TFT traag bij lage temperatuur

Pagina: 1
Acties:

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 16:35

_serial_

and there was silence

Topicstarter
Hallo,

Wie heeft ook last dat zijn TFT trager wordt bij een lage temperatuur ?

Bij mij is het zo dat sommige dingen niet snel genoeg bijkleuren, verder is het beeld wel scherp en goed, maar als ik snel beweeg , of snel type dan lijkt het of de achtergrond kleur niet meeveranderd.

Moet ik denken of mijn monitor stuk is of moet ik de kamer warmer stoken?

somewhere there was silence

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
LCD schermen gaan idd wel trager reageren bij lage temperaturen. Kleurenschermpje van mn GSM is ook niet vooruit te branden als ik met dit weer een tijdje buiten ben. Maar volgens mij is dat pas bij lager dan 10 graden oid.. en zo koud zal het in je kamer ook weer niet zijn lijkt me...

Maar kijk voor de zekerheid even in de handleiding of website oid wat de minimale bedrijfstemperatuur is van het ding. Controleer dan ook even met een thermometer of de temp in je kamer goed is. Zoja, dan weet je vrijwel zeker dat je scherm niet goed is.

[ Voor 32% gewijzigd door Palomar op 11-12-2004 00:49 ]

• _serial_

_serial_

and there was silence

Topicstarter
Maandag krijg ik een 2e indentieke monitor erbij, als die het probleem niet heeft mogen ze die andere fijn komen opruilen ;)

Onsite garantie++

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Om wat voor scherm gaat het dan? Misschien trage responstijd?

Ik heb net trouwens nog achter een TFT gezeten die op zolder staat (verwarming uit, dus vrij fris daar) en nergens last van (iiyama 735 oid).

• _serial_

_serial_

and there was silence

Topicstarter
Het is geen super high responsive ding

Het is een Dell 1905FP

Maar hij heeft eerder nergens last van gehad, dus ik denk dat het echt gewoon een probleem is. Maar vanwege de kou dacht ik er even aan

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:18

_Ernst_

Mark It Zero!

Kan wel kloppen, ik heb het ook bij mijn laptop. Als ik die aanzet en hij is koud dan is hij ook traag, muisaanwijzer geeft dan een heel spoor af bijvoorbeeld, maar als hij gewoon op kamer terperatuur is dan is dan verschijnsel er veel minder.

Lijkt opzich ook logisch aangezien het toch iets vloeibaars is, wat bij lagere temperaturen dikker zou kunnen zijn zou je denken.

Last.fm

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
_serial_ schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 01:10:
Het is geen super high responsive ding

Het is een Dell 1905FP

Maar hij heeft eerder nergens last van gehad, dus ik denk dat het echt gewoon een probleem is. Maar vanwege de kou dacht ik er even aan
Volgens de specs moet deze monitor goed kunnen werken tussen de 5 en 35 graden.
http://support.dell.com/s.../about.htm#Specifications

Ik heb gisteren dezelfde monitor besteld dus ik hoop dat dit niet te erg is.
Dit probleem heb ik in ieder geval niet met het scherm van mijn notebook.
Pagina: 1