Toon posts:

[Apache2/XP] Localhost laadt slecht*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb apache zonder problemen draaien op een paar win2000 bakken, maar nou probeer ik het op mijn laptop met winxp te draaien en dat gaat erg slecht.
Het probleem is dat de pagina vrijwel altijd niet geladen wordt als ik localhost of 127.0.0.1 in typ.
Het rare is, dat de pagina heel af en toe half geladen wordt. De bestanden worden goed weergegeven, maar de dir plaatjes worden maar voor de helft weergegeven.

Ik heb apache al een paar keer gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd en ik heb de instellingen van een werkende versie later overgenomen.

Ik kan wel pingen naar localhost en 127.0.0.1, maar telnetten niet.

Verder heb ik geen idee hoe of wat.
De firewall staat uit en zover ik kan zien draait er geen IIS oid.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er echt geen kont van en ik word helemaal gek!

Als ik mijn computer opnieuw opstart kan ik 1x naar mijn localhost toe en dan laad die de pagina al half. Vervolgens kom ik er niet meer in.

Ik krijg wel dingen in mijn error log, maar ik heb geen idee wat ik daarmee moet:
[Sat Dec 11 11:53:40 2004] [notice] Parent: Received restart signal -- Restarting the server.
[Sat Dec 11 11:53:40 2004] [notice] Child 2888: Exit event signaled. Child process is ending.
[Sat Dec 11 11:53:41 2004] [notice] Parent: Created child process 2084
[Sat Dec 11 11:53:42 2004] [notice] Child 2888: Released the start mutex
[Sat Dec 11 11:53:42 2004] [notice] Child 2084: Child process is running
[Sat Dec 11 11:53:42 2004] [notice] Child 2084: Acquired the start mutex.
[Sat Dec 11 11:53:42 2004] [notice] Child 2084: Starting 250 worker threads.
[Sat Dec 11 11:53:43 2004] [notice] Child 2888: Waiting for 250 worker threads to exit.
[Sat Dec 11 11:53:43 2004] [notice] Child 2888: All worker threads have exited.
[Sat Dec 11 11:53:43 2004] [notice] Child 2888: Child process is exiting

Wat is er nou zoveel verschillend tussen het installeren van apache/php op win2000 en winXP??

Verwijderd

Voor het configureren van apache servers zijn goede tutorials geschreven:
http://www.jacqieline.com/tutorials.php

Verder moet je dus eea zelf configureren als je een apache server installeert. Wil je dit niet doen dan kun je ook een kant en klaar pakket installeren (met php en mysql), kijk bijvoorbeeld eens naar het pakket xampp:
http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html

Ik heb zelf hier zonder enige problemen xampplight draaien op een XP bak.

Verwijderd

Topicstarter
Ik maakte eerst altijd gebruik van een alles in 1 pakket (phpdev), maar daar wil ik nou van af.
Verder is het me al een paar keer gelukt om het werkende te krijgen op win2000 bakken.
Normaal werkt het wel of niet en als het niet werkt krijg je een foutmelding waar je wat aan hebt.
Maar nu werkt soms wel soms niet... daar word ik gek van.

Ik zal die tutorials nog eens doorlezen.
Mocht iemand verder nog iets weten meld het dan aub ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er helemaal ziek van. Wat een #$@# zooi!!

Nou heb ik PHP verwijdert. De default htpd.conf teruggezet en apache opgestart.
Nu naar mijn localhost toe en het werkt perfect. Ik zie de standaard apache pagina die aangeeft dat apche goed geinstalleerd is.
Daarna heb ik alle bestanden uit de htdocs map verwijderd.
Nou wil ik mijn localhost weer aanroepen en het werkt weer niet..???
Ik heb alleen de bestanden uit de htdocs verwijdert..??

Als test heb ik er een paar fake mappen ingezet, maar het werkt nog steeds niet.
(Hiermee bedoel ik niet dat ik een apache error pagina krijg, maar localhost laad gewoon niet)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu apache draaien op poort 4799 en nou kom ik er wel bij met http://localhost:4799
Alleen als ik nou een map in ga (http://localhost:4799/NEG/index.html) kom ik er nog niet bij.

Laat maar, dit werkt nu ook niet meer :(

Heeft nou niemand een idee waar dit aan ligt?
Of misschien een tip om uit te proberen?
Moet ik wat andere dingen nakijken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 12:29 ]

Pagina: 1