[Azureus] Download wil niet hoger dan 30 kB/s*

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:52
hey

eigenlijk verklaart de titel alles al, me downloads willen niet sneller dan 30kb/sec , ook niet met genoeg seeders/leechers. :|

Heb al wer verscheidene dingetjes geprobeerd:

1) poorten opengezet, maar doet azureus zelf ook al
2) modem reset, alles ff helemaal leeg, met een schone lei begonne
3) instellingen in azureus geprobeerd
4) andere clients geprobeerd(ABC & de normale)
5) andere torrentfiles geprobeerd, kan soms gelimit zijn op de torrent
6) andere poorten gebruikt dan de standaarden(maybe geblocked door provider)

nix dus :|, maar eerst heef thet altijd goed gewerkt...
weet iemand een oplossing, of waar dit aan ligt?

specs: azureus 2.2.0.0.
adsl lite van wanadoo

Hoop dat jullie me kunnen helpen, want zo duurt het downen van iets "nogal lang"....
kom aub niet aanzetten met "azureus is voor warez enzo", er vallen ook legale dingen te downen...

edit: specs erbij gezet.
edit2: kb/sec ;) vergete... :P

[ Voor 18% gewijzigd door enira op 11-12-2004 00:02 ]

Twitch: Phyloni1

• Arie73
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-08 22:42
hmmm. heb hier weinig aan toe te voegen maar ik heb precies hetzelfde probleem -OPEENS!
upload komt opeens niet boven 30 uit. En dezelfde oplossinggen gedaan.
specs:
Zonnet ADSL family 1024/320
Az 2.2.0.0
na upgrade kreeg ik dit probleem pas...
heb XPSP2 en een E-tech ADSL router V2
(ik heb met 6881 instellingen voorheen altijd gewoon rond de 100 kunnen downloaden en dat is volgens verwachting)

poort nu: 49152 omdat ik dacht dat Zonnet de verbinding misschien kneep

iemand een idee?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
- als je een router hebt moet je de poorten die je gebruikt forwarden (zie http://www.portforward.com )
- als je XP SP2 hebt moet je de "10 halfopen connecties limiet" ff verhelpen (zie http://www.lvllord.de )

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik ook maar voglens mij knijpen de isps ons gewoon...ik denk dat ze op een of andere manier dataverkeer scanne en alles wat op torrent lijkt vertragen want ik had het ook al met sp1 eerst altijd tussen de 100 en 200 en toen in een keer meestal rond de 30.

• enira
bigfoot1942 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:31:
- als je een router hebt moet je de poorten die je gebruikt forwarden (zie http://www.portforward.com )
- als je XP SP2 hebt moet je de "10 halfopen connecties limiet" ff verhelpen (zie http://www.lvllord.de )
ports had ik geforward, meneer niet goed gelezen?
ennuh,ik heb nou die patch uitgevoerd, nog hetzlefde, moet ik rebooten ofzo?

edit: er staat dat je moet reboote, ff doen :P
edit2: heb nu dat veranderd, ik zie geen verschil hoor, soms ff 35, nix....

[ Voor 16% gewijzigd door enira op 11-12-2004 01:08 ]

• bigfoot1942
  • Niet online
jarnotjuh schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:53:
[...]

ports had ik geforward, meneer niet goed gelezen?
dat heb je nergens neergezet. je zegt dat je de poorten hebt opengezet (in je firewall dus, en poorten openzetten != poorten forwarden) en dat je het modem gereset hebt. Je zegt niets over poorten forwarden, ook niet of je een router hebt, maar ook niet dat je direct (zonder router) je pc op je modem hebt aangesloten.
en een torrent moet je tijd gunnen, je kan niet ik 5 minuten zien of die patch geholpen heeft.

en je mag ook wel een beetje dankbaar zijn dat ik je probeer te helpen. k kan ook wel wat anders gaan doen als t niet gewaardeerd wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door bigfoot1942 op 11-12-2004 01:33 ]

• enira
als ik poorten openzet, bedoel ik dus forwarden...
je had hetoook af kunnen leiden dvan dat azurreus dat zelf doet

i kweet dat een torrent tijd nog heeft ,maar is al op 40% van 6 gig....
bij anderen gaat ie wel gewoon 120..
ennuh, i kzie dat ie nu wat aantrekt, maarjah, morgevroeg nog eens kijken...

:0

Verwijderd

jarnotjuh schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 02:30:

i kweet dat een torrent tijd nog heeft ,maar is al op 40% van 6 gig....
bij anderen gaat ie wel gewoon 120..
ennuh, i kzie dat ie nu wat aantrekt, maarjah, morgevroeg nog eens kijken...

