Digitaal surroundsignaal uit S/Pdif Soundstorm. HOE?

Pagina: 1
Acties:
  • 531 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-07 19:29
Ik wil heel graag een digitale, 5-kanaals surroundverbinding tussen mijn nForce Soundstorm geluidskaart (op mijn A7N8X-X) en mijn Yamaha-receiver, waarbij ik de Yamaha laat decoderen.

Ik heb al erg veel over dit onderwerp gelezen, maar tot nu toe is echt helemaal niets voor mij nuttig geweest, behalve de opmerking van een paar mensen die het geweldig vinden werken (wat mij sterkt in mijn geloof in een digitale 5-kanaalsverbinding). Sorry dan dat mijn vraag misschien een beetje achterhaald is, maar ik heb dus nog steeds geen antwoord.

Wat ik al heb gedaan:

- Een asus S/Pdif insteekkaartje in het mobo geplugd (de A7N8X-X is een budgetversie die de aansluiting nog niet had)
- Nieuwe nForce audiodriver gedownload
- RCA Kabeltje (nog even een gewone analoge eigenlijk) aangesloten tussen S/Pdif out van computer en digital in van receiver
- nVidiadriver ingesteld op digitale aansluiting en 5.1 boxenset

Het resultaat:

De receiver 'ziet' het digitale signaal en geeft goed geluid weer.
Bij het testen met verschillende surroundtestjes wordt duidelijk dat slechts een stereosignaal naar de receiver wordt gestuurd.

Dat laatste is dus mijn probleem, degene die mij hier echt bij helpt ben ik eeuwig dankbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 12:26
receiver ook 5.1 ingesteld, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
moet het toch maar even vragen, kweenie hoe n00b je bent, maareh, de audiobron? Is die wel meerkanaals? Want een mp3tje blijft natuurlijk gewoon stereo.. Hoe digitaal je em ook verstuurd...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
A7N8X-X heeft geen soundstorm. Je hebt dus geen 5.1 encoder, en je krijgt alleen 5.1 geluid als je een 5.1 bron hebt, DVD bijvb.

[ Voor 63% gewijzigd door Ares408 op 11-12-2004 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
RobertJ schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 01:09:
moet het toch maar even vragen, kweenie hoe n00b je bent, maareh, de audiobron? Is die wel meerkanaals? Want een mp3tje blijft natuurlijk gewoon stereo.. Hoe digitaal je em ook verstuurd...
Is niet erg dat je het vraagt, maar volgens mij had ik het best duidelijk gezegd:

"Bij het testen met verschillende surroundtestjes (dus ruis 1 voor 1 door alle boxen laten komen en een 5-kanaals windows media testbestandje) wordt duidelijk dat slechts een stereosignaal naar de receiver wordt gestuurd."

@sjonie100
Is het al goed als ik een willekeurig surroundprogramma (DTS neo6, Dolby Prologic II) gebruik? Dat weet ik idd nog niet helemaal zeker, maar ik heb wel een hoop surroundprogramma's gebruikt, bovendien zegt mijn Yamaha dat er een stereo-input is.

@Ares408
De A7N8X-X heeft geen soundstorm?? Hoe kom je daar nou bij? Het is een nForce2 moederbord en die hebben altijd Soundstorm? Waarom heette mijn driver eerst 'Soundstorm'? Heeft een A7N8X deluxe dan wel Soundstorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarijnvdZaag schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 09:35:
@Ares408
De A7N8X-X heeft geen soundstorm?? Hoe kom je daar nou bij? Het is een nForce2 moederbord en die hebben altijd Soundstorm? Waarom heette mijn driver eerst 'Soundstorm'? Heeft een A7N8X deluxe dan wel Soundstorm?
A7N8X-X heeft inderdaad geen SoundStorm en de A7N8X(-E) Deluxe wel. Het gaat om de MCP-T, die chip moet erop zitten en daar zit SoundStorm 'in'

http://www.nvidia.com/object/feature_dmg.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij heeft hij idd geen soundstorm, maar een realtek chipje:
6-Channel Audio

