Ik vroeg mij nu zo af of ik er zomaar mee kon gaan skateboarden, aangezien ik van plan ben een iPod te kopen, maar geen zin heb dat hij kapot is in de eerste week. Iemand ervaringen? Aangezien ik er op google niet zoveel over vind..
Als je valt tijdens het skaten en de iPod is daar dan kapot door, dan kan je fluiten naar je garantie. Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar het lijkt mij zeer logisch dat je moet uitkijken met je iPod tijdens het skaten...
Je moet uitkijken met elke mp3 speler. Een ipod heeft een hdd dus lijkt me niet zo geschikt voor tijdens het skaten. Dan kan je beter een 1 gig flash playertje kopen van irviver ofzo.
Verwijderd
als ik jou was zou ik voor het skaten zeker geen mp3 speler met (bewegende) hard disk nemen, maar gewoon eentje met flash mem. valt de ipod dus eigenlijk al af.
edit:
janus

janus

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 22:10 ]
iPod heeft een best goede antishock, ik heb er al mee hardgelopen en weet ik t wat nog meer, maar nog nooit is ie overgeslagen....
ik zou me meer zorgen maken over evt. vallen en of beschadigen....
volgens de apple-site heeft ie tot 25 minuten schokbestendigheid
volgens de apple-site heeft ie tot 25 minuten schokbestendigheid
[ Voor 15% gewijzigd door DoD Cerberus op 10-12-2004 23:25 ]
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
de anti shock is wel goed maar door de beweegbare delen treden eerder mankementen op en natuurlijk ook eerder slijtage.DoD Cerberus schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:24:
iPod heeft een best goede antishock, ik heb er al mee hardgelopen en weet ik t wat nog meer, maar nog nooit is ie overgeslagen....
daar geloof ik dus sowieso niet in, waarom zo zo'n ding eerder slijten dan bijv. een minidisc-speler ofzo, en daarbij, als er wat kapot gaat kan je m opsturen en krijg je zo een nieuwe, de service van apple is wat dat betreft ongeevenaardJanuszjes schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:25:
[...]
de anti shock is wel goed maar door de beweegbare delen treden eerder mankementen op en natuurlijk ook eerder slijtage.
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Mini-disc heeft ook bewegende onderdelen maar een flash player niet, nu buiten het feit om dat een iriver veel kleiner is en voor skaten dus handiger.DoD Cerberus schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 23:26:
[...]
daar geloof ik dus sowieso niet in, waarom zo zo'n ding eerder slijten dan bijv. een minidisc-speler ofzo, en daarbij, als er wat kapot gaat kan je m opsturen en krijg je zo een nieuwe, de service van apple is wat dat betreft ongeevenaard
Tja, zo heb ik wel gehoord van iemand die viel met zijn een week oude iPod tijdens het skateboarden.
Hij deed het nog wel, maar er zat een gigantische deuk in de zijkant. En in dergelijke gevallen kun je toch echt naar je garantie fluiten hoor.
Toen mijn iPod na twee maanden de geest gaf omdat de HD niet in orde was had ik ook binnen een week een nieuwe, maar ik denk echt niet dat ze je een nieuwe geven als je er op zo'n manier mee om bent gegaan.
Hij deed het nog wel, maar er zat een gigantische deuk in de zijkant. En in dergelijke gevallen kun je toch echt naar je garantie fluiten hoor.
Toen mijn iPod na twee maanden de geest gaf omdat de HD niet in orde was had ik ook binnen een week een nieuwe, maar ik denk echt niet dat ze je een nieuwe geven als je er op zo'n manier mee om bent gegaan.
Verwijderd
je zou 'm in een paar lagen bolletjesplastic kunnen doen, als dat nog een beetje fatsoenlijk in je broekzak past
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 00:32 ]
Als de harde schijf niet draait kan er weinig gebeuren (behalve dat ie op de grond uit elkaar spat dan), mocht ie tijdens het lezen van de schijf (wat telkens maar 2 of 3 seconden duurt) een smak krijgen, dan heb je wel kans dat er iets gebeurt. Met een draaiende harde schijf moet je het niet te gek maken.
Zelf fiets en ren ik regelmatig met mijn iPod en heb nog nooit problemen gehad, maar je loopt vanzelfsprekend wel meer risico dan met een flash player.
Zelf fiets en ren ik regelmatig met mijn iPod en heb nog nooit problemen gehad, maar je loopt vanzelfsprekend wel meer risico dan met een flash player.
nou ik heb hier ook een vraag over:
ik heb sinds een paar dagen een 20gig 4th generation met Steven Achterin
maargoed, helemaal geweldig dat ding, hij bevalt me echt 110%, maarrr: het is 12km fietsen naar school voor mij, een goed half uurtje dus en ik krijg nog wel eens tijdens het fietsen *ook wel eens na 10 minuten* dat mn nummer gaat schokken.... Ik heb dit niet bij elk nummer, dat is het rare!
mijn setup:
beetje wijde broek, gewoon relaxt, geen skatebroek ofzo... Dan mijn iPod in mijn broekzak gewoon bovenop mijn bovenbeen, dan kan ik mijn oortjes onder mn trui door laten lopen, zit ik niet met die kabels
wat ik al bekeken heb:
iPod thuis op de bank in mn oren, geen een foutje/hapering
iPod aan mn pc en dan vanuit iTunes luisteren
maargoed, helemaal geweldig dat ding, hij bevalt me echt 110%, maarrr: het is 12km fietsen naar school voor mij, een goed half uurtje dus en ik krijg nog wel eens tijdens het fietsen *ook wel eens na 10 minuten* dat mn nummer gaat schokken.... Ik heb dit niet bij elk nummer, dat is het rare!
mijn setup:
beetje wijde broek, gewoon relaxt, geen skatebroek ofzo... Dan mijn iPod in mijn broekzak gewoon bovenop mijn bovenbeen, dan kan ik mijn oortjes onder mn trui door laten lopen, zit ik niet met die kabels
wat ik al bekeken heb:
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Even een nieuwe topicje openen dan maar denk ik.stevenP schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:28:
mijn setup:
wat ik al bekeken heb:
[ Voor 3% gewijzigd door janklp op 15-12-2004 18:59 ]
Heb je wel eens geprobeerd gewoon in de binnenzak van je jas beweegt vast ook bij jouw op de fiets een stuk minder.stevenP schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:28:
mijn setup:
wat ik al bekeken heb:
Voor bij het skaten zou ik vooral kijken naar goede val bescherming je lichaam absorbeert de meeste schokken voldoende. De veiligste plek op je lichaam is je borst overigens je eigen reactie beschermt.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Pagina: 1