Toon posts:

advies van een winkel waar of niet waar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord voor mijn athlon 800 die nu op een brakke a7v8x draait met pc2700 mem

ik kreeg zojuist van een winkel het volgende antwoord:

Goedenmiddag,

Een Athlon 800 kan niet op FSB333 draaien, m.a.w. de combinatie PC2700 en Athlon 800 is niet mogelijk.

Nu weet ik ook wel dat een athlon 800 niet op FSB333 kan draaien, maar dat tweede gedeelte heb ik toch zo mijn twijfels bij.
het heeft altijd goed gefunctioneerd als linux firewall op de A7v8x...

Ik zal de naam van de winkel niet noemen, maar krijg het idee dat ze mij iets meer geld afhandig willen maken dan de €50/60 voor het mobo. gaarne advies.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien dat je geheugen gewoon drastisch ondergeclockt is waardoor het wel mogelijk is?

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-08 21:22
Volgens mij gaat de FSB automatisch draaien op dat van de processor. maw, het geheugen gaat automatisch op een lagere kloksnelheid draaien.

Correct me if i'm wrong

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Verwijderd

Topicstarter
dat idee had ik ook. als ik ergens nog een athlon 2400XP voor weinig op de kop kan tikken doe ik dat natuurlijk, maar ik vroeg aan de winkel alleen voor een moederbordje.

Verwijderd

Euh? Het is al een tijdje zo dat geheugen los van FSB kan draaien. Wat dat betreft moet hij kunnen werken. Waar ik wel over twijfel is of een hedendaags mobo zulke ouwe trage procs met hun voedingsbenodigheden ondersteunen, maar aangezien je hem nu op een A7V8X draait, denk ik dat dat geen probleem is, eigenlijk elk mobo ondersteunt de MP van 8X, en kan 1.7V leveren.

Geldtrekkerij denk ik niet dat het is, want die verkoper zal maar al te goed weten dat er dan geen ENKEL moederbord/geheugencombo meer is voor die processor. Ik denk dat hij oprecht behulpzaam wil zijn, maar gewoon een fout heeft gemaakt. Heel begrijpelijk, ook ik weet niet alles, maar door ervaring heb ik geleert tóch maar even te zoeken IPV onzin te gaan verkopen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 23:41

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb hier een mATX bordje, Asus A7V400-MX, waar een Athlon 900 op draaidt met 256MB PC2700 DDR RAM wat uitstekend gaat. Dus de persoon die jouw dat berichtje heeft gestuurd heeft een foutje gemaakt, dat kan altijd gebeuren. De FSB gaat gewoon terug naar 200Mhz zo ook dat van het geheugen. PC2700 geheugen gaat max tot een FSB van 333Mhz, maar kan altijd op een lagere FSB draaien.

Op jouw moederbord zit een Socket A en je hebt een Socket A processor dit zou in principe gewoon moeten werken, beide zijn van de zelfde standaard. Alleen wordt het niet meer gegarandeerd of bij de moederbord specificaties opgegeven omdat de betreffende prosessoren niet meer verkrijgbaar zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door _Dune_ op 10-12-2004 22:28 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. PC2700 (of PC3200) is een rating, zo hoog kan het draaien, lager kan altijd ook.

Die vent in de winkel is mogelijk een poging aan het doen om jou oude, dure voorraden PC2100 te laten kopen, maar waarschijnlijk snapt hij er gewoon zelf de ballen van :X
Doorgaans is gewone incompetentie een stuk aannemelijker dan enige kwade opzet....

Je kunt dus gewoon je CPU in-spec draaien op 100MHz FSB, afhankelijk van je moederbord kun je RAM op 100MHz of 133MHz draaien, en dat dat RAM evt sneller zou kunnen draaien is leuk voor een evt toekomstige upgrade ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1