The A7N8X-X uses an onboard Realtek® ALC650 audio CODEC that lets you enjoy high-quality 6-channel audio without having to buy advanced sound cards.
En bij de A7N8X-Deluxe:
SoundStorm™ / Dolby® Digital Audio

Experience the full power of surround sound audio with the NVIDIA® SoundStorm™. With the integrated APU (Audio Processing Unit) you will feel the impact in games or music. And with the only Dolby® Digital 5.1 encoder you can hear it all in amazing digital cinema clarity on your home theater receiver or digital PC speaker system.
Lijkt me vrij duidelijk toch?

Edit: Inmiddels weer hopeloos spuit11 door die traaaaage Asus site :X

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 11-12-2004 10:53 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MarijnvdZaag schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 01:02:

- RCA Kabeltje (nog even een gewone analoge eigenlijk) aangesloten tussen S/Pdif out van computer en digital in van receiver
en als je nou eens een gewoon digitaal kabeltje probeert?
zijn voor 10 euro te vinden in de meeste elektronicazaken, en miss heb je er zelf nog wel 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
Neenee dat is het niet. Ik krijg met Windvd met S/Pdif enabled idd Surround, maar verder niet.

Dan is het nu eindelijk helemaal duidelijk (dacht ik eerst ook, maarja...)

Ik ga op zoek naar een nieuwe of 2ehands A7N8X(-E) deluxe moederbord.

Bedankt voor alle hulp!

*baalt omdat hij al maanden in de weer is met SB Live'jes, digitale aansluitingen en heel veel gelees op internet en het nog steeds niet werkt :r *

*Is opgelucht omdat hij alles nu door heeft*

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 10:52:
Volgens mij heeft hij idd geen soundstorm, maar een realtek chipje:
[...]
En bij de A7N8X-Deluxe:
[...]
Lijkt me vrij duidelijk toch?
Ook de Deluxe heeft een Realtekchip, maar dat is om de digital-out vanuit Soundstorm in 6-kanaals analoog om te zetten. Het is aan te raden om Soundstorm altijd digitaal aan te sluiten. Zelf heb ik een externe Sony Dolby Digital Decoder (SDP-EP70) die ietsje(...) betere D/A-converters heeft dan de Realtek-oplossing. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 11:38:
Ook de Deluxe heeft een Realtekchip, maar dat is om de digital-out vanuit Soundstorm in 6-kanaals analoog om te zetten. Het is aan te raden om Soundstorm altijd digitaal aan te sluiten. Zelf heb ik een externe Sony Dolby Digital Decoder (SDP-EP70) die ietsje(...) betere D/A-converters heeft dan de Realtek-oplossing. 8)
Ja klopt, dat wist ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
MarijnvdZaag schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 11:16:
Ik ga op zoek naar een nieuwe of 2ehands A7N8X(-E) deluxe moederbord.
Of weet iemand nog andere goede moederbordkeuzes? MSI ofzo? Had wel gezien dat de A7N8X deluxe een award heeft gewonnen en volgens velen niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
MSI K7N2 DELTA-ILSR Moederbord Socket A nForce2SPP/MCPT2/Ultra 400,-Demo

Deze zag ik bij Komplett.nl, wel 30 euro goedkoper dan een A7N8X-E deluxe (geld is best belangrijk voor mij, want ik heb er weinig van).
Is dit goede waar voor z'n geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:02

sphere

Debian abuser

MarijnvdZaag schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:05:
MSI K7N2 DELTA-ILSR Moederbord Socket A nForce2SPP/MCPT2/Ultra 400,-Demo

Deze zag ik bij Komplett.nl, wel 30 euro goedkoper dan een A7N8X-E deluxe (geld is best belangrijk voor mij, want ik heb er weinig van).
Is dit goede waar voor z'n geld?
Best cheap voor een nieuw mobo, misschien is het een OEM uitvoering, zonder fratsen. Let wel even op de verzendkosten, 10 euro zonder creditcard, 5 euro met.