:0
azureus kan helemaal geen poorten forwarden van een router... affijn smilies zijn wel groen? zo ja dan is er nix aan de hand met je pc/verbinding.

mijn downloads zitten ook meestal op 30 en zo en nu dan gaat ie ineens erg hard (100 of zo)maar meestal 30. ligt gwoon aan wat andere mensen uploaden naar je.

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Torrents zijn dynamisch, er is geen vaste snelheid. Dus als het opeens 30 is kan dat betekenen dat iedereen opeens netlimiter heeft aangezet. Het kan eigenlijk van alles zijn. Dus dat je de ene keer 120 haalt wilt niet zeggen dat je dat altijd haalt.

O en
Slaat echt nergens op.

Verwijderd

Voor alsnog zijn er naar mijn weten geen isp's die knijpen op poort 6881 of welke poort dan ook, ik haal overdag ook gewoon 3mbit download, afhankelijk hoe druk een bepaalde torrent is, aantal uploaders/downloaders. Mijn smilies zijn altijd groen in Azureus.

Waar het om gaat bij Azureus, en meerdere bittorent clients, is dat je het maximale uit JOUW internet connectie moet zien trachten te halen. Dus de up/download speed goed afstemmen op elkaar. Ik gebruik zelf 2kb upload per download en heb daarmee nergens last van.

Maar goed, laat maar eens een screenshot zien hoe je je ports heb geforward in je router, lijkt me dat het daar fout gaat ? Zelf heb ik de luisterpoort 6969 ook geforward, dus eigenlijk alles standaard via de Auzreus helpsite ingesteld. Geen problemen dus. XP-Pro SP2 en laatste versie Azureus.

En nogmaals, providers knijpen niet op grote hoeveelheden downloads, anders zitten we allemaal strak met light abbo'tjes, en dat willen ze ook niet, kost ze teveel geld ;)

En zoals bigfoot1942 eerder stelde, je kan best wat aardiger zijn ;) We zitten hier om elkaar te helpen, niet om dis-respectfull tegenover elkaar te zijn, dat laten we dan maar voor op straat over, waar je dat minder snel zal zijn denk ik ;)

• bigfoot1942
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 02:56:
Waar het om gaat bij Azureus, en meerdere bittorent clients, is dat je het maximale uit JOUW internet connectie moet zien trachten te halen. Dus de up/download speed goed afstemmen op elkaar. Ik gebruik zelf 2kb upload per download en heb daarmee nergens last van.
duurt wel erg lang zo om een 1:1 up/down verhouding te krijgen.
2KB/s zou ik echt niemand aanraden, anders sterft bittorrent dezelfde dood als kazaa: alleen maar leechers.
80% van je maximale upload lijkt me een goede richtlijn.

[ Voor 3% gewijzigd door bigfoot1942 op 11-12-2004 03:40 ]

• enira
ik ben er toch zeker van dat azureus dat zelf doet ;)
wat zijn die 3 schermpjes eronder dan als je azureus opstart, juist :)

1 met 6881, tcp inkomende luisterport opengezet
2 met 6969, zowel tcp als udp opengezet..

dus :)

ik probeer aardig te doen, althans...
anyway, nu gaat me torrent gewoon 120 :)
thnx voor jullie hulp O+

en van dat sharen is echt 3x bullshit ;),ik laat torrents aan als ik klaar ben metdownen, ongv een paar uurtjes @ 10 kb/sec, ik heb altijd een deelverhouding van 0.34, 34 % dus..
is redelijk lijkt me, 80% is echt teveel

[ Voor 25% gewijzigd door enira op 11-12-2004 11:27 ]

Verwijderd

jarnotjuh schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 11:25:
ik ben er toch zeker van dat azureus dat zelf doet ;)
wat zijn die 3 schermpjes eronder dan als je azureus opstart, juist
weet jij in godsnaam wel wat een router is? volgens mij heb je helemaal geen router, fijn dat ie het nu goed doet. geduld was hier dus de probleem en niet je instellingen...

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

jarnotjuh schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 11:25:
en van dat sharen is echt 3x bullshit ;),ik laat torrents aan als ik klaar ben metdownen, ongv een paar uurtjes @ 10 kb/sec, ik heb altijd een deelverhouding van 0.34, 34 % dus..
is redelijk lijkt me, 80% is echt teveel
En door mensen zoals jij sterft het netwerk. Waarom zeg je dat te veel sharen bullshit is? Daarnet zat je nog te huilen dat je maar 30 kb/sec haalde.

• enira
damn,wat een gezeik weer hiero, als jullie me niet geloven, danniet!

@mrtweak: tuurlijk weet ik wat een router is :/, speedtouch 510 v4 heb ik..
@theguest: ach zeik niet zo, ik laat em toch nog gewoon aanstaan, wees blij dat ik em niet meteen afzet....

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Goed; het belachelijk maken van de topicstarter lijkt me geen goed idee; en zeker niet in dit topic :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.