celleron II 1ghz in socket 7?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
Ik heb hier een oude pc staan, met een socket 7 mobo. Verder zit er iets minder dan 4mb geheugen op, en heb ik een pci videokaart (diamond steath II s220 4mb) op zitten. Nu is mijn vraag: Ik zag op deze site dat er een celeron II t/m 1 GHz op kan. Kan dat dan ook bij mij? Of heb je dan een speciaal moederbord nodig ofzo??

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Verwijderd

socket7 is voor amd 500 t/m 1ghz. (denk ik :| )

Maar 1ghz met 4mb ram? Lijkt me niet echt nuttig is als een porsche met een lada motor.
Minimaal 32mb ram nodig om er nog iets me te kunnen. En 64-128mb om windows 2000 goed te laten lopen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 00:09 ]

• Tha Ertenal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2022
ja, dat geheugen komt later. Moet eerst eens zien uit te vinden wat voor sloten dat zijn, maar dat is wel te doen.

AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450

Verwijderd

Celeron 1GHz is nooit in socket 7 uitgekomen, AMD K6-jes wel een tijdje, maar die hebben de 1Ghz niet meer gezien, die bleven steken bij 450MHz.

Intl ging toen naar Slot 1, en switchde vóór de 1GHz barriëre toch maar weer over naar Socket 370. En socket7 heeft geen 370 gaatjes, dat lukt je niet.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Jongens wat een niveau weer...
Socket7 is van voor de P2
Hier kunnen max AMD k6-cpu's in
Dit is allemaal in de FAQ te vinden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:27

DaRoot

Some say...

Als je nu gewoon eens op de site van de fabrikant kijkt naar dat type moederbord, kun je zien welke processors er ondersteund worden.
En hoe in godsnaam kun je op een site met coolers zien dat er een Celeron op jouw mobo kan?
Noem het merk en type maar eens om mee te beginnen.
Geef hem nog een kans door er vanuit te gaan dat ie met socket 370 in de war is.

[ Voor 13% gewijzigd door DaRoot op 11-12-2004 00:14 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De ondertitel van PMG:
Passen er in de BP6 nou wel of geen Itaniums...
is niet serieus bedoeld hoor :X

Die site toont koelers, geen flauw idee hoe je erop komt (Watson is een betrekkelijk dure winkel maar met uitstekende service die welgeteld 50m van mijn huidige locatie zit 8)7 ), het heeft iig niets met je moederbord te maken.
Een SoA CPU kun je zonder een hamer niet op een So7 mobo krijgen.

Gezien je totaal niets post over mobospecs kunnen we niet bepaald iets zinnigs zeggen wat je wel als max CPU hebt, So7 gaat tot K6-2 550MHz
Verder is 'iets minder dan 4mb geheugen' onzin, hoewel 2MB technisch mogelijk is, is er nog nooit een So7 mobo verkocht met minder dan 8MB (2x 4MB) en heb je allicht een veelvoud daarvan.

Ik zou je dringend willen vragen om de GoT Huisregels er nog eens op na te lezen, we vragen niet dat je enorme voorkennis hebt, maar wel dat je gewoon duidelijk bent en een beetje zelf nadenkt. Heldere specs verzamelen en even op zoek naar de CPU support list van je mobofabrikant hadden dit iig duidelijk kunnen antwoorden...

Mogelijkheid 2:
Je bent zat. In dat geval graag voortaan eerst ontnuchteren en dan pas posten :z

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 11-12-2004 00:17 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.