}

[ Voor 89% gewijzigd door ViNyL op 11-12-2004 13:47 ]