file's doorelkaar op HDD

Pagina: 1
Acties:

• RJVG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 12:11
op mijn 200giegel WD disk (ata100) NTFS geformateerd, staat / stond 150gig DVD movies. Totdat er fouten optraden. ff een reboot en een diskcheck. Kreeg veelvuldig de melding file: bla bla orphaned(?)

En nu: Alle DVD images en iso's zijn nog goed. Echter de uitgepakte DVD's (video_ts) staan doorelkaar. Nou ja doorelkaar. De file / folder struktuur klopt nog wel op de HDD maar als ik film A wil starten, krijg ik film B te zien? Kan trouwens alleen nog maar de media bestanden bekijken met PowerDVD en alleen als ik de bestanden selecteer. (Dus niet meer via de optie DVD op HDD.)

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb allerlei NIET werkende Windows scans geprobeerd. Weet iemand misschien een beter proggie?

bvd,
eRJe

[ Voor 3% gewijzigd door RJVG op 10-12-2004 23:50 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

't ziet er naar uit dat je FAT nogal over de zeik is.
Als je chkdsk /f uitvoert, haalt dat nog iets uit?

Anders kun je altijd nog data recovery progsels proberen, maar in dit geval geef ik je weinig kans.

• RJVG
oops vergeten te vermelden: NTFS schijf :o

ik zal is kijken wat Getdataback ervan bakt...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

eRJe schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:49:
oops vergeten te vermelden: NTFS schijf :o
goed, ook die kunnen een FAT hebben die f*cked up is.

[edit]
de MFT bedoelde ik dus :P

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 13-12-2004 08:24 ]

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:23
prompt:\>chkntfs werkt dat dan?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• RJVG
chkntfs geeft het volgende:

>chkntfs j:
The type of the file system is NTFS.
J: is not dirty.

Getdataback doet ook niks. De data die ik terug haal is net zo corrupt als de data op de schijf.

Ik heb een rar archive geprobeerd te fixen met winrar. Na uren rekenen kreeg ik dan weliswaar een movie maar niet degene die in de archive behoorde te zitten:S

De DVD's die btw zijn "verwisseld", hebben allemaal storing. Data is dus niet meer 100% Ik denk dat dit weer een formaat gevalletje gaat worden... zucht!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-03 22:51
probeer file scavenger is ( heb ff geen link bij de hand, ff googlen ).. Maar wel belangrijk is dat je NIETS wijzigt aan die schijf, geen dingen verwijderd / aanpast etc etc.. Dan ff dat file scavanger proberen om vervolgens 'data' te backuppen naar een andere schijf

edit: met dit programma had ik per ongeluk een 150 GB partitie verkloot ( 500.000 bestanden ) en met dit programma kon ik er maar 50 niet recoveren.. Dus goeie stuff :)

[ Voor 26% gewijzigd door mrFoce op 13-12-2004 01:01 ]

• RJVG
Helaas werkt dit proggie ook niet :( Hij werkt trouwens wel erg snel!

Ik denk toch echt dat de boel heftig verkloot is. Ik speelde een vob bestand af en daarin zaten 3 verschillende films?!?!

Ik vermoed dat mijn IDE poort verrot is. Had al eerder met een andere schijf een heftig probleem waardoor ik alles kwijt was. Ook nu dus weer vreemde fouten. Tijd voor een nieuw servertje.

Bedankt voor de hulp. Deze schijf krijgt van mij een format aan z'n broek!
Pagina: 1