Beste RAMdrive software

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds mijn vorige post veel geaocht naar Ramdrive toepassingen.
Eentje zit zelfs in windows XP als hardware component maar werkt bij mij niet.

In mijn vorige topic spreekt iedereen heel makkelijk over een ramdrive maken maar ik vraag me af met welke software jullie dat doen?

veel software lijkt wel voor windows 98.

off topic: de code conservativeswapfileusage=1 werkt niet in windows XP. iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:38

The Third Man

The Third Jellyfish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuus voor de verkeerde plaatsing.

Ik heb nu een Ramdisk gemaakt met een programma van Q-soft RAMdrive maar ik krijg 'm niet groter dan 64mb terwijl ik dus 2gb aan ram heb.

gebruikt iemand hier een ram drive met 2gb ram? hoe groot is die ramdrive en met welk programma heb je het gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor grotere ramdrives wil het wel eens een kwestie van betalen worden. Ik heb maar 1GB, dus zelden of niet een ramdrive helaas.
www.cenatek.com en www.superspeed.com hebben ramdrives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
Ik zag dat TweakXP Pro ook een mogelijkheid heeft om een ramdrive aan te maken. Zelf niet getest btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweak XP Pro biedt inderdaad deze mogelijkheid. Ik kom nu ipv 64 op 128mb uit. Alles hoger lukt niet, terwijl er dus wel 2gb in zit en 1700 vrij is (excl die 128mb).
iemand andere ervaringen?

ik kan me goed voorstellen dat dit niet zo'n populair onderwerp is... wie heeft er nou 2gb RAM ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:11
Als je er nou meerdere maakt... als je dan iets had zodat je raid over bestaande file systems hebt was je klaar :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de liefhebbers:

Ik heb nu een RAMdrive van 355MB. nog steeds niet optimaal maar er zit progressie in. Het programma dat ik nu gebruik is van Cenatek (www.cenatek.com)

De geteste snelheid is nu....houd je vast...... 1.300MB/sec !!!!!!! 8) _/-\o_

Als er nog meer mensen zijn die met RAMdrives bezig zijn hoor ik dat graag! Ik houd jullie op de hoogte, voor zover jullie (en de moderator) dat leuk vinden?????

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

355MB? dat moet wel groter kunnen, simpelweg de AWE interface gebruiken. Hoogstens moet je een keer rebooten. Hou er wel rekening mee dat dit programma Shareware is, er is een licentiekey benodigd. Nieuwste versie is waarschijnlijk hier te vinden:
http://forums.cenatek.com...bb=get_topic&f=3&t=000237

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de AWE interface en heb de 1.9beta versie. maar het klinkt alsof het bij jou wel werkt?
als ik boven de 355 ga dan geeft 'ie fouten met starten van de ramdrive. rebooten helpt niet.

ik hoor graag van je hoeveel jij max haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik ook al geprobeerd :( ik kom daar op max 250mb

wordt toch wel een beetje raar nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Enkele jaren geleden hadden ze bij PcWelt (http://www.pcwelt.de) de hele Windows 98 in een ramdrive lopen, opstarten duurde wel een minuutje of 3 maar dan had je als het draaide een systeem wat behoorlijk sneller was. Met XP gaat dat niet echt lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 08:56

TXC

Maar stel dat je bijvoorbeeld een spel op je ramdrive installeert, heb je daar wel echt voordeel bij? Want je OS zorgt er toch voor dat de bestanden die de CPU op een bepaald moment request beschikbaar zijn in via je geheugen aan je L1 cache? Of je nu zelf bestanden daar neer zet of je laat je OS (met je CPU) daarvoor zorgen dat maakt lijkt mij toch geen verschil (tenminste bij spellen). Of zie ik dit verkeerd.

Bij films editen oid kan ik overigens wel een groot voordeel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kijk, dit is nu een interessant topic :)

Ik wil volgend jaar mijn pc upgraden / vernieuwen, en nu zit ik al een tijdje met een brandende vraag... Heeft het nut om je Windows swapfile op een Ramdrive te zetten? Je stopt bv 3 gb RAM in je pc, en van 1 of 1,5 gb maak je een Ramdrive.
Hoeveel RAM je ook hebt, windows houdt schijnbaar van swappen, dus het lijkt mij dat je systeem hier een flinke snelheidsboost van krijgt, of heb ik het mis? Iemand die dit heeft draaien / geprobeerd heeft?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een swapfile op ramdrive is enigszins zinvol, aangezien Windows inderdaad houdt van swappen.
Soms moet je ook verplicht een swapfile hebben. Windows pakt de swapfile op de schijf die het snelst reageert.
Een grote swapfile plaatsen is wel erg onzinnig. Maak bijvoorbeeld een 20MB swapfile aan op C:,
en een 50MB swapfile op je Ramdrive. Eventueel nog een 1GB grote swapfile op een data-schijf.
Dan heb je nooit ruimte tekort mocht er iets veel willen swappen (sommige programma's vereisen een grote swapfile).
Standaard zal de swapfile op de ramdrive dan gepakt worden (reageert het snelst).

Enige nadeel is als je dan developer bent, dat je dan geen volledige system/kernel-dump kunt maken.

WinXP kan zogenaamd zonder swapfile. Stiekem maakt ie dan toch nog een swapfile aan indien dat benodigd lijkt te zijn

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ja, dat heb ik wel eens geprobeerd (onder XP)... Gewoon je swap-file uitzetten, of hem verkleinen naar pakweg 200-300 mb. Nou, mooi dat dat niet gaat werken dus!
Veel programma's VEREISEN een swap-file, ongeacht de hoeveelheid RAM die je in je machine pleurt. Photoshop is hier een goed voorbeeld van, evenals de meeste nieuwe games.
Ik erger mij dood aan het swappen van een game als Vampire: Bloodlines. DIe zuipt 1,5 gb ram op zijn top, en ik heb maar 768...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1