Hier heb je een linkje met de specs, best een compleet bordje dus:
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=436

LET OP: Informatie van komplett.nl
!!! Alleen de kaart !!! (geen accessoires bijgesloten) Het produkt is gebruikt voor demonstratie doeleinden of is omgeruild door de leverancier. Verpakking kan beschadigd of incompleet zijn.

PS Stuur me even een mailtje op sphere {op} vengeance.et.tudelft.nl

[ Voor 15% gewijzigd door sphere op 11-12-2004 20:58 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
Nou ik denk dat ik toch maar niet zo'n demoversie koop.

Maar is er een significant verschil tussen Asus- en MSI-mobo's (uiteraard 'deluxe'-versies) ?
Ik zie iig dat de MSI's meestal een fannetje op de northbridge hebben en Asus niet, iemand nog meer verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Je hebt tests gedaan met meerdere windows media surround dingetjes? En die doen het niet dus je gaat maar op zoek naar een nieuw moederbord?

Je hebt een digitale uitgang, hij werkt want dat schijn je getest te hebben met dvds.

Maar wtf boeit het dat het niet werkt met gare testfilmpjes?? Je games gaan surround, je films gaan surround, je ac3 kan direct naar spdif dus ook surround.

In een normale opstelling tussen de spdif op een nforce2 mobo is het gewoon mogelijk een dolby digital signaal naar de receiver te sturen.

Staat je receiver op auto of dd oid? Als ik hier de nForce driver instel op 5.1 Speakers (Dolby Digital Live) herkent de receiver dat direct als een dd signaal wat binnenkomt. Anders mogelijk dat je een driver issue hebt ofzo? Op m'n chatbak heb ik vanwege omstandigheden met DTS doorsturen een oudere driver in gebruik. Daarop doen de test filmpjes het ook niet, tenzij ik de nieuwste 5.10 drivers installeer.

Dit is op de -e deluxe met zo'n plaatje als jij ook gebruikt omdat ik een optische kabel wilde gebruiken.

Als je die speakerwizard doorloopt doet ie ruis door elke speaker toch? Zo ja, dan is er toch geen probleem? Zoiezo niet als games en dvd's wel gewoon 5.1 gaan.

Bij mij doen ook een aantal van die test filmpjes het niet op m'n chatpc (shuttle met nforce2), maar verder alles wel dus om nou meteen een nieuwe te kopen.

Je vraag over msi. Ik hoor altijd van alle kanten van mensen die in pc zaken werken dat msi veel vaker terug komt dan asus. Zelf zeg ik, lekker voor asus gaan maar je kan er vergif op innemen dat er straks weer een msi fan langs komt.

[ Voor 20% gewijzigd door Pixal op 12-12-2004 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
Ik zou zeggen: lees deze hele thread nog eens door, dan begrijp je als het goed is wel dat ik een MCP-T-chip mis. Ik heb dus met mijn budget nForcemoederbord GEEN Soundstorm en kan dus GEEN gamegeluid digitaal in surround naar de receiver sturen.

behalve bij DVD's heb ik dus altijd alleen een stereosignaaltje...
(ook zo'n test met ruis uit alle boxen 1 voor 1 geeft slechts stereo door)

da's dus wel een reden voor een Soundstormmobo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

MarijnvdZaag schreef op zondag 12 december 2004 @ 11:30:

da's dus wel een reden voor een Soundstormmobo toch?
Hoef je toch niet te vragen? Voor de een wel, voor de ander niet. ;) Maar t kan inderdaad lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die digitale aansluiting tussen mobo en mijn digitale inging van mijn versterker moet ik ook nog maken. Dit topic ga ik morgen eens even rustig doorlezen op mijn werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk ff op de site van nvidia of je mobo ook door hun soundstorm certified is...

ik heb namelijk een EPOX 8rda+ MET een mcp-t southbridge... maar als ik em analoog aansluit merk ik echt geen reet van die soundstorm... (nu maakt dat niet zoveel uit omdat ik hem wel digitaal heb aangesloten en je dan wel DD kan encoden) maar de echte soundstorm borden zijn op 1 hand te tellen volgens mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 01:25:
maar de echte soundstorm borden zijn op 1 hand te tellen volgens mij.....
Oja? Weet iemand dan zeker dat een een A7N8X deluxe (of A7N8X-E del.) een 'echte' Soundstorm is? Volgens mij heb ik posts gezien van mensen die dat bord hebben aangesloten op de manier die ik wil en dat dat geweldig werkte, maargoed wat extra zekerheid kan ik altijd gebruiken...

Samenvatting (voor Tommmiii bijvoorbeeld, of andere mensen die de topic inmiddels iets te lang vinden):

De enige manier om via een digitale S/Pdif-kabel (tussen comp en receiver) surroundgeluid bij games te krijgen is met een Soundstorm-mobo (A7N8X(-E) deluxe). Dan stel ik in de driver in dat ik een 5.1-set heb en dat het digitaal moet worden verstuurd en evt. stel ik in games ook surroundgeluid in.

klopt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08
Lijst met certificeringen enzo wel ff naar beneden scrollen naat het nForce2 gedeelte ;)
De ASUS A7N8X-E Deluxe is SoundStorm Certified
Die MSI niet :)

Om precies te zijn zijn er 12 mobo's SoundStorm certified

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

MewBie schreef op woensdag 15 december 2004 @ 00:25:
Lijst met certificeringen enzo wel ff naar beneden scrollen naat het nForce2 gedeelte ;)
De ASUS A7N8X-E Deluxe is SoundStorm Certified
Die MSI niet :)

Om precies te zijn zijn er 12 mobo's SoundStorm certified
op 3 handen te tellen dus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
Pffff... jullie hebben me (weer) voor (ZEER) onaangename verassingen behoed.

Ontzettend bedankt mensen!

Ik ga voor de A7N8X deluxe (met of zonder -E) en dan moet het deze keer eindelijk goed gaan lijkt me, of weet iemand anders nog verassingen waar ik tegenaan kan lopen?
Dat er geen goeie digitale geluidcoaxkabels bestaan van 3m lengte misschien? :/

Ik vind het wel raar dat er zo weinig mogelijkheden zijn om surroundgeluid in games digitaal te versturen, |:( maargoed ik heb er voor over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08
Pixal schreef op woensdag 15 december 2004 @ 01:24:
[...]

op 3 handen te tellen dus :*)
of 2 handen en een voet :+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarijnvdZaag schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:38:
Dat er geen goeie digitale geluidcoaxkabels bestaan van 3m lengte misschien? :/.
Hier werkt zo standaart afgeschermde kabeltje van 3 meter perfect op de digitaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

MarijnvdZaag schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:38:

Dat er geen goeie digitale geluidcoaxkabels bestaan van 3m lengte misschien? :/

Ik vind het wel raar dat er zo weinig mogelijkheden zijn om surroundgeluid in games digitaal te versturen, |:( maargoed ik heb er voor over...
Ik heb klakkeloos die -e deluxe gekocht, ben er altijd vanuit gegaan dat het gewoon zo hoorde maar blijkbaar is dat niet op elk bord het geval.

Ik heb trouwens bij www.electronica-online.nl een dikke coax kabel van 5 meter voor 6 euro gekocht en na een keer mn kamer verbouwd te hebben was dat iets te kort en hangt er ook nog eentje van 3 meter achter met zo'n verbindingsstukje. Werkt net zo goed als de optische aansluiting op m'n andere pc dus t zal wel loslopen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
OK ik heb een A7N8X-E deluxe! (79,95 bij Yorcom :) )

Hij zit er nog niet in, ik moet even goed kijken of ik tijd genoeg heb om helemaal om te bouwen.

1 ding nog: moet ik met de upgrade A7N8X-X --> A7N8X-E deluxe ook Windows xp opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

MarijnvdZaag schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:04:
OK ik heb een A7N8X-E deluxe! (79,95 bij Yorcom :) )

Hij zit er nog niet in, ik moet even goed kijken of ik tijd genoeg heb om helemaal om te bouwen.

1 ding nog: moet ik met de upgrade A7N8X-X --> A7N8X-E deluxe ook Windows xp opnieuw installeren?
In grote lijnen geloof ik dat alles dezelfde drivers gebruikt maar ik weet niet wat de xp activation ervan vindt enzo. Kijk gewoon wat er gebeurd en anders instaleer je opnieuw.

Iets wat ik zoiezo wel zou doen bij een nieuw mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
Ok ik heb een backup gemaakt van alles wat ik wil bewaren. Misschien dat ik morgen tijd heb om de borden om te wisselen. Ik heb dit echter nog nooit helemaal zelf gedaan, maar met mijn ervaring en moboboekjes moet het wel lukken. Als alles soepel gaat, kan ik het dan doen in een uur (zonder reinstall van win gerekend)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
heeft iemand ergens een lijst met games die dit geintje ondersteunen?? of mag je er vanuit gaan dat alle 'nieuwe' spellen (HL2, Doom3, NFSU2 etc) surround door spdif ondersteunen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Digitizers schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:41:
heeft iemand ergens een lijst met games die dit geintje ondersteunen?? of mag je er vanuit gaan dat alle 'nieuwe' spellen (HL2, Doom3, NFSU2 etc) surround door spdif ondersteunen??
met dit bord gaat al het geluid door je spdif dus de spellen hoeven het niet te ondersteunen ofzo.. hij staat altijd op dolby digital 5.1, stereo geluid zoals muziek en divx komt dan gewoon stereo door de speakers, games komen stereo door de speakers, tenzij je EAXnogwat aanklikt, dan heb je surround, en dvd software maakt regelrecht gebruik van de spdif dus dat is ook surround

alleen in het config scherm zou je even ac3 aan moeten klikken en output op spdif zetten voor sommige xvidjes die dat hebben

het enige geluid wat niet door je spdif komt en wel door de analoge uitgangen is het stemmetje tijdens het booten die vertelt dat alles ok is of dat er iets mis is

weet niet of het aan mij ligt maar nfsu2 heeft bij mij alleen mono of stereo.. settings zelf kunnen niet op surround

[ Voor 7% gewijzigd door Pixal op 20-12-2004 23:33 ]

• MarijnvdZaag
Ik heb het mijn nieuwe A7N8X-E deluxe erin gezet en ben dus op dit moment met behulp van mijn nieuwe aanwinst aan het typen.

Het overplaatsen is goed gegaan, alles werkt en heb helemaal geen rare dingen zoals instabiliteit gemerkt, dus een geslaagde operatie dacht ik.

Toch heb ik nog een probleempje... (houdt maar niet op man ;( )

Ik heb in mijn nieuwe Soundstormdriver via de speaker setup wizard de digitale uitgang enzo ingesteld, maar
Er komt helemaal geen geluid uit de S/Pdif aansluiting!

Even analoog geprobeerd, dat werkte gewoon dus de geluidschip doet het.
Maar digitaal aangesloten krijg ik dus helemaal geen geluid, ook de testtoon hoor ik niet. Ik weet zeker dat de receiver goed ingesteld staat (maar voor de zekerheid zal ik het toch nog ff nalopen).

Ik heb trouwens toevallig een Asus S/Pdif insteekkaartje (waarvan ik zeker weet dat het werkt), waarmee ik het daarna ook nog even geprobeerd heb, maar dat leverde nix op.

Snapt iemand wat het probleem nu weer is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

MarijnvdZaag schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:29:
Ik heb het mijn nieuwe A7N8X-E deluxe erin gezet en ben dus op dit moment met behulp van mijn nieuwe aanwinst aan het typen.

Het overplaatsen is goed gegaan, alles werkt en heb helemaal geen rare dingen zoals instabiliteit gemerkt, dus een geslaagde operatie dacht ik.

Toch heb ik nog een probleempje... (houdt maar niet op man ;( )

Ik heb in mijn nieuwe Soundstormdriver via de speaker setup wizard de digitale uitgang enzo ingesteld, maar
Er komt helemaal geen geluid uit de S/Pdif aansluiting!

Even analoog geprobeerd, dat werkte gewoon dus de geluidschip doet het.
Maar digitaal aangesloten krijg ik dus helemaal geen geluid, ook de testtoon hoor ik niet. Ik weet zeker dat de receiver goed ingesteld staat (maar voor de zekerheid zal ik het toch nog ff nalopen).

Ik heb trouwens toevallig een Asus S/Pdif insteekkaartje (waarvan ik zeker weet dat het werkt), waarmee ik het daarna ook nog even geprobeerd heb, maar dat leverde nix op.

Snapt iemand wat het probleem nu weer is??
Ik gebruik zelf ook zo'n kaartje. Gewoon 5.10 drivers geinstalleerd van de website? Toch even je receiver enzo nalopen want die speaker wizard is idiot proof. Komt er rood licht uit de optische uitgang van het insteekkaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
Ik heb ontdekt wat het is: ik gebruikte een analoog kabeltje (dubbel tulp) waarvan blijkbaar de rode aan de ene kant in verbinding stond met de zwarte aan de andere kant en vice versa...
Wel raar, maar:

Ik ben heel erg blij! Het is nu echt allemaal gelukt!
Mijn receiver geeft permanent aan dat er een 5.1-kanaals input is en het werkt perfect in games!

Mensen ik bedank jullie allemaal voor de hulp, van mij mag het topic dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MarijnvdZaag schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 09:40:
Ik heb ontdekt wat het is: ik gebruikte een analoog kabeltje (dubbel tulp) waarvan blijkbaar de rode aan de ene kant in verbinding stond met de zwarte aan de andere kant en vice versa...
Wel raar, maar:

Ik ben heel erg blij! Het is nu echt allemaal gelukt!
Mijn receiver geeft permanent aan dat er een 5.1-kanaals input is en het werkt perfect in games!

Mensen ik bedank jullie allemaal voor de hulp, van mij mag het topic dicht.
sorry voor dit schopje hoor maar ik ga niet een nieuw topic openen voor mn vraag.

MarijnvdZaag, ik las ergens hier op GOT dat je in games nog al vertraging in geluid kan hebben. Heb jij daar last van?? Kwil dit bordje halen voor de MCP-T chip, maar als ik vertraging in geluid te verduren krijg haal ik em niet.

TNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Digitizers schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:06:
[...]

sorry voor dit schopje hoor maar ik ga niet een nieuw topic openen voor mn vraag.

MarijnvdZaag, ik las ergens hier op GOT dat je in games nog al vertraging in geluid kan hebben. Heb jij daar last van?? Kwil dit bordje halen voor de MCP-T chip, maar als ik vertraging in geluid te verduren krijg haal ik em niet.

TNX
ik gebruik de a7n8x-e deluxe en onboard via de spdif naar de receiver, geen last van vertraging. zowel nieuwe games als oude

nfsu2, hl2, monkey island (oude) enzovoorts geen problemen iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
nope, nooit last van gehad (bjte late reactie maarjah...)

nee het werkt echt megagoed nog steeds, ik koop geen nieuw moederbord totdat er een een nieuwe Soundstorm is :P
Pagina: